Raisha pov
Esok aku akan bertukar sekolah esok jugalah misiku akan bermula. Aku mengeluh sebanyak banyaknya mengenangkan nasib yang dihadapiku. Serius aku tidak merancang ape ape tektik agi...
"Termenung jauh nampak...bagus la betina ni nak keluar dari rumah ni aman sikit dunia aku"kata abang angkatku aka tengku Razlan.Yayaya dia memang benci giler dengan aku sejak aku jejak rumah ni. Dia fikir aku nak keluar rumah ni lama ke? Tapi aku rasa lama la jugak tiga bulan hermmm. Aku anti sia duduk asrama. Ni pon sebab abah aku paksa.
"Ni aku nak bagitahu sikit... Ko ingat jangan guna nama sebenar ..kalau ko guna alamatnya ko gali kubur sendiri je la"katanya lalu beredar dari bilikku
"Hek fikir aku tak tahu ke sial... Acah care pasal aku.. Pi mati ah ko dengan muka plastik uh"kataku agak pelahan tetapi dapat didengari oleh abang tak guna uh.. Giler nak cakap kuat kuat minta nyawa hilang ke ape.. Apabila hentakkan kaki tidak kedengaran aku ingin menangis semahu mahunya tapi permata jernih ku tidak mahu keluar... Ya buat ape nak keluar kan air mata untuk orang tak gunakan.. Aku meneruskan sesi mengemas baju..
End raisha pov
Aryan pov
Bagiku esok adalah hari yang bermakna buatku kerana aku akan menyelesaikan misi baru. Misi yang aku rasa tak ade kaitan pon sebenarnya dengan inspektor. Tapi aku tidak kesah dan aku berfikiran positif. Yang membuatkan aku menjadi rungsing ialah aku kene berkerjasama dengan inspektor yang aku sendiri un tak kenal.
"Ayan dah siap ke kemas baju baju? "Tanya ibuku aka tengku Azizah membuat ku kembali ke dunia real.
"Ada lagi sikit je... Ma jangan risau"kataku untuk meredakan ibuku.
"Ni ma nak pesan sikit... Jangan tersasul.. Sebunyikan identiti ko tu... Guna nama kat ig ko tu.. "
Pesan ibuku kepadaku"Wu~~~~mama stalk ig ayan ea... Padan la ayan selalu pemes"
Kataku membuatkan mamaku blushing. Hek anak sendiri pon dia boleh blushing haishhh ape ape je laa mama aku ni"Eh eh dah la kamu ni.. Ade saje nak nyakat mama.. K la mama nak tido ..jangan tido lambat nanti bangun lambat kene berleter dengan papa"kata mamaku kemudian beredar dari bilikku.
Habis sahaja aku mengemas baju... aku terus membuka aplikasi wasap dan menekan group chat yang bernama aryanrians yang ditubuhkan oleh rakan rakanku sendiri.
You
Korang dah pack barang dah?Nazrin
Dah.Shazwan
Dh. Weh korang dh ready
Ke nak ke sklh tu.You
50 - 50Nazrin
Nak tak nak kene ready gak.You
An ii.. Soalan tak
Leh bongok lagi keShazwan
Lek ah.. Aku tanya je an
Tak yah ah marahYou
K bye aku cau dlu.Lalu aku terus mematikan fon dan data. Kemudian baring di atas katil dan masuk ke dunia ku iaitu alam mimpi..... Bukan alam barzakh okay...
End aryan pov
Be continue
----------
Vote and comment
___________Okay ak?
Harap readers suka
。^‿^。
YOU ARE READING
[On Going]Mision Raisha
RomanceRaisha raihana seorang gadis melayu kacukan england bertudung yang berwatakkan peramah, hati batu,tidak mudah cair dengan mana-mana laki, cantik dan menjadi idaman semua lelaki. Dia juga seorang yang blur yang sepatutnya sifat ini tiada pada diri se...