Hyung.
Kookie benci hyung semua.
Kookie benci.
Tapi Kookie sayang hyung.
Jebal bawak Kookie, Kookie merayu hyung.
+++
"Kook, ko cabut bunga aku kah?" tanya Yoongi memandang tajam Jungkook.
"Aah kenapa?"
"Kook ko tahu tak aku yang tanam bunga mawar tu?!"
"Jadi?" Jungkook hanya membuat selamba menonton tv.
"Jadi? kalau dah tahu tangan ko luka. Pergi rawat. Jangan nak berlagak je" Yoongi menarik tangan Jungkook yang disorok oleh Jungkook.
"Bagilah tangan ko niii" Yoongi menarik tangan Jungkook tetapi Jungkook tetap menggeleng tanda tak ingin memberikan tangannya.
"Kook. Aku kata bagi bagi." kata Yoongi serious.
Jungkook tetap menggeleng. Akhirnya Yoongi dapat menarik tangan Jungkook.
"Jungkook macam mana boleh jadi macam ni?" kata Yoongi penik. Darah membuak-buak keluar dari jari Jungkook.
"Kook! jawab" arah Yoongi tegas.
Jungkook masih mendiamkan diri.
"Kook.! jawab aku tanya ni." Yoongi serious. Darh tidak berhenti keluar.
"Kook nak petik bagi Hoseok hyung. Dia teringin nak tengok bunga mawar hyung" kata Jungkook menahan tangis.
"Kalau ko tak pandai petik. Tk payah petik. Sekarang tangan ko yang luka. Dah la Jin hyung tak ada" Yoongi merawat tangan Jungkook. Tanpa Yoongi sedar Jungkook tetidur.
+++
"Tapi hyung, aku pon suka mawar" aku tersenyum memandang bunga mawar putih.
YOU ARE READING
white rose | J.J.K ✔
Random+mawar putih maksudnya perpisahan kan? ___ Cover by ; @whalienalien_52