t w e n t y f i v e

126 16 0
                                    

Hyung.

Kookie menyesal.

Kookie bersalah hyung.

Tolong lah hyung.

Kookie tak patut buat perangai.

Kookie tahu waktu tu hyung semua penat nak layan Kookie.

Disebabkan hyung semua sayang Kookie.

Hyung semua sanggup pergi.

+++

"Kookie, Kookie" panggil Jin.

"Macam mana hyung?" tanya Namjoon.

"Tak dengar bunyi apa-apa dekat dalam" kata Jin.

"Abis tu nak buat macam mana?" tanya Jimin.

"Kita terpaksa pergi beli lah" kata Yoongi.

"Kita pergi sekarang la hyung. Nanti kita balik, terus ambik dia and then terus pergi" kata Taehyung.

"Jom lah kita pergi" mereka berenam pergi menaiki kereta Jin meninggalkan Jungkook dirumah. Sebelum pergi mereka sudah meninggalkan note.

Jungkook keluar dari biliknya dengan muka merajuk.

Dia pusing-pusing rumahnya tetapi kelibat hyung-hyungnya langsung tidak kelihatan.

"Mana hyung ni?" Jungkook menuju kedapur.

Dia menuju ke arah peti sejuk. Terdapat note yang tertampal di peti sejuk itu.

Dear Kookie,
Hyung semua dalam perjalanan nak beli tiket lotte world. Siap-siap, nanti hyung semua balik ambik Kookie.
Sayang,
hyungie

"Hyung pergi beli tiket tu?! Yeahhh dapat pergii. Tak sia-sia aku merajuk. Baik aku bersiap dulu" dengan gembira Jungkook naik ke biliknya.

Beberapa jam Jungkook menunggu hyung-hyungnya di rumah mereka.

"Mana hyung ni? kata suruh siap. Dah lama aku siap ni" Jungkook kembali menonton tv.

ting tong

"HYUNG" dengan segera Jungkook berlari ke arah pintu dan membukanya. Tetapi malangnya bukan hyung-hyungnya. Polis.

"Ini rumah Kim Namjoon, Kim Seokjin, Min Yoongi, Jung Hoseok, Park Jimin dan Kim Taehyung ke?" tanya polis itu.

"Ye" Jungkook yang masih tak faham keadaan itu hanya mengiyakan.

"Mereka semua berada di Hospital Seoul kerana terlibat dalam nahas jalan raya. Itu saja, kami minta diri dulu" Polis itu meninggalkan Jungkook yang terkaku dihadapan pintu itu.

"Hyung--

+++

"Kookie bersalah hyung. Kookie menyesal" aku menangis meratapi hyung-hyung aku.







white rose | J.J.K ✔Where stories live. Discover now