MR 1

342 40 0
                                    

Di pejabat..

Raisha pov
Hari ini hari yang paling membosankan tanpa kerja, belajar dan siasat. Aku membelek belek aplikasi instagram kemudian membuka pula aplikasi facebook. Setelah beberapa minit, aku terus mematikan fon apabila ianya tidak berjaya mehilangkan sifat kebosananku.

"Hrmmm bosannya"kata ku lalu aku menuju ke sebuah sofa dan menghempaskan badan diatasnya.

Apabila aku semakin terhanyut ke dalam mimpi tiba-tiba pintu bilikku diketuk.

"Ermm masuk"kataku dengan posisi yang masih sama

"Cik Shasha...boss panggil"kata seorang pekerja di sini

"Okay, awak pergi dulu nanti saya pergi ye"kataku dengan sopan.

"Baik cik shasha"kata pekerja itu lalu beredar dari bilikku.

Aku menghebus nafas kemudian berjalan menuju ke bilik boss yang bersebelahan dengan bilikku.

"Yer tuan ade ape panggil saya?" Kataku kepada bossku aka Tengku Zainuddin aka ayah angkatku.

"Sha kamu ade misi baru untuk diselesaikan di smk tengku raiz...saya tahu awak gembira apabila mendapat misi baru." katanya kepadaku apabila dia melihat mukaku yang agak teruja.

"Misi ape yer tuan?" Tanyaku lagi kepada nya sambil menyorak kegembiraan dihati. Yerla sape yang tak suka apabila mendapat job baru kan.

"Misinya ialah kamu perlu merapatkan hubungan antara tengku Liza dan tengku Shafiq...saya nak awak selesaikan dalam masa 3 bulan ...nah saya tahu awak akan memerlukan fail-fail ini "katanya sambil menghulurkan dua buah fail kepadaku. Mukaku mula masam mencuka apabila mendapat misi yang agak merepek.

"WHAATT!! Tuan dah giler ke kalau laki tu suka saya macam mna?" Kataku dengan nada terkejut

"Cik Shasha awak ni kuat perasan jugakkan...jangan risau sebab syarikat kita akan bekerjasama sama dengan syarikat tengku Najmudin"kata tuanku untuk meredakanku.

"Hey ingat kalau papa cakap camtu boleh reda kan aku memamg tak ah"bentakku di dalam hati

"Bukankah saya sepatut nya mendapat kerja yang mencabar ke tuan?seperti menghapuskan gejala dadah?"kataku dengan profesional sambil tersenyum sinis

"Bukankah kerja ini lagi mencabar wahai cik shasha oii"soal bossku pula sambil tersenyum sinis.

"Okay.. Saya kalah tapi boleh tak saya tahu nama inspektor yang akan berkerjasama dengan saya"tanya ku sambil menghelakan nafas berat.

"No.. Awakkan pandai menyiasatkan ... takkan benda senang ni pon tak reti nak handle"kata bossku sambil tersenyum sinis lagi.

"Okay fine.... misi ni memang merepek giler...misi ni lagi susah ...kalah misi misi yang lain"kataku lalu beredar dan menghepaskan pintu dengan kuat tanda protes.

Be continue

---------

Vote and comment
___________
Okay ak?
Harap readers suka
。^‿^。

[On Going]Mision RaishaWhere stories live. Discover now