Chapter 1

218 26 0
                                    

Malam itu di hospital riuh rendah dengan jeritan ambulans yang memasuki hospital.Beberapa orang doktor berlari mendapatkan mangsa yang baru turun dari ambulans.

Dr.1:Siapa budak tu? kenapa riuh sangat ni?
Dr.2: Lee Jong Suk! anak director hospital ni!
Dr.3:shincha?! patutlah! jom cepat!

Seorang lelaki dibawa turun dari ambulans.Wajah dan badannya dipenuhi darah.Seorang doktor yang umurnya hampir separuh baya berlari untuk turut sama menghusung mangsa ke bilik bedah (OR).

Dr.2:Director!

Doktor-doktor yang lain terkejut melihat director mereka sendiri turun.

Director:Ini anak aku,aku sendiri kena selamatkan dia!
Dr.1&2&3: Arasseo!

Mereka masuk ke dalam bilik bedah.Jururawat yang lain hanya melihat adegan tersebut dengan rasa tidak percaya.Para jururawat tidak dibenarkan masuk ke OR dan doktor-doktor yang menjadi Head Of Department (HOD) ditugaskan untuk merawat mangsa.Itulah malam peristiwa yang pertama dalam sejarah hospital mereka iaitu University Moonyung Hospital. (UMH)

❤️👻☠️💀

AFTER 2 MONTHS

Jong Suk membuka matanya perlahan-lahan,pandangannya masih kabur.Dia melihat wajah omma nya, Han Ara tetapi masih kabur.
Dia mendengar suara omma nya

"Doktor! doktor! anak saya dah sedar! Yeobu! anak kita dah sedar!"

Beberapa orang doktor berlari mendapatkan Jong Suk,mereka memeriksa mata Jong Suk.

"Han Ara-sshi...thank god, Jong Suk dah sedar tetapi dia memerlukan beberapa masa untuk kembali pulih sepenuhnya."

Doktor tersebut menjelaskan keadaan Jong Suk

"thanks doc,..Jong Suk-ahh..ingat tak omma?"

Han Ara mengusap kepala Jong Suk perlahan.Jong Suk mengangguk perlahan.Dia dapat melihat bulatan hitam di bawah mata omma nya yang memberi maksud omma nya tidak pernah cukup tidur sepanjang dia tidak sedarkan diri.

"Om-Omma.."

Jong Suk memanggil lemah.
"ya sayang.."

Han Ara menyambut panggilan anaknya itu.
"be-berapa lama say-"
"2 bulan..anak mama rehat dulu yaa.."

Belum sempat Jong Suk menghabiskan kata-katanya,Han Ara memotong.Dia tahu apa yang ingin dikatakan oleh anaknya.Jong Suk mengangguk.Dia menutup matanya perlahan-lahan dan tidur.

"doc,bila saya boleh bawa pulang anak saya?"
Han Ara bertanya kepada doktor di sebelahnya.
"buat masa ni dia memerlukan rehat yang secukupnya.Rasanya,.esok petang cik dah boleh bawa anak cik pulang."
Doktor itu menjawab dengan senyuman.
"Gumawo doc.."

Han Ara berkata kepada doktor itu.

❤️👻☠️💀

Jong Suk terjaga dari tidurnya.Dia melihat sekelilingnya.Malam.
Omma nya tiada disisinya..Dia ditempatkan di dalam bilik VIP.
Tiba-tiba Jong Suk terdengar bunyi air yang melimpah keluar dari sesuatu bekas dari dalam bilik air.

"ada orang tak tutup air ka?"

Jong berfikir sendiri.Dia bangun dari tempat tidurnya dan cuba melihat di dalam bilik air.Seperti yang disangkakannya, paip air di singki tidak ditutup.Jong Suk masuk dan menutup paip tersebut.

"sob sob sob.."

Jong Suk terdiam.Dia terdengar suara orang menangis.Seorang wanita tepat di bawah singki.

"sob sob sob...SOB SOB SOB"

Tangisan wanita tersebut semakin kuat.Jong Suk membongkokan badannya dan memegang bahu wanita tersebut,

DREAMS ✅Where stories live. Discover now