#Sia
We hadden het plan drie keer besproken en ik kon het zo opdreunen. Wij hoopte maar dat Jaylinn het begreep, want behalve Lucia kon niemand van ons echt met haar communiceren.
Ik zat klaar op de rug van Jyalinn. Die begon rondjes te vliegen boven het bos. Dat was ook volgens het plan. We zouden doen alsof we geen flauw idee hadden waar Lucia was en dan opeens er heen gaan.
Toen we over het kamp heen vlogen maakte Jaylinn een rare beweging en hingen we op z'n kop. Ik schrok me kapot en klampte me wanhopig vast aan Jaylinn, maar die maakte nog een rare beweging en ik gleed weg. Ik gilde en gilde, zover onze verrassingsaanval.
Tot mijn verbazing viel ik op iets zachts. "Kom op, snij de planten er van af, voordat die idioten weer op aarde komen." Zonder dat ik echt na dacht snee ik de planten van Lucia af. Zodra die vrij was begon ze hard te klapperen met haar vleugels. Zo blies ze de mannen die net iets te dicht bij waren gekomen weg. Schiet op maak mijn enkels los dan vlieg ik jou hier weg.
Ik hing nu half op zijn kop aan Lucia die zegt dat ik haar enkels moet losmaken die voor mijn neus hangen aan een ketting. Ik begin in het ijzer te hakken, maar dat werkt dus al niet. Ik schrik me dood als ik merk dat er mannen in de ijzeren ketting hangen. Lucia gaat lager vliegen zodat er geen spanning mee staat op de ketting. Dit maakt het moeilijker om er in te klimmen. Wacht de ketting heeft helemaal geen slot. Het was al die tijd gewoon een kwestie van een knoop.
Snel maak ik de knoop los en dan vallen al de mannetjes die ondertussen bijna bij ons waren met z'n allen gezellig op de grond. Lucia vliegt omhoog naar Jaylinn die Zoë ondertussen heeft opgepikt.
#Lucia
Ik zet Sia, die nog steeds half versteend is van de schrik, af bij Jaylinn en blijf er dan naast vliegen. Mijn vleugels waren een beetje stijf van de planten die er omheen zaten gewikkeld. "Hoe wist jij wat je precies moest doen? Ik bedoel je ging niet uit jezelf slingeren, maar dat deed je om Sia op te vangen. Maar je begon al met slingeren voordat Jaylinn begon met die rare bewegingen."
Ik moest lachen. "Zoë weet je nog steeds niet hoe ik met Jaylinn communiceer? Dat doe ik met oogcontact. Als ik in haar ogen kijk kan ik zien wat ze denkt. En zo vertelde ze me over jullie plan en hoe slecht die wel niet was door haar ogen en ook over haar plan. Zo kon ik al beginnen met slingeren. Maar is het heel erg als ik me even wil wassen? IK zit helemaal onder het plantensap en dat is smerig geloof me. " Iedereen moest lachen en zo pratend vlogen we nog een stukje.
Ik mocht pas gaan zwemmen als we ver genoeg van die mannen vandaan waren. Echt flauw! Hopelijk zijn we dat snel, want ik stink en ik voel me vies.
Eigenlijk hoop ik dat Jaylinn en Sia ook mee komen zwemmen, want dat wordt dan vast heel gezellig. Van Zoë verwacht ik eigenlijk niet dat ze in een rivier gaat zwemmen, maar ik had ook niet verwacht dat ze mee ging op deze reis. Dus alles kan nog gebeuren.
JE LEEST
Dragon academy
FantasyLucia is een wees die maar een droom heeft drakenrijder worden. Nu heeft ze de kans om die droom waar te maken. Ze heeft een probleem ze is geboren met vleugels, maar of dat haar ook echt speciaal maakt. Sommige mensen zullen haar aardig vinden. Maa...