Aku berseorang lagi pada tarikh ini.
Seorang.
Hyung, kenapa tinggalkan Kookie?.
Kenapa biarkan Kookie sorang-sorang pada hari ni?.
Hyung dah janji takkan biarkan Kookie keseorangan hari ni.
Kenapa hyung semua tipu??!.
Kenapa hyung?!.
Kookie dah penat hyung.
Penat sangat.
Kookie dah terlampau penat hari ni.
+++
Aku memandang sofa yang agak berhabuk yang dihadapan aku.
Dah lama tak datang sini.
Aku hampir lupa tempat ni.
+++
"Hyung!! buat apa datang sini?? bukan ada apa pon dekat sini" Jungkook yang duduk di atas sofa itu membuat muka.
"Kookie tak ingat ke hari ni hari apa?" tanya Jimin pada Jungkook.
"Harini hari Isnin lah. Takkan tak ingat hari? ni Jin hyung, Hoseok hyung dengan Tae hyung mana?"
"Nanti dorang datanglah" Yoongi berkata sambil berbalas mesej dengan seseorang.
"Umm Kookie, tolong pergi dekat kereta ambik power bank hyung, Yoongi hyung nak pinjam" pinta Namjoon.
"Ala hyung. Suruh la Jimin hyung ke, tak pon suruh Yoongi hyung pergi sendiri. Kook malas la" kata Jungkook malas.
"No, you go now" arah Namjoon.
"Heishh" Jungkook menghentakkan kakinya dan menuju ke kereta mereka bertujuh.
Jungkook kembali masuk ke dalam bangunan yang terbiar itu.
"Hyung?" Jungkook mencari-cari hyung-hyungnya.
"Saengil chukka himnidaaa" jerit mereka semua dihadapan Jungkook tiba-tiba.
"Apa ni?" tanya Jungkook pelik. Tiba-tiba keluar kek.
"Kookie harini 13/6 takkan dah lupa?" tanya Jin.
"Hahaha Kookie dah nyanyukk" Taehyung mengejek Jungkook.
"Kenapa dengan 13/6??" Jungkook semakin pelik sekarang.
"13/6, tarikh first time kita semua jumpa?? takkan tak ingat Kookie" Hoseok memeluk bahu Jungkook.
"Hah??"
"Tak payah hah sangat. Ambik ni" Jimin mentepek kek ke muka Jungkook.
Maka semua dengan gigihnya menepek muka dengan kek antara satu sama lain.
"Kita takkan keseorangan pada tarikh niii" jerit mereka semua bersama di bangunan terbiar itu.
+++
"Hyung Kookie dah penat"
Akhirnya aku tertidur di sofa itu dan kek yang dihadapannya dibiarkan lilin bernyala di atas kek itu.
YOU ARE READING
white rose | J.J.K ✔
Random+mawar putih maksudnya perpisahan kan? ___ Cover by ; @whalienalien_52