MR 2

252 35 4
                                    

Selepas aku keluar aku terus menuju ke parking lalu mengambil motorku untuk pulang ke rumah

End Raisha pov

Aryan pov
Memandangkan hari ini hari cuti aku merancang untuk melepak bersama kawan rapat ku. Sedangku berlepak bersama kawan kawanku

Tiba tiba fon aku berbunyi dan aku melihat skrin fon ku ternyata panggilan itu dari papaku...aq terus mengangkat panggilan itu.

"Hello pa"Kataku kepada papaku

"Ayan datang office papa jap ajak sekali kawan kamu tu. Sekarang."
Kata ayah aku lalu memutuskan talian. Nampak sangat ayah aku ni jimat kan? Well tengok la ayah sape. Ini ayah Tengku Aryan Mikail la seorang yang berjimat even dah kaya.

Weh papa aku ajak korang datang office dia..sekarang jugak weh"kataku kepada dua orang kawan karibku .

"Okay.. Ko gi dulu nanti kitorang follow dari belakang"kata nazrin

Lalu mereka terus beredar dari situ untuk menuju ke office papaku.

Skip~~~

Di office
Sampai saje di office papaku aku terus meluru masuk ke bilik papaku tanpa memberi sebarang ketukan dan salam.

Nampak kuajak? Peduli ape aku office bapak aku. Riak? Tak kesah.

"Ermm pa nape panggil ayan ke sini?"tanyaku melihat papa ku yang berusia lingkungan 40 an sedang bermain mobile lagend.

Rare an? tak yah terkejut sangat. Aku yang bagi cadangan kat ayah aku main mobile lagend. Tak sangka pulak ayah aku terima cadangan aku.Yang gempak nya ayah aku dah sampai epic.. Hebat bukan? Aku pon baru sampai warrior.Aip ii aku dah dengar orang gelak..bukan aku tak power okay... Aku baru nk start main jangan fikir bukan okay.

"Ermmm puas termenung cik abang? Dah sampai mana dah? Sampai Australia ke?"kata seseorang bersuara garau yang membuat ku tersedar dari lamunan. Aku melihat orang itu ternyata dua rakan karibku. Aku fikirkan beruk mana lah main tergah aku punya lamunan tu.

Aku memberi hadiah kepada dua rakanku iaitu renungan tajam sampai ke hati.. Chia chia chia.. Lalu rakan ku menghebus tawanya yang dari tadi tahan.. Nasib dua ekor malaun tu aku sayang ketat ketat. Orang nak kata aku gay? Aku tak kesah ape salah sayang kawan karib sendiri an asl kan tak sayang lebih daripada sang pencipta...betui tak kawan kawan? Tepuk sikit kat saya ni. Haha tak pasal korang kene tadah telinga dengar aku bebel tak pon membazirkan air liur membaca ape yang aku type ni an an an..

"Termenung ke lagi cik abang??"kata papaku dan membuatku tersedar.

"Sorry pa hihihi"kataku sambil menggaru kepala yang tidak gatal.

"Ehemmn tujuan papa panggil ayan ke sini untuk merapatkan hubungan antara tengku Liza dan tengku Shafiq...saya nak awak selesaikan dalam masa 3 bulan ...nah saya tahu awak akan memerlukan fail-fail ini... Oh yaa pihak kitew akan bergabung dengan syarikat tengku Najmuddin."kata papaku kepadaku

"Ade soalan?"tanya papaku

"Nape ayan kene bekerjasama ngan inspektor lain... Haih leceh la kan ayan ade kawan kawan ayan"kataku dengan nada mengeluh

"Ermmm maksud ko ape aryan?"
Tanya shazwan

"Maksudnya kitew akan ikut dia la bengap"kata nazrin yang berbaring di atas sofa. Ehhh budak ni sesedap abc je baring atas sofa bapak aku. Nasib member

"Ouh ye er ...yeahh!!"Sorak shazwan dengan girang

"Ermm esok kamu akan ke sekolah... Good luck ayan guna nama yang kat ig tau jangan nama betui takut kamu dalam bahaya"kata papaku kemudian membuka fon dan menekan game plants vs zombie.yaya tu juga adalah cadangan aku juga... Sebenarnya ape yang aku main suma ayah aku main... Ade haritu aku letak game princess tailor kat fon aku... Ayah aku pon pi download juga lepastu dia pelik asal baju blouse perempuan je yang dia kene buat and modelnya seksi...aku pon gelak la dah nama nya princess tailor mesti la blouse seksi dan mestila pakaian perempuan. Sejak tu la ayah aku dah tak ikut ape yang aku main.

"Ermm tak telalu awal ke papa?"
Tanyaku kepada papa

"Lagi cepat lagi bagus.. Dah shuhh"Kata papaku sambil matanya tidak lekang memadang skrin fon yang dipegangnya.

Aku dan rakan rakanku beredar apabila dihalau oleh ayahku.. Masing masing pulang ke rumah untuk mengemas barang.

End Aryan pov

Be continue

---------------

Vote and comment
_______________
Okay ak?
Harap readers suka
。^‿^

[On Going]Mision RaishaWhere stories live. Discover now