Chapter 6

93 24 0
                                    

"Argghhhhh!!"

Jong Suk menjerit .Dia terduduk di atas jalan dan menutup wajahnya.

Hantu tersebut menyerangnya menggunakan sebatang kayu yang besar, (kutip dekat tepi jalan)

"Yaaaa!!"

Jong Suk membuka matanya.Dia melihat hantu tadi..

"Ji-Ji Hyo-ahh.."

Ji Hyo berdiri menghalang Jong Suk dan menahan kayu tersebut dengan tangannya.

"Kau jangan berani ganggu boyfriend aku!!!"

Ji Hyo menolak hantu tersebut dengan begitu kuat sehingga hantu terlanggar tiang elektrik berdekatan dan hilang.

"Erk..boyfriend?"

Jong Suk bertanya sendiri.Sejak bila aku dengan kau couple?
Ji Hyo duduk mencangkung dan memandang Jong Suk dengan wajah yang risau.

"Kenchana?"

Ji Hyo memegang kedua-dua pipi  Jong Suk dengan kedua-dua tapak tangannya.
"Ken-kenchana.."

Jong Suk menjawab.Dia masih membiarkan Ji Hyo memegang pipinya. Wajahnya terasa hangat dan jantungnya.....berdegup kencang.kenapa dengan aku ni?
Ji Hyo tersenyum manis memandang Jong Suk.

Senyuman tu...
CANTIK...

Jong Suk mengedip-ngedipkan matanya.

Jong Suk-ahh....
Picolso?!

Jong Suk cepat-cepat mengalihkan wajahnya dari pegangan Ji Hyo dan bangun.Ji Hyo hairan melihat Jong Suk dan turut bangun.

"Nah!"

Jong Suk menyerahkan bungkusan kek yang diberi Tae Hyung kepada Ji Hyo.

"Oh..kek tu..yeay!"

Ji Hyo mengambil kek itu.Jong Suk menjadi hairan.

"Wait! macam mana kau tahu yang dalam ni kek?"

Jong Suk bertanya.

"Ermm..adalah.."

Ji Hyo menoleh belakang dan mula berjalan untuk meninggalkan Jong Suk.Jong Suk mula mengesyaki sesuatu. Jong Suk menarik tangan Ji Hyo dan membetulkan kedudukan Ji Hyo supaya menghadapnya.

"Kau ikut aku kan?"

Jong Suk bertanya.Dia memandang tepat ke dalam mata Ji Hyo untuk mencari jawapan.

"hehehe...saya tak akan bagitahu awak! uwekkk!!"

Ji Hyo berkata dengan gembira dan menjelir lidahnya.Jong Suk berasa hairan, kenapa dia tidak dapat mengetahui fikiran Ji Hyo melalui matanya? mungkin sebab Ji Hyo........hantu.

"araeseo.."

Jong Suk berkata.Dia mengalah dengan Ji Hyo.Lagi pun dia tahu yang tekaannya itu tepat.SANGAT TEPAT!

"ermm..awak taknak berterima kasih dekat saya ka?"

Ji Hyo bertanya.

"ermm..gumawoyo."

Jong Suk berkata malas dan mula berjalan untuk pulang.Ji Hyo berjalan mengikutnya.

"Jong Suk-ahh.."

Ji Hyo memanggil Jong Suk.

"Uwey?"

Jong Suk bertanya malas,

"Kalau awak berterima kasih dekat saya..awak kena couple dengan saya!"

Ji Hyo berkata sambil terlompat-lompat.

DREAMS ✅Where stories live. Discover now