"Welcome home mister Nikolaevich!
master Nikolaevich"para maid serta butler diperkeja Alex di mansionnya menyambut kedatangannya, anaknya,Ren dan rakannya Jack serta anggota keluarganya yang baru Aqil dan Aryan.Mereka semua membungkuk hormat sebaik sahaja kedua anak beranak menjejak kaki ke dalam mansion itu. Semua anak mata mereka tertuju pada dua pasangan adik beradik yang tidak dikenali turut serta bersama dengan tuan mereka bersama anaknya.
Siapa mereka berdua ni?
Masing masing bingung dengan kemunculan orang baru dalam mansion itu.
Lebih kurang sejam yang lepas Ren telah mengeluarkan anaknya dari dihospital.
Sejam yang lepas.
"Well, please take care yourself, Aqil. And you little boy"Doktor Ariq mengusap sayang rambut Aqil dan Aryan. Aqil memejam matanya. Merasai sentuhan hangat dari laki tua itu. Sentuhan penuh kasih sayang. Sentuhan sangat didambakan nya sejak mama dan papanya meninggal dunia.
"I will. Uncle Ariq" balas Aqil sembari mengulum senyuman. "Mari Aryan Kita harus pergi"Aqil melambai tangannya pada laki dewasa itu. Kemudian dia menarik tangan adiknya keluar dari dalam bangunan hospital menuju ke tempat parking lot.
Tiba di tempat parking Aqil berjalan lurus menuju ke kereta limousine hitam kilat tersadai tepi jalan. Dia mengetuk tingkat kereta. Cermin tingkap di turunkan. Kepala Alex menjenguk keluar dari cermin tingkap melihat luar.
"Dah siap?"tanyanya.
Aqil mengangguk pelan.
"Naiklah. Duduk di belakang"arahnya. Enjin kereta dihidupkan. Bersedia untuk dipandu keluar dari perkarangan hospital.
Clud! Jack membukakan pintu untuk dua pasangan adik beradik itu.
Aqil merenung lelaki berambut blonde itu. Keningnya dinaikkan sebelah. Bingung.
"Apa kamu buat di sini Jack-san?" tanyanya bingung. Jack hanya hanya tersengih. Belakang tengkuknya digaru. "Saje je aku nak ikut. Papa dengan mama aku out station jadi tinggal aku sendiri je"balasnya sambil berganjak ke kerusi lain. Aqil dan Aryan memasukkan diri mereka ke dalam kereta.
"Kamu mahu cuba coca cola?" Jack memegang dua botol air gas dari peti ais mini dan diserahkan pada Aqil dan adiknya.
Aryan mengambil botol minuman bergas itu dengan girang dan terus diteguknya hingga habis. Aqil menggeleng kepalanya. Dia itu idak ada mood untuk minum. Ren yang sedari tadi diam membisu menghulurkan tangannya pada Jack. "Bagi aku satu Jack"
"Orait" Jack terus menyerahkan botol coca cola pada sahabatnya itu. Ren menegup air coca cola itu sehingga puas.
Jack merapati sahabatnya dan duduk di sebelah Ren. Bahu Ren dipeluk erat. "Macam mana sedap tak?" tanyanya tanpa mengira keakraban mereka boleh menimbulkan salah faham.
"Menjauhlah" Ren menendang pantat laki itu supaya menjauh darinya. Sudah pasti dia menggunakan kakinya yang tidak sakit kalau tidak makin tambah parah kaki dia nanti.
"Auuchhh?!"teriak Jack sembari jatuh tersungkur dari kerusi. Jack berpaling ke belakang. Dia menjeling tajam sahabatnya. Ren hanya buat tak tahu.
YOU ARE READING
Jatuh Cinta Tanpa Sengaja (Edited)
Romance«Alexavier Nikolaevich» Alexavier Nikolaevich. Duda anak satu. Tegas dalam pendiriannya. Kacak. Bergaya. Jejaka idaman bagi seluruh kaum hawa tapi kenapa dia masih belum berpunya? Di mana isterinya? Jawapannya hanya dia sendiri yang tahu. Tapi kena...