Chapter 7

111 30 0
                                    

"Tolong..! Ji-Ji Hyo-ahh! SONG JI HYO!!!"

Jong Suk menjerit memanggil nama Ji Hyo.Di saat itu, hanya Ji Hyo sahaja yang berada di fikirannya,

"Haha..jangan harap dia akan datang,lepas apa yang kau buat dekat dia..kau ingat dia akan maafkan kau?"

Hantu tersebut mula untuk memukul Jong Suk.Jong Suk memejamkan matanya,

"Arghhhh!!"

Jong Suk membuka matanya sebaik sahaja dia mendengar jeritan hantu tersebut.

"Ji Hyo-ahh.."

Jong Suk tersenyum melihat Song Ji Hyo di hadapannya.Ji Hyo membalas senyuman Jong Suk.Jong Suk melihat hantu jahat itu yang terduduk di hadapan rak bola tennis.

Kuatnya Ji Hyo..boleh tolak hantu tu sejauh itu.

Ji Hyo menoleh melihat hantu tersebut.

"Berapa kali aku nak ingatkan kau?! JANGAN GANGGU BOYFRIEND AKU!!!"

Ji Hyo menjerit memarahi hantu tersebut.

"Jong Suk! kau jangan ingat kau akan selamat lepas ni!"

Hantu tersebut memberi amaran dan menghilangkan diri.Ji Hyo duduk mencangkung memandang Jong Suk dan tersenyum gatal.

"Oppa~"

Ji Hyo berkata gedik sambil memegang pipi Jong Suk.

"Op-Oppa?"

Jong Suk terkejut.

"Ermm..kita kan dah couple sekarang ni.."

Ji Hyo tersengih.Jong Suk terkejut.

Oh! terlupa pula janjinya semalam.

Jong Suk cepat-cepat menolak tangan Ji Hyo.

"A-aniyo..rasanya kau dah salah faham.."

Jong Suk terus berdiri.

"Uwey?!!!!"

Ji Hyo menjerit sekuat hati.Jong Suk hampir terlompat kerana terkejut.

"ermm.."

Jong Suk menggaru rambutnya.

"ani..saya tak kira! sekarang ni awak dan saya dah couple,muktamad!"

Ji Hyo berkata dan memegang kedua-dua tangan Jong Suk.Jong Suk berasa bersalah dan kasihan melihat Ji Hyo.Ji Hyo tersenyum melihat Jong Suk yang tidak menidakkan kata-katanya.

"Okay oppa...jumpa balik nanti..anyeong."

Ji Hyo berkata comel dan mengucup pipi Jong Suk.Jong Suk terkejut dengan perbuatan Ji Hyo.Dia memandang Ji Hyo.

HILANG.

"ke-kenapa dengan aku ni.."

Jong Suk memegang