Y/N POV
Fuhh.. Sampai jugak akhirnya.. Aku pun baring atas katil and baru je nak terlelap, tiba-tiba.."Oii Y/N!"
Nayeon pun panjat atas katil and duduk bersila sebelah aku.. Aduhh nak apa pulak minah ni.. Aku baru nak terlelap..
'Ishhhh! Nak apa?! Aku baru je dah nak terlelap hishh!'
"Sorry la~ Aku ingat kau tengah baring-baring je.."
'Hmm yelah yelah.. Nak apa?'
"Haa apa citer tadi? Cepatlah cerita! Aku excited ni!"
'Yang kau nak excited pahal?'
"Cerita kau menarik.. Biasanya kalau aku dengar cerita orang, mesti tertidur.. Tapi bila aku dengar cerita kau jadi makin cergas.."
'Tah pape jelah kau ni -_-'
"Haa cepatlah cerita!"
'Sebenarnya macam ni...'
Aku pun ceritakan semuanya dekat Nayeon..
"Ishh tak guna betullah si Insuran tu.. Takkanlah tak tau kau ni gf Yoyo tu.. Aduyaii Insuran-insuran.."
Insuran? Yoyo?.. Siapa yang si Nayeon ni mention.. Ouhh Suran dengan Yoongi! Aduyaii tu pun lambat ke Y/N!
'Nama perempuan tu Suran la bukannya Insuran 😅.. Yang mamat tu pulak Yoongi bukannya Yoyo aduhaii kau ni, Nayeon..'
"Ahh ada aku kesah.. Dah bunyinya sama.."
'Hahaha ngeks la kau ni'
"Tapikan Y/N, aku dapat rasa yang memang si Yoyo tu nak balik kat kau la.."
Yoyo pun yoyo lah Nayeon..
'Hmm entahlah Nayeon..'
"Kau ada nak buat pape tak lepas ni Y/N? Aku ingat nak ajak kau pergi lepak jap.."
'Kau ni tak penat lagi ke dowh? Tapi aku ingat nak kira income cafe..'
Cafe? Yup.. Omma dengan appa suruh aku handle cafe ni.. Lagipun memang minat aku dalam bidang ni.. Sebenarnya ni hadiah daripada omma and appa sempena birthday aku yang ke 22.. Biasa orang akan cakap dekat aku, "Wahh muda nya pemilik cafe ni!" Hehe banggalah jugak..
"Ouhh takpelah kalau macam tu.. Aku balik bilik dulu.. Bye bye~"
'Sorry babe..'
"Sokay la"
Nayeon pun pergi masuk bilik dia.. Aku pun ambik handbag aku and keluarkan satu sampul surat warna coklat.. Dalam tu ada duit cafe so aku pun kira jumlah duit tu..
Lepas aku kira, aku pun pergi bilik Nayeon..
'Nayeon, kau nak ikut aku pergi bank tak? Lepastuh kalau kau nak pergi mana-mana, aku teman.. Nak tak?'
Laju je Nayeon bukak pintu..
"Haa nak! Jap aku siap-siap!"
Belum sempat aku nak cakap pape, dia dah tutup pintu.. Dah lah kuat gila.. Macam-macam jelah dia ni.. Aku pun pergi ke bilik and bersiap..
YOU ARE READING
[MALAY] JUST ONE MORE CHANCE •myg•
Hayran Kurgu"Y/N!! Let me explain it!!' 'Dahlah Yoongi.. Semuanya dah jelas depan mata I..'