20. Basılı Eser

1.2K 135 43
                                    

Şimdi efendim sıkça rastlıyorum basılmış kitapların adının devamında parantez içerisinde yazıyor ''basılı eser'' diye.

Bir kitabı ''eser'' yapan nedir peki?

TDK şöyle tanımlıyor;  Eser; emek sonucu ortaya konan yapıt, ürün.

Peki soruyorum size bu gelişi güzel yazılıp basılan kitapların neresi eser?

Elbette vakit harcamış azda olsa bir emek var. Ancak bu işe yıllarını vermiş, görmüş geçirmiş hayat tecrübesi olan yazarlar dahi kendine yazar demeye çekinirken, kitaplarına eser demeye çekinirken sen kim oluyorsun kardeş? diye sorasım geliyor.

Daha önce kaç kitabın basıldı acaba?

Kaç kişi aldı kitabını? O usta yazarlara ulaşıp geçebildin mi çok satanlar listesinde?

Bundan 50 sene sonra da okunacak mı o kitap acaba? (Bence en büyük kriter bu!)

Bir heves yazdığın ve sadece belli bir kitleye hitap eden, bir kaç sene sonra okunurluğunu yitirip unutulup kıyıda köşede kalacak kitaplara ''eser'' demek kimin haddine pardon?

Nasıl bir egodur nasıl bir kendini üstün görmedim anlayamadım. Bir-iki kitabın basıldı diye hemen usta yazar olmadın sevgili yazarcım. O yazdıklarında emin ol eser falan değil. Bir kitabın basılması onu eser yapmaz.

Bugün 100-200 yıl öncesinde yazılan kitapları hala okuyorsak, üzerinde düşünüp kafa yoruyorsak işte onlar eserdir. Yıllardır çok satanlar listesinde ilk sıralarda yer alan ve büyük kitlelere hitap eden kitaplar eserdir.

Yine 100 yıllar önce çizilen tabloları, yapılan heykelleri, sanat eserlerini bugün hala konuşuyorsak ve inceliyorsak işte onlar eserdir.

Senin o birkaç ayda yazdığın kitabın sırf basıldı diye ''eser'' olmuyor yani. Sırf bir kitabın basıldı diye sende usta yazar olmuyorsun.  O egonuzu bu kadar açık edip güldürmeyin yahu kendinize. Lütfen yani. 









Kahrolsun Bazı YazarlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin