MR 5

163 31 0
                                    

Raisya pov

Selepas aku menjumpai pejabat aku terus memasuki dan mencari meja yang bernama Pn. Aliya.. Guru yang akan menyelesaikan aku punya pendaftaran... So senang la hidup aku ...ouh ya lagi satu cikgu Aliya kata aku akan masuk sama kelas dengan budak yang aku siasat... Yeah..

Cikgu aku kata kelas aku dekat dengan kantin... Dia tengok muka aku ni kebulur ke?... Sebenarnya aku lagi nak berjauhan dengan kantin sebab dalam masa 3 bulan ni aku berazam nak diet..

Cikgu memberi sedikit ceramah bukan sedikit tapi banyak la juga maybe sebab aku mengelamun tu yang aku rasa sikit...

Habis saje bebelan yang diberi oleh Guru Aliya... Cikgu terus menyuruhku mengikutinya untuk menuju ke kelas..

Perjalananku sangat mencabar tapi tak de la sampai kene redah semak samun dikejar tebuan terjun dalam sungai dan mati lemas akibat tak pandai berenang... Tak de la camtu

Cume kene lalu dihadapan kantin dan melompat seperti katak untuk ke pintu kelas... Sebenarnya tak de la sampai kene lompat katak cuma kene langkah dari longkang yang besarnya tapak kaki aku je... Aku je yang terlebih over...

Aku pasti ramai murid di kelasku mengatakan aku giler..

Aku mula masuk ke dalam kelas beserta guru kelasku..

"Assalamualaikum kelas"kata cikgu kelas ku

"..."

"Ermm pelajar baru boleh kenal kan diri"kata cikguku untuk mengelakkan rasa janggal

"Ermm hye guys... "Kataku dipotong oleh sume warga kelas ini

"Waalaikummusalam"kata mereka ade yang tersenyum sinis ade yang nak tergelak... Fikir aku sentap? Memang takk ah... Haishhh manusia... Hati tabah la ye... Biar aku berdebat dengan manusia manusia yang mencabar keimananku...

"Lol... ISLAM KE ingat bukan islam yer la tadi cikgu beri salam tak jawab pon bile orang cakap 'hye' cepat cepat nak sentapkan orang... Mana lagi wajib antara jawab salam atau sentapkan orang? "Kataku saje aku tekan kat islam ke.

Sume penghuni di kelas ni diam

Hahahahahaha padan muka sekali Raisha berkata kata tersentuh jiwa dan raga ewahhh

"Cepat la kenalkan diri ko takkan nak diri cam tiang bendera kat luar kelas ni... "Kata seorang laki yang duduk di belakang sekali sebelah tingkap belah kanan... Pandai pandaila korang bayangkan... Aku pon menoleh melihat bendera itu huh baru aku nampak ade bendera kat situ

Dia hensem la juga... Kalau dalam kelas ni aku dah tengok tiga orang je yang hensem.. Dia antara salah satu nya.. Maybe dorang rakan yang rapat.. Sebab duduk berdekatan...

"Ouh nama saya Tengku Amy Shazaliya Bt Tengku Shah Rizman boleh panggil ape ape pon.. Saya dulu sekolah kat SMK Tengku Shah Idra Putra... Saya berpindah kerana urusan abah saya"kataku sambil membuka cermin mata dan mengelap cermin mata itu di tudung dan memakai semula...

"Ermm ade soalan?" tanyaku apabila melihat penghuni penghuni kelas ni melihat wajahku yang tak dapat ditafsirkan.

"Asal pendek? Macam budak form 3"seorang budak yang duduk dihadapan budak laki dibelakang sekali... Budak laki yang tadi tu alaa yang duduk belakang sekali tpi budak yang tanya ni duduk depan dia... Faham tak? Kalau tak faham buat buat faham je la

Satu kelas gelakkan aku orang yang lalu kat kelas ni pon turut join sekali gelak...

Nak je aku bagitahu identiti aku.. Huh

"Ermm rasanya tak perlu kot saya jawab sebab sume orang tahu sume itu ciptaan tuhan jadi tak de sape yang boleh mengubah segala takdir....Ouh ya cikgu bila saya boleh duduk?"tanyaku selepas memberikan jawapan..

Sume diam

"Ermm yang kat belakang tu memang kosong yer..."tanya guruku

"Haah cikgu"kata budak itu

"Amy kamu leh duduk sebelah ermm"kata cikgu terberhenti seketika

"Shafiq cikgu shafiq"kata budak itu

"Ha amy kamu leh duduk sebelah shafiq"kata cikgu ku lagi

"Baik cikgu"kataku lalu menuju ketempat duduk ku di mana sebelah nya ialah budak attack ku

Tiba shafiq memberi satu surat kecil kepada aku... Huh tak sangka mamat ni terlekat juga kat aku... Kan betui ape aku cakap kat papa...

Aku terus membuka surat itu dan membaca...serius aku terkejut dia sanggup menulis ayat ini...

I know you have a bad attention...you will died.. I always see you..

Be continue

--------
Vote and comment
____________
Hye guys
Okay ak..
Bi saya down giler jadi awak sume buat ii faham je la yer
Harap readers suka
Mohon vote kawan kawan
Kerjasama anda amat dihargai
。^‿^

[On Going]Mision RaishaWhere stories live. Discover now