"Haena kau nak ikut aku pergi mall tak?" Kata Chaewon sambil memakan snack."Malas lh"Kata Haena dengan ringkas."Ouhh oky takpe lah aku baru ingat nak beli kasut kat situ...Cantek2 pulak tu"Haena yang baring di sofa terus bangun apabila Chaewon menyebut tentang kasut.
"Ehh aku rase rajin lah pulak nak gi mall"Kata Haena sambil menggeliat."Eleh tadi kau cakap malas"Kata Chaewon sambil mengrollkan matanya keatas."Hehehe"Kata Haena sambil membuat gaya peace ."Hah,cepat lah bersiap"Kata chaewon dengan tegas."Oky"Kata Haena sambil menuju ke biliknya.
[Di dalam kereta]
"Hello jinyoung,awak free tak hari ni?"
"Sorry Haena saya sibuk sekarang ni"
"Ouhh,takpe lah kalau macam tu mesti awak penat,pergi lah rehat"
"Thanks sebab
faham saya,take care..
"You too"
☎☎☎"Kau cakap dengan Jinyoung ke?"Kata Chaewon sambil memandu"Ehh taklah dengan sajat🌚"Kata Haena dengan nada perli."Oh ye ke? tak sangka ehh kau ni cantek sangat sampai sajat pon tergoda"Kali ni Chaewon pulak yang memerli Haena.Heana hanya menjeling Chaewon."Siape lagi kalau bukan Jinyoung "Kata Haena sambil melihat phone nya itu.
[Di mall]
"Weyh kau cakap nk beli kasut?"Tanya Haena."Aku tipu jer kalau tak kau memang tak nak pergi lah kan?Kata Chaewon sambil membuat muka selamba."Yarghhh!!! sampai hati kau tipu aku pastu buat muka selamba pulak tu!!"Kata Haena sambil memukul tangan Chaewon.Chaewon hanya tersengih seperti kerang busuk.
Haena dan Chaewon pergi ke barangan dapur pula untuk membeli bahan masakan.
"Weyhh Chaewon jom pergi beli aiskrim kat luar mall tu?"Kata Haena sambil membuat gaya aegyonya itu."Fikir comel?"Kata Chaewon sambil membuat muka menyampah."Ehh,memang aku comel pon sebab tu Jinyoung pilih aku"Kata Haena dengan riak."Weyh baldi mane? aku nak muntah dengar minah ni puji diri sendiri"Kata Chaewon."Yer lah"Kata Chaewon dengan malas.
[Ketika membeli aiskrim]
"Weyhh! Haena tu bukan Jinyoung ke?!"Kata Chaewon sambil menunjuk kearah pintu mall.Kelihatan Jinyoung sedang keluar dari mall bersama dengan seorang perempuan.Haena terkejut dengan aper yang dia sedang tengok sekarang.Haena pergi mendekati Jinyoung.
PANGGG!!
Haena menampar muka Jinyoung dengan kuat.Asalnya,Chaewon ingin menghalang tapi Haena menghiraukannya.Mungkin Haena sangat marah ketika itu.
"Ni kau kata sibuk?!!"Kata Haena dengan marah dan suara yang lantang."Hae...Heana"Kata Jinyoung sambil tergagap."Selama ni aku percaya kan kau tapi ni kau buat kat belakang aku??!!!"Kata2 Haena itu membuatkan semua orang di pusat beli-belah melihatnya."Haena aper yang awak tengok ni bukan seperti yang awak sangka"Kata Jinyoung."Oppa,siape perempuan ni? kawan oppa ke?"Tanya perempuan itu dengan nada yang gedik."Kau tanya aku siapa?! Kata Haena dengan marah."Kita break"Kata Haena dengan ringkas.Sebelum Haena beredar dari tempat itu, Haena mengambil aiskrim nya dan letak di kepala perempuan itu.[author sokong💯% 😂]
Chaewon memanggil Haena yang sedang berlari ke parking kereta.Tiba2..
Haena!!!!
Debushh!!!
[maaf lah kalau hambar author hilang idea😂 jdi kalau typo ke faham2 jer lah yang author ni memang selalu typo 😂]
Thanks vote and komen 💕😘
YOU ARE READING
Boyfriend Upahan [Lai Guanlin💕]
Historia CortaMengisahkan seorang yeoja yang mencari boyfriend upahan untuk cemburukan ex- boyfriendnya...Tpi lama kelamaan perasaan cinta muncul dalam diri mereka...