Chapter 3

116 23 0
                                    

"Hantu.?"

Hantu tersebut mula menunjukkan wajahnya.

"AKU SONG JI HYO !!!"

"ARGHHHHHHHHHHHHHHH!!!"

Jong Suk menutup matanya.Dia tidak sanggup melihat wajah Ji Hyo yang bertukar menjadi buruk,Rakan-rakannya yang lain memandangnya.

"Jong Suk-ahhh..kenchana?"

Tae Hyung bertanya sambil  memegang kedua-dua bahu Jong Suk.Dia menjadi risau apabila melihat teman baiknya seperti itu.Jong Suk membuka matanya.Dia melihat mejanya.

KOSONG.

"Mana dia pergi?"

Jong Suk bertanya sendiri.

"Ermm? siapa? siapa yang pergi?"

Tae Hyung bertanya sambil memandang ke arah meja Jong Suk kerana dia melihat Jong Suk  asyik memandang mejanya.Jong Suk tersedar bahawa soalannya itu tidak berapa WARAS didengar.

"T-Tak..tak ada sesiapa pun"

Jong Suk cuba untuk membetulkan keadaan.Dia bangun dan mengangkat kerusinya semula dan duduk.Tae Hyung, Sungjae dan Baekhyun hanya memandang teman rapat mereka itu dengan riak kehairanan.
Rakan-rakan sekelas Jong Suk yang lain sedang sibuk berbisik sesama sendiri.

"Dia gila kot?"
"Wehh..aku rasa lepas kemalangan tu saraf dekat otak dia terbelit kot.."
"hahahahaha.."
"Dia ni kan..buat  aku takut ja"
"Aku rasa dia nakkan perhatian ja tu"

Jong Suk dapat mendengar semua bisikan itu.Tetapi dia hanya mentulikan telinganya dan mula untuk membaca buku walaupun dia tidak boleh fokus dengan apa yang dia baca.

"DAH DAH! semua duduk tempat masing-masing! loceng dah bunyi dah pun!"

Baekhyun memberi arahan.Dia berasa geram dengan rakan-rakanya kerana berbuat begitu kepada Jong Suk.

Kasihan Jong Suk.

Semua orang berjalan ke tempat masing-masing.Baekhyun amat menakutkan apabila dia marah.

"Bangun!"

Baekhyun bersuara sebaik sahaja melihat cikgu Kim masuk.

"Tunduk hormat"

Baekhyun bersuara lagi dan murod-murid lain mengikut arahannya.

"Okay..semua boleh duduk."

Cikgu Kim memberi arahan.Dia terlihat Jong Suk.

"Eh? Jong Suk! bagaimana keadaan kamu sekarang? dah pulih sepenuhnya?"

Cikgu Kim bertanya kepada Jong Suk.

"Belum cikgu! otak dia tak betul lagi tu."

Rapmon menjawab bagi pihak Jong Suk. Baekhyun,Tae Hyung, Sungjae dan mestilah peminat setia Jong Suk iaitu Suzy dan Shin Hye terkejut mendengar jawapan Rapmon.

"Budak ni! jangan harap hidup kau senang lepas ni!"

Suzy dan Shin Hye berkata perlahan.Mereka memandang sesama sendiri.

"Kenapa kau nak tiru aku?"

Shin Hye bertanya perlahan kepada Suzy yang berada di sebelahnya

"Kau yang tiru aku dulu!"

Suzy melawan.

"Dah dah! kenapa kamu cakap macam tu Rapmon?"

Cikgu Kim bertanya kepada Rapmon.

"Hah! cepat jawab!"

Tae Hyung dan Shin Hye bercakap denga nada marah sambil memandang Rapmon.Suzy menjeling Shin Hye.GEDIK!

DREAMS ✅Where stories live. Discover now