8

492 21 1
                                    

Liam's P.O.V
Ze is het echt. "Emma Mae Lizz Payne?" Vraag ik zachtjes. Ook zij heeft tranen in haar ogen. Ze knikt. "Liam James Payne," zegt ze zacht. Ik kijk de andere jongens aan. "Niemand heeft iets van onze middelnamen verteld, toch?" Ze schudden allemaal hun hoofd. Niemand mocht iets zeggen. Nu wel, want ze zal nooit haar geheugen terugkrijgen.

"Ik heb je zo gemist," zeg ik terwijl ik Emma om de hals vlieg. Ze lacht door haar tranen heen. Zo blijven we even zitten en dan ga ik weer normaal zitten.

"Dus, je zult nooit je geheugen terugkrijgen," zeg ik zacht. "I know," zucht ze. "Alleen de slechte momenten." Ik kijk haar verbaasd aan. "Toen ik in coma lag, moest ik zo'n keuze maken tussen dingen. Blind, doof, jong sterven, nooit meer kunnen praten of alles vergeten," zegt ze onschuldig. Ik trek één wenkbrauw op en zij haalt haar schouders op.

"Maar wie zijn die mensen dan?" Vraagt ze. "Nou ja, je was aangereden toen je jonger was. De dokter daar zei dat je het niet overleefd had en we konden geen afscheid nemen," zeg ik. "Dat aanrijden weet ik nog wel," zegt ze afkeurend. Ik ga verder. "Wat blijkt nou: die dokter is jouw 'vader'. Hij heeft jou dus ontvoerd, en gedaan alsof jij zijn dochter was."

"Toen we erachter kwamen dat je nog leefde, dachten we dat je mishandeld werd," zeg ik. Het blijft even stil en Emma staart wat naar voren. Dan rilt ze even. "Ja, ze mishandelen mij, en hij heeft me ook wel eens verkracht," zucht ze. Mijn ogen worden groot en ik zit vol woede. Ik bal mijn vuisten. "Als ik hem ooit nog eens zie hé, dan-" "Liam," Harry legt een hand op mijn schouder, en ik kalmeer weer.

"Je weet niet wie wij zijn hè?" Vraagt Louis opeens. Ze schud haar hoofd en kijkt schuldig naar het laken. "Het geeft niet, echt niet."

"Wij zijn de boyband One Direction," Zayn kijkt haar hoopvol aan. Ze denkt even na, maar schud dan haar hoofd. "Ik heb geen slechte herinneringen aan jullie dan," zegt ze, en ze glimlacht zwak.

"Of..." ze kijkt met spleetogen naar Zayn en Louis en hun ogen worden groot. Ze kijken elkaar bang aan. Je kunt zien dat ze diep aan het nadenken is, ze kijkt niet boos.

"Nee, laat maar, als ik al een slechte herinnering had, had ik ze dat allang vergeven." Zayn en Louis zuchten van opluchting.

Dan bedenk ik me iets. Ik pak haar mobiel tevoorschijn. Ze kijkt er naar en zet hem aan. "Ik denk dat je de pincode niet weet?" Dan legt ze haar duim op de homeknop en ontgrendelt ze haar telefoon.

Ik facepalm mezelf. Dat ik daar niet aan heb gedacht.

Dan geeft ze hem aan mij. Ik kijk haar vragend aan. Ze klikt op Spotify en zet een liedje van ons op. Ik grinnik. Het is Best Song Ever. Ik hoor haar de akkoorden mompelen en kijk haar verbaasd aan. Dan kijk ik de anderen aan die het duidelijk niet horen. Bij de hoge noot grijnst ze een beetje. Ze kijkt Zayn grijnzend aan. Blijkbaar hoort ze dat dat Zayn is.

Emma's P.O.V
"Ik heb nog nooit gitaar gespeeld, ik mocht het ook nooit." Ik zucht. Dan zie ik Niall's gitaar staan. "Mag ik?" Ik kijk vragend naar Niall. Niall knikt en pakt zijn gitaar. Ik zet hem goed op mijn been. "Is hij gestemd?" Vraag ik. "Luister maar," zegt hij. Ik ga met mijn duim over de snaren. "Ja dus," mompel ik. Hij grinnikt.

"Heb je een capo?" Niall knikt en pakt er één. "Kun je me de akkoorden F, C en G leren?" Vraagt ze terwijl ze de capo op de eerste fret zet. Niall knikt en doet het gelijk voor. Dan pakt ze hem weer over en we gaan allemaal even goed zitten. "Zingen jullie even mee jongens?" Vraagt ze, en ik zet het liedje twijfelend aan. Ze speelt alle akkoorden meteen goed.

Vlak voor we beginnen keek ze Zayn aan. Zayn fronste. Ze keek hem vragend aan en hij knikte. Zij had een brede grijns op haar gezicht. Ik fronste ook even.

Dan komt de hoge noot, en hij wordt perfect gezongen. Maar... Zayn was toch stil? En ik zong hem ook niet. Dan kijk ik naar Emma. Ze zingt de verdere noten in de kopstem, en het is echt geweldig!

Als het liedje is afgelopen moeten we wel applaudiseren. Wat een stem! Je ziet de trots in Zayn's ogen, en waarschijnlijk ook bij mij. "Jij moet echt zangeres worden," zegt Harry, nog steeds geschokt.

Ik, Zayn, Niall, Louis en Emma schieten in de lach. "Wat?" Vraagt hij onschuldig. Wij lachen alleen maar harder. "Haha, dat hoofd! Hahaa!" Harry kijkt ons vragend aan.

Niall ligt al op de grond.

"Liam?" Een meisje rond de 20 met bruine ogen en bruin haar komt de kamer in.

"Aïscha?"

Discovered By One Direction (NL)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu