MR 19

60 16 0
                                    

"Thanks weh bawa aku sini and thanks selamatkan aku"kata shaza sambil tersenyum manis. Tiba-tiba dia pergi meninggalkan aku.

"Eh tunggu, jom aku hantar"kataku ringkas

"Eh tak pe, aku naik grab je lagi pun aku dah banyak menyusahkan ko"katanya sambil tersenyum kekok mungkin?

Aku terus menarik tangan nya dan mengambil bag nye sehingga sampai dikeretaku. Lantak la apa dia nak kata.

Aku menyuruh driverku membawa ke tempat lepakku.

Baru sahaja shaza nak menjawab aku terus memberitahunya. Dia seakan tidak mahu mengikuti. Namun aku hanya mendiamkan diri sambil bermain handphone.

Sampai saje di cafe aku terus mengajaknya masuk tapi dia masih bekeras tidak mahu keluar. Aku dapat idea terus aku mengajak dia makan. Memandangkan perempuan memang tidak akan lekang dengan makanan. Dia seperti terfikir. Kemudian dia terus keluar. Aku tersenyum sinis. Kenyataan fakta memang fakta!

Aku terus duduk di meja yang tersorok sedikit. Aku menyuruh dia memesan makanan dan minuman manakala aku hanya memesan minuman iaitu air sirap. Itu saje lah air yang aku minat. Ape yang sedap makan makanan manusia ni. Dah la makanan yang berminyak. Ergg

Tengah ralit termenung makanan pon sudah tiba. Aku melihat makanan shaza membuatkan aku terasa mual. Manusia ni suka makan benda pelik-pelik ke?. Makanan nya dah la panjang-panjang warna coklat seumpama cacing yang banyak dipenuhi minyak.. Eiiuu. Ini ke makanan yang dikatakan sedap?

Habis saje aku terus menghantarnya balik ke sekolah asramanya. Kawannya nampak baik sangat terlampau kisah tentang dirinya. Tanpa melengahkan masa aku terus meninggal dua orang itu.

"Haishh time ni la pulak aku lapar"rungutku

End shafiq pov

Be continue

----------
Vote and comment
______________
Muahahahaha
Sorry guys lama giler tak update dah la sikit je..
Hahahaha sorry la guys idea kurang beri kerjasama
Hope korang enjoy

[On Going]Mision RaishaWhere stories live. Discover now