t w e l v e

146 23 4
                                    

Hyung.

Kookie sayang hyung semua.

Kookie rindu hyung semua.

Tapi.

Kenapa tinggal Kookie?!.

I'm alone at this world hyung.

Please bring me to you guys.

+++

"Kookie" panggil Hoseok.

Ketika itu mereka bertujuh berada di satu taman yang cantik pada waktu malam. Hanya mereka bertujuh.

"Kookie!" panggil Hoseok.

"Hyung stop call me Kookie. Kook tak suka la hyung panggil Kook Kookie. Macam budak-budak" Jungkook mengendahkan Hoseok.

"Alah, ko terima je kenyataan yang ko tu budak" kata Yoongi memandang langit.

"Tapi hyung, Kook dah besar bukan budak"

"Kookie. Kookie pernah fikir tak, bila kitaorag semua tak ada?" kata Jimin memandang Jungkook.

"Jimin hyung. Stop call me Kookie lahhh" Jungkook membuat muka.

"Jawab la dulu Kookie" arah Jimin.

"Bila semua hyung tak ada? ntah la" Jungkook memandang langit yang dipenuhi bintang itu.

"Kookie, jawab la betul-betul" Taehyung memukul lengan Jungkook.

"Perlu ke? hyung semua tak tinggalkan Kook lagi kan. Bila hyung dah tinggalkan Kook, baru Kook fikir. Sekarang benda tu tak penting" balas Jungkook.

"Tapi Kookie, sekarang la Kookie kena fikir. Kalau masa kitaorang tak ada, mesti Kookie blank kan" Namjoon ketawa kecil.

"Hyungg stop la cakap pasal ni. Kalau betul-betul hyung semua tinggalkan Kook macam mana?!" Jungkook memandang wajah satu persatu hyungnya.

"Setiap orang mesti akan meninggalkan orang yang dia sayang. So chill la" kata Yoongi yang sedang memandang langit.

"Hyunggg!"

"Dah dah. Kitaorang takkan tinggalkan Kookie. Kitaorang selalu bersama Kookie" Jin berkata.

"Ye betul tu, kitaorang selalu bersama Kookie!!" jerit Hoseok.

"Ye bersama Kookie, di mana?!" giliran Taehyung dan Jimin pula menjerit bersama.

"DI HATI KOOKIEEE!!" mereka menjerit bersama-sama. Malam itu dihabiskan dengan gelak-tawa mereka.

+++++

"Hyung tipu" aku menangis sendirian di taman ini.

Keseorangan tanpa hyung-hyung aku.

white rose | J.J.K ✔Where stories live. Discover now