"Haihhh puding kencing kenapa la masa pembentangan juga ko nak suruh aku kencing. Tak pasal - pasal cikgu cop aku lari dari presentation "bebel raisha perlahan dengan kakinya bergerak segera memasuki tandas. Sedar tak sedar Raisha dah beradar di sekolah ni tiga minggu.
Raisha memilih tandas yang paling hujung kerana tandas itulah lebih elok berbanding tandas-tandas lain.
Raisha membuang air sambil menyanyi alang-alang tiada orang di sini.Niat Raisha apabila mendengar tangisan mendayu-dayu berhampirannya.
Otak ligat memikir apa yang dia dengar ini wujud atau halusinasi.
Selepas membuang segala hadas kecil Raisha membasuh tangan sedikit. Raisha mengambil sehelai tisu kemudian mengalap tangannya yang basah. Pack tisu itu dimasukkan ke dalam poket nya semula.
Raisha mengorak langkah ke tempat suara tadi. Hati berkata pegi tapi otak ligat mengatakan tidak. Raisha nekad juga untuk melihat siapa gerangan yang menangis.Rasa menyesal menyelubungi di lubuk hati. Hanya melihat sekali imbas dapat aku kenalinya.
Siapa lagi yang pakai tudung singkat, baju ketat kalau bukan sebab misi tak ada nya dia nak jumpa Tengku Liza yang buat masalah tempoh haritu.
Flash back
"Weh shaza cepat la nanti Adam tertunggu-tunggu makanan dia la"Kata Haisha yang sedikit jauh dari diriku.
"Biar la dia kebulur pon. Kisah apa aku"ujarku sambil menunjukkan muka ketidakpuasan.
"Ada ke patut suruh perempuan yang belikan. Ish!! Tak gentleman langsung. Haisha pun satu ikutkan je mamat tu kata."terkumat-kamit mulut Raisha mengutuk mamat itu.
Sedang Raisha berjalan dia tiba-tiba dia tersadung.Tapi bukan kerana leka ia kerana angkara si pemilik kaki ini.
"Guys ada nangka busuk jatuh. Ouh god mesti sakitkan"kata si pemilik kaki itu. Mukaku merah padam bukan kerana malu tapi kerana terlampau marah ingin saja dia memaki hamun manusia di hadapannya.
Tangan si pemilik itu menghulur kepadaku.
"Itu balasan dekat dengan bf aku"
Kemudian dia menarik balik tangannya tanpa aku sempat menyambutnya.
"Wehh Shaza kau okay tak?"tanya Haisha risau sambil menarik tanganku untuk bangun
"Okay je.Dah lah jom la kita pergi kat Adam"ujarku sambil menepuk bajuku yang sedikit kotor
End flash back
"Kau dah kenapa nangis kat belakang tandas tak ada kerja dah ke?"tanya Raisha dingin.Entah tiba-tiba hilang mood bila melihat manusia ini.
"Kau hikk ..hikk la punca aku dengan hikk..boyfriend aku clash hikks"ujarnya.Raisha memberi sehelai tisu kerana tidak tahan akan sikapnya yang tidak senonoh.
"Semua jantan kau nak kebas hikhikss"sambungnya lagi.
"Ouh..okay lah nanti lah kita bincang aku Kene balik kelas.bye"Raisha berlalu pergi sehabis sahaja dia bertutur.
Be continue
----------
Vote and comment
____________
Hye guys!!!Sorry dah lama tak update sebab citer ni dah lari dari jalan citer nye..
Nasib leh ke landasan balik
Hehehehe
So enjoy guys
YOU ARE READING
[On Going]Mision Raisha
RomanceRaisha raihana seorang gadis melayu kacukan england bertudung yang berwatakkan peramah, hati batu,tidak mudah cair dengan mana-mana laki, cantik dan menjadi idaman semua lelaki. Dia juga seorang yang blur yang sepatutnya sifat ini tiada pada diri se...