Seděla jsem u Zmijozelského stolu a cpala jsem se dobrotami. Slastně jsem si to vychutnávala, vnímala tu chuť a radovala se. V sirotčinci jsem normálně dostávala najíst, nikdy ale nedostala takové chuťovky a tolik jídla. Uprostřed mého hodování sem přiletěl Zmijozelský duch=Krvavý baron. No to jídlo vypadá lákavě. Škoda, že to nemůžu zkusit. Hmmm, to je škoda barone, protože jste duch, ironicky jsem ho popichovala. Ty holčičko, přímo přesně patříš do Zmijozelu, klobouk Tě sem dal správně. Naším domovem se stalo sklepení. Heslo Čistá krev. Druhý den všichni brebentili o Harrymu. Jsem z toho u vydržení. Ještěže mi kamarádi něj nepředhazují. První hodina: Dějiny. Nedokázali jsme najít učebnu, ale naštěstí jsme se zeptali zmijozelského prefekta a on nám ji ukázal. Takže jsme to stihli i v limitu. Dny normálně uběhly a dnes máme dvouhodinovku lektvarů s Nebelvírem. Profesor Snape stejně jako Kratiknot si nás zapisoval. Teď dal Harrymu test. Co vznikne, když přidám rozdrcených kořen asfodelu k výluhu z pelyňku. Ti jsem náhodou četla a proto stejně jako Hermi se přihlásila. Podíval se na mě udiveně a řekl: Ty to víš? Ano, pane. A tak mě vyzval: vytvářejí uspávací prostředek. Tzv. Doušek živé smrti. Dobře, Katko. Zeptal se dál: Když bys měl najít bezoár, kde bys ho hledal? To zase nevěděl a proto jsem odpovídala já: Bezoár je kámen, který tě vyléčí z jakékoliv jedu a najdeš ho v žaludku koz. A zase pokračoval: Čím se liší šalamounek a mordovník. Zase jsem se přihlásila: Šalamounek i mordovník je totéž. Říká se tomu též oměj. Dobře, tys to nepodcenila holko. Ty jsi Katka, že? Ano, jsem Kateřina, odpověděla jsem stydlivě. Ty jsi hodně chytrá holka. Na to bych sama nepřišla, pane, řekla jsem tentokrát ironicky. Přidělil za moje správné odpovědi Zmijozelu body a my začali pracovat. Museli jsme umíchat lektvar na léčení vředů. Ten byl úplně jednoduchý. Předtím nás ještě rozdělil. Naštěstí mě nechal s Malfoyem, takž jméno byli spokojení. Všechny opravoval, až na mě a Malfoye. Samozřejmě nadržoval o trochu víc mi, ale Malfoy nebyl daleko za mnou. Koukejte, jak Katka správně odvažuje kopřivy a na Draca, který skvěle podusil hlemýždě. Vtom se sem dolehl zelený oblak z kotlíku Longbottoma. Určitě tam dal dikobrazí bodliny dřív, než kotlík odstavil. Srazil Nebelvíru další body, za to, že Harry nic neudělal?!? Vždyť to vůči Nebelvíru není fér, v duchu jsem si naštvaně říkala. Dnes máme hodinu létání. A hádejte s kým! S Nebelvírem. Seděla jsi na koštěti?otázal se Draco. Jo, nedávno mě to profesor Quirell učil. Než jsem nastoupila do prvního ročníku. Šlo ti to? Samozřejmě, talent od přírody. Těšíš se? zeptala jsem se na oplátku ho. Jo, doma jsem pořád létal na koštěti. Bylo to se mnou k nevydržení. Na snídani Nebelvírané brebentil něco o Pamatováčku. Draco vyrazil hned za nimi a sebral Pamatováčka rovnou Longbottomovi z ruky. Vrať mu to, vystartovala jsem. Od kdy se zastáváš jich? usmál se na mě, tím svým úšklebkem. Nikomu nebudeme brát věci. Vrať mu to! Draco si ho ještě prohlídl, ale protože sem ještě přišli učitelé, vrátil mu to a vysvětloval jim, že si ho prohlížel.
