MR 14

73 23 0
                                    

Suasana menjadi sepi.

"Well, well, well, i can smell your blood. Better get out before i catch you"ujarnya dengan suara yang tegas. Aku mengetap gigi dengan ingin keluar dari situ. Otak mengatakan pergi manakala hati berkata tidak. Perasaanku kini semua bercampur aduk takut, sedih, terkejut semua tercampur.

Aku menarik dan mehembus nafas. Kaki bersedia ingin melangkah keluar.

Tiba-tiba badanku di tarik ke dalam. Aku terjerit kecil dalam hati tidak berhenti-henti berdoa.

Mataku mula mengeluarkan air mata.

"Ishh, ko ni cengeng la. Jom la cepat!nak mati er"bisiknya keras cukup hanya aku saja mendengar. Aku diam terus mengikutinya.

Sampai saje di tempat yang agak jauh dari situ. Aku berasa lega.

"Ko asal ada kat sini. Ko tahukan dh senja? Nak kene marah dengan warden ke?"tanyanya bertubi tubi.

"Aku nak gi pejabat. Nak tanya bilik aku kat mana."ujarku sambil menyilang tangan.

"Ko ni bodoh la. Pejabat mana buka senja senja ni. Lagi satu ko leh tanya warden an. Aduh lembab giler otak ko"katanya kepadaku. Muka aku terus mejadi masam.

"Yela, aku je cengeng, aku je bodoh kalau boleh semua aku an"ujarku tidak puas hati.

"Memang"katanya ringkas

"Eii. K fine"ujarku terus melanggar bahunya.

Be continue

----------
Vote and comment
______________
Support me guys


[On Going]Mision RaishaWhere stories live. Discover now