Chapter 10

96 22 0
                                    

Ahad.

Jong Suk bermalas-malasan di katil. Dia terlalu penat setelah pulang dari funfair semalam.

TOK!TOK!TOK!

"Jong Suk-sshi..!"

Nam Jung memanggil sambil mengetuk-ngetuk pintu biliknya. Jong Suk membuka matanya sedikit tetapi dia masih terbaring malas di atas katil.

"ermm.."

Jong Suk menjawab malas.

"Bangun..dah pagi ni, makan pagi pun dah siap."
"erm..."
"nanti turun tau.."
"erm.."

Nam Jung turun ke dapur semula setelah mendengar jawapan Jong Suk.Jong Suk memaksa dirinya untuk bangun, dia mencuci mukanya dan menggosok gigi. Setelah selesai semuanya, Jong Suk turun untuk makan.Dia melihat makanan yang disediakan.

"Aigoo..ahjummanim, banyaknya..siapa yang nak makan steak pagi-pagi ni? banyak pula tu."

Jong Suk mengomel. Pagi-pagi pun nak makan steak, orang nak nasi.

"ermm..saya cuma ikut jadual yang disediakan oleh Han Ara-sshi."

Nam Jung menjawab dengan nada bersalah.

Jong Suk berfikir seketika.Dia menggaru-garu kepalanya.

Aduh! nanti membazir.

Tiba-tiba Jong Suk teringat akan Ji Hyo.Jong Suk tersenyum dan mengambil tupperware dari sebuah almari.

"tuan buat apa tu?"

Nam Jung bertanya kehairanan melihat Jong Suk yang sibuk memasukkan steak itu ke dalam bekas.

"sedekah."

Jong Suk menjwab pendek sambil tersenyum.

"Oh, Jong Suk-sshi nak sedekahkan dekat jiran-jiran eh?"

Nam Jung bertanya gembira.Tak sangka budak ni bagus jugak.

"Ani..saya nak sedekah dekat orang lain.Anyeong!"

Jong Suk berkata setelah selesai memasukkan semua steak tersebut ke dalam bekas.Dia berlari keluar dari rumah. Nam Jung hanya terkebil-kebil melihat Jong Suk yang tiba-tiba berlari keluar dari rumah.

Jong Suk menuggu di hadapan rumahnya.

"Ji Hyo-ahh.."

Jong Suk berbisik perlahan.

KOSONG.

"Ji Hyo-ahh.."

Jong Suk memanggil lagi sekali.

"Oppa!"

Ji Hyo memeluk Jong Suk dari belakang.Jong Suk tersenyum dengan perbuatan Ji Hyo itu.Dia menoleh memandang Ji Hyo.

"Uwey?"

Ji Hyo bertanya.

"Nah..makan tau.

Jong Suk memberi tupperware tersebut kepada Ji Hyo.

"Apa ni..?"

Ji Hyo membuka penutup tupperware itu.

"Woah!!! steak!!!"

Ji Hyo menjerit kegembiraan.

"Gumawo oppa!"

Ji Hyo berkata dan mula berjalan meninggalkan Jong Suk.

"eh?mnak pergi mana?"

Jong Suk bertanya kerana hairan melihat Ji Hyo yang tiba-tiba mahu meninggalkannya di situ.

DREAMS ✅Where stories live. Discover now