Odpoledne: Děti z Nebelvíru tu ještě nejsou. Prohlížíme si košťata, když sem přichází i Harry a spol. Právě dorazila i madam Hoochová a rozkřilla se na nás, ať se postavíme k nějakému koštěti. Já společně se Zmijozelem, samozřejmě stála u nějakého koštěte. Vysvětlovala nám, že musíme natáhnout ruku a říct: Vzhůru. Vzhůru, řekli jsme všichni společně. Jen mi, Harrymu a několika dalším dětem se to podařilo. Dokonce si dovolila Malfoyovi říct, že to celá ta léta dělal špatně. Už máme všichni koště v ruce a jdeme si nasednout. Pak jim vysvětlovala, co s tím máme dělat, ale to už já vím. Vyletět vzhůru, držet koště rovně, předklonit a doletět dolů. Tři-Dva- Longbottom už se vznesl. Určitě to neumí řídit. ACHJO. Madam na něj volá, ale když neumí létat, tak těžko se vrátí bez zranění. On vyjekl, spadl z koštěte a ŽUCH. Spadl na zem. Zlomené zápěstí, jsem zaslechla. Teď nám řekla, že pokud použijeme košťata, tak nás vyloučí. Draco ho začal pomlouvat. Sice se za něj někdo postavil, ale on pokračoval. Uviděl Pamatováčka. Harry ho chtěl mu vzít, ale postavila jsem k Dracovi, chytla ho za ruku a Harry hned přestal. Vyletěl do vzduchu. Harry hned za ním. Mezitím přišel Severus Snape nás pohlídat. Mě přestalo bavit být ra krčící v koutě a hned letěla za nimi. Málem ho shodil, kdyby Draco taktak neuhnul. Děti Harrymu zatleskali. Tady není žádný Crabbe a Goyle, kteří by Tě tahali z bryndy. Dračík vypadal, že si to uvědomil také. Teď jsem se do toho vložila i já: Ale má tu mě. Není tu Crabbe a Goyle, aby ho tahali z bryndy jsem tu já. Draco, přihrej. Harry ho chtěl chytnout, ale nepovedlo se. Mám ho já. Ještě několikrát jsme si pohráli a pak jsem to hodila. Trefila jsem nějaké zkřížené ruce. To už byl Snape z toho pohledu k nevydržení. Harry se po něm ohnal a chytl ho. To taky hezky vypadalo. Doletěli jsme dolů a zástupkyně někam brala Hardyho a Snape zase mě. Oba jsme si určitě mysleli, že nás chce vyloučit. Draco i Zmijozel nechtěli, abych odešla. Přirostla jsem jim k srdci. Svými činy a mými vtipnými i ironickými narážkami. Sledovala jsem pana profesora. Nechtěla jsem ma něj mluvit, vypadal dost nasupeně a ještě víc vytočit ho opravdu nechci. Párkrát na mě mihl očima. Určitě si chce jen zkontrolovat, jestli nevyvádím něco nekalého.
Pohled Snapea: Všimla si, že na ni pokukuji. Nic si z toho nedělá. To je dobře. Musím na ni promluvit. Jistě si myslí, že bude vyloučená. Katko, mám asi pravdu, když bych řekl, že si myslíš, že budeš vyloučená. Ano, pane. Svoji ironii, drzost a ostatní Zmijozelské vlastnosti, které dusíš v sobě, můžeš vypustit. Nechci Tě vyloučit či zadat nějaký trest. Ano a děkuji, pane profesore. Jistě Tě na srdci dere na povrch spoustu otázek, ale počkej chvilku. Neříkám, že na všechny odpovím, ale ty, které se sejdou s tématem rád odpovím. Než tam dojdeme, odpovím T na jednu: V lektvarech jsem řekl, že jsi chytrá. Všichni odtušili, že to bude, kvůli těch ústních otázkách, ale nebylo to tak. Jen jsem to tak namaskoval. Už dny předtím, pokaždé když jsme se potkali snažil jsem se Ti dostat do hlavy. No, však víš. Vypadáš sebevědomě a zajímalo mě, co se Ti honí hlavou. Tak jsem si domyslel, že ovládáš.......nitroobranu, vyslovili jsme to oba dva. Jsme tady. Snape zaklepal. Učitel ho vyzval. Mohl bych si na chvíli půjčit Flinta? Saaamozřřřejměě. Odešli jsme ze školy a Snape začal mluvit: Flinte, to je Katka Andrewsonová. Andrewsonová, to je Marcus Flint. Kapitán zmijozelského družstva. Našel jsem Vám skvělou střelkyni. Z dálky, dokázala úplně přesně střelit obruč. Umí též fenomenálně přihrávat, aniž by to komukoli spadlo nebo to Harry chytil. No,super. Seděla jsi na koštěti poprvé? Ne, seděla jsem na koštěti podruhé. Nedávno, mě to učil pan profesor Quirell. I na to, že jsi na tom seděla podruhé, je to manific výkon. Víš nebo jsi viděla, jak se hraje Famfrpál? Vím, jak se hraje. Ale nikdy jsem to neviděla hrát. A řekneš nám to? Jo a začala vysvětlovat, i když to oni věděli. Tři střelci s přihrávají míč Camrál.
ČTEŠ
Kateřina Andrewsonová Riddlová a Mocný Kámen
FanfictionPříběh vypráví o dívce, která se dostane do Bradavic. Musí bojovat o přízeň učitelů i žáků. A v neposlední řadě zachránit poklad ukrytý ve škole čar a kouzel.