Aku memandang laut yang terbentang luas di hadapan aku.
Jin hyung.
Hyung kata jangan menangis.
Tapi Kookie tak boleh.
Kenapa Kookie! kenapa?!.
Kookie tak mintak banyak. Kookie cuma mintak hyung semua bawak Kookie.
Kookie nak ikut.
Jebal bawak Kookie pergi dari sini.
+++
"Eo Kookie, tak tidur lagi?" tanya Jin apabila melihat Jungkook duduk dihadapan laut yang terbentang luas.
"Kook tak boleh tidur la hyung" Jungkook memandang Jin yang duduk disebelahnya.
"Kook, mungkin bagi Kook kitaorang semua takkan tinggalkan Kook. Tapi percaya lah Kook, setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan" kata Jin tenang.
"Hidup tak selalu indah Kook. Cuma hyung nak Kook hidup tanpa kesedihan. Cuba jadi macam biasa bila kitaorang semua tak ada. Jangan tunjuk yang Kook tengah sedih. Jangan sesekali menangis sebab mengenangkan kitaorang. Tolong Kook jebal" Jin memandang Jungkook dengan matanya yang merah.
"Hyung--
"Dah la. Cukup sampai sini jelah ye Kookie. Ko gi masuk tidur sekarang. Bye jalja" Jin memasuki khemahnya bersama Yoongi. Tinggal lah Jungkook berseorangan.
+++
"Hyung wae!? WAE?!! kenapa hyung tinggalkan Kookie. Kookie tak dapat tahan tangisan kerinduan Kookie dekat hyung! kenapa hyung!" Jungkook menangis dihadapan laut yang terbentang luas itu. Disitu lah tempat mereka dikala suka, dikala duka. Hampir semua memori mereka ada disitu.
"Wae hyung?-- kenapa tak benarkan Kookie menangis wae?! wae hyung semua mesti tinggalka Kookie. Kenapa!! jawab la!" Jungkook bagaikan menyalahkan takdir.
"Kenapa Kook bodoh sangat waktu tu hyung?"
YOU ARE READING
white rose | J.J.K ✔
Random+mawar putih maksudnya perpisahan kan? ___ Cover by ; @whalienalien_52