TANITIM 3

244 26 37
                                    

...

​Yol boyunca uyukladığı arabadan Adem'in seslenmesiyle indi Hatice Kübra. Adem eşine dönerek "Tamam Kübra'm söz bir dahaki sefere uçakla gideriz ya da daha kısa mesafeler tercih ederiz" dediğinde Hatice Kübra ellerini artık eşi olan adamın yanağına uzattı çekinmeden. Ne güzel seviyordu bu adam. "Alışırım hayatım! Sıkma sen o tatlı canını." dedi  gözlerindeki aşkla.
​Birlikte arabadan indiklerinde Adem arabanın bagajına yönelerek gittikleri yerle birlikte artan çantalara iç çekerek baktı. Neyse ki asansör vardı. Her ne kadar itiraz etse de Hatice Kübra da yardım etmişti eşine. Birlikte dairelerine çıktıklarında Hatice çantasından anahtarı çıkarıp kapıyı açtı. Besmele çekerek içeri gireceği sırada yerden havalandığını hissetti. Kolunu Adem'in omzuna dolarken çığlığını zor tuttu. Ayakkabılarını kapının önünde çıkararak içeri giren Adem kucağında karısıyla birlikte salona geldiğinde karısının gözlerinin içine bakarak indirdi kucağından. Elleriyle yüzünü kavradıktan sonra eşarbın müsaade ettiği ölçüde dudaklarını genç kızın alnına bastırarak "Evimize hoş geldin han'ım" dedi.

...

​"Neden hanım değil Han'ım" diye sordu Hatice Kübra oturduktan sonra eline çayını alarak kocasına döndüğünde. Adem eşine döndükten sonra anlatmaya başladı.

"Şöyle açıklayayım han'ım
'Bir gün Cengiz Han, çevre hanları toplantıya çağırmış. Bütün hanlar, halka oluşturacak düzendeki minderlere oturmuşlar. Hakan'ın gelmesini beklerlermiş. Cengiz Han yanında eşi Börte ile gelmiş ve  O'nu sağ tarafına oturtmuş. Gelenek gereği soldan başlayarak hanlar kendilerini tanıtmışlar. Son konuk da kendini tanıtınca sırada Börte Kadın varmış. Burada sözü Cengiz Han almış ve " ben hepinizin hanı Cengiz Han'ım. Bu da benim Han'ım  Börte'dir " demiş.' Ben bu ailenin reisi olsam da birçok kişi benim emrim altında olsa da  sen beni yönetecek kişisin han'ım" dedi karısının saçlarını severken...

...

BELALI HAN'IMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin