"Apa kau buat dekat sini? kenapa kau ikut aku? apa masalah kau hah?!"
Jong Suk bertanya dengan nada separuh menjerit kepada Ji Hyo.Mereka berada di stor sukan supaya pelajar lain tidak dapat melihat perbuatan mereka (sebenarnya lebih kepada perbuatan Jong Suk sebab Ji Hyo kan HANTU)
"Bo..bogoship...po"
Ji Hyo menjawab teragak-agak.
"ship-shippo?"
Jong Suk bertanya hairan.
"uwey? kenapa kau rindu aku? kita bukannya pernah jumpa pun sebelum ni."
Jong Suk bertanya lagi.
"ermm..saya pun tak tahu,tapi saya ada perasaan yang macam sejak saya jumpa awak dulu."
Ji Hyo menjelaskan perasaan yang dia sendiri pun tidak percaya.Jong Suk menggaru kepalanya yang tidak gatal.Dia sendiri hairan dengan Ji Hyo.
"apa-apa ja lah.Tapi aku nak jelaskan dekat kau yang aku tak pernah ada perasaan dekat kau.aku tak cintakan kau, aku tak rindukan kau!"
Jong Suk bercakap dengan nada separuh menjerit.Ji Hyo hanya memandang lantai.Dia takut untuk mengetahui perasaan Jong Suk yang sebenarnya.
"Sekarang kau dah tahu perasaan aku.Jadi, mulai sekarang kau jangan ikut aku! jangan muncul depan aku lagi!"
Jong Suk menyuarakan apa yang dia pendam selama ini.Ji Hyo masih lagi memandang lantai.Perasaannya bercampur-baur,sedih dan marah kerana cintanya ditolak.Perlaha-lahan air matanya mengalir.
Jong Suk menjadi kasihan melihat Ji Hyo.
"weh..han.."
Jong Suk berhenti seketika.Tidak sopan jika dia memanggil hantu yang tidak mengaku hantu itu dengan gelaran 'hantu'.
"eherm.."
Jong Suk membersihkan tekaknya.Dia memegang bahu Ji Hyo.
"erm..Ji-Ji Hyo-sshi.."
PAK!
Belum sempat Jong Suk menghabiskan kata-katanya sebuah bola tenis jatuh dari rak.Jong Suk memandang rak tersebut yang berada di belakangnya.
PAK! PAK! PAK PAK PAK!
Satu persatu bola tersebut jatuh dan pergerakannya semakin laju!
Jong Suk memandang Ji Hyk yang masih menangis.Adakah Ji Hyo yang.."Ji-Ji Hyo, kau ke yang buat semua tu?"
Jong Suk bertanya dengan rasa tidak percaya.Ji Hyo memandang Jong Suk.Matanya merah tapi bukan merah kerana marah,namun merah kerana menangis.Jong Suk memandang mata Ji Hyo, mencari jawapan.
"Tak, bukan saya yang buat semua tu."
Ji Hyo menjawab.
"Bu-Bukan?"
Jong Suk bertanya lagi.Dia menjadi takut.Ada hantu lain?
"Ermm.."
Ji Hyo menjawab sambil mengangguk.
"Habis tu..?"
Jong Suk memandang rak tersebut.
HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!
Jong Suk menjadi takut sehinggakan dia terpeluk Ji Hyo.Mata Ji Hyo menliar mencari 'hantu' yang menganggu mereka.
"Ji-Ji Hyo-sshi..saya bukan pe-peluk kamu sebab saya takut yaa..tapi sa-saya peluk kamu sebab saya nak pastikan kamu selamat.Ara-arachi?"
Jong Suk menjelaskan perbuatannya.Ji Hyo tergelak kecil mendengar penjelasan Jong Suk,dia tahu yang Jong Suk takut.
"Ermm..arasseo"
YOU ARE READING
DREAMS ✅
FanfictionLee Jong Suk.Selepas kemalangan itu,dia mula melihat dunia ghaib.Ya..hijab keenamnya. terbuka dengan sendirinya.Jong Suk masih boleh menerima hakikat tersebut dan cuba untuk membiasakan diirnya dengan keadaan baru yang menyambut kepulangannya setel...