"Hebben jullie nog informatie gevonden? Of een kaart?" Ik zat net aan tafel toen Sia en Zoë al aan kwamen rennen. Ze minderde hun vaart snel toen de ogen van meneer de Zwaan hun kant op schoten. Hij zat aan de leraren tafel, maar op een of ander manier was die veel te dichtbij onze tafel.
"Ja, hebben we! En jij? Doet Jaylinn mee?" Terwijl Sia dit zij schoof Zoë snel een opgerold pakketje papieren naar me toe. Ik propte het snel in de rugzak die ik naast mijn stoel had gezet.
"En wat doen de dames hier?" Mag ik die papieren is zien dat mevrouw hier net heeft gekregen?" Ik keek Sia, maar die was geshockeerd. Met enige aarzeling pakte ik het bundeltje weer uit mijn tas en gaf het aan meneer Zwaan. Die maakte het open en bestudeerde het even.
"En wat moeten de dames hiermee?" Ik schrok van deze vraag, ook al had ik eigenlijk wel verwacht dat hij zou komen. "Nou, ja. We wouden niet...." "Voor ons onderzoek, ik had van mijn oudere zus gehoord dat dat onderzoek eraan kwam. En dat het erg moeilijk was, je zou weinig tijd hebben en zo. Maar ik dacht ik wees slim en begin er alvast aan, maar dat is natuurlijk niet toegestaan, dus als u het voor mij terug wil leggen?" Ik zag dat Sia Zoë met open mond zat aan te kijken.
Meneer de Zwaan zag het duidelijk ook. "Volgens mij vindt mevrouw Guana dat dit niet helemaal klopt. Sia verstijfde weer en keek meneer de Zwaan alleen maar aan. Ik zag Zoë haar een por geven. "Nee, dit klopt wel. Alleen ik had niet helemaal verwacht dat ze het zou opbiechten." Ik zag dat Zoë me met gebaren taal iets duidelijk probeerde te maken, maar wat wist ik niet echt.
Toen uit het niks ging ze opeens heel overdreven luid kauwen. Meneer de Zwaan zijn hoofd ging in een schrok naar dat van Zoë en nu was het haar beurt om te verstijven. Ik lette niet echt meer op wat er daarna gebeurde, want ik had de tip begrepen. Ik begon langzaam een voor een de broodjes die ik op mijn bord had liggen in mijn tas stoppen.
"Nou goed, dit mag eigenlijk helemaal niet in de bibliotheek liggen, dus ik hou het in beslag." Meneer de Zwaan maakte aanstalte om weg te open. "Maar dat kunt u niet maken!" Ik schreeuwde het half en heel de eetzaal keek me aan. Ik ging snel weer zitten.
Sia en Zoë keken elkaar aan en stonden tegelijkertijd op. "Kom we gaan!" Fluisterde Zoë in mijn oor. Ik snapte er niks van, maar ik volgde ze maar gewoon.We liepen langs de lange tafel met al het eten, waar iedereen mocht opscheppen om dan vervolgens aan een andere tafel op te gaan eten.
Sia en Zoë pakte een paar voor gesmeerde broodjes en liepen verder naar de uitgang. Ik volgde ze maar gewoon, met een uitzondering, ik stopte een broodje in mijn mond en pakte er zo veel mogelijk in mijn armen.
Toen we de hoek om waren, barste Sia en Zoë uit in een luid gelach. "Ik had echt niet gedacht dat hij dat ging geloven." Bracht Sia uit. "Waarom moesten we nou zo snel weg?" Zei ik tussen twee happen door. Sia en Zoë keken naar mij en hierdoor moesten ze alleen nog maar harder lachen.
Ik snapte er niks meer van, dus maakte ik maar van de gelegenheid gebruik om de rest van mijn broodjes naar binnen te duwen. "Jammer, dat we die kaart nu kwijt zijn en ik denk niet dat we echt genoeg hebben aan deze paar broodjes die we nu hebben."
"Hebben we ook niet, maar mijn vader is hoofd van de jagers aan het hof van de koning en heeft mij veel geleerd." "En wat de kaart betreft die hebben we zo terug. Ik heb het eerste lesuur les van meneer de Zwaan en kan hem dus zo terugpakken. "
"En wij hebben als eerst vliegen. Dan kunnen we wat leren over vliegen en zo voorbereid zijn op onze les." Ik luisterde terwijl ik zo lang mogelijk over mijn laatste hap deed. Ik slikte het met spijt door. "Dan zien we elkaar bij de leswisseling in de stallen. Ik was toch vergeten Jaylinn te zadelen."
Op dat moment ging de bel. "Nou ik ga, tot zo!" We zwaaide Zoë uit en rende toen snel naar de stallen, nou ja rennen Sia rent en ik zweef boven haar.
JE LEEST
Dragon academy
FantasyLucia is een wees die maar een droom heeft drakenrijder worden. Nu heeft ze de kans om die droom waar te maken. Ze heeft een probleem ze is geboren met vleugels, maar of dat haar ook echt speciaal maakt. Sommige mensen zullen haar aardig vinden. Maa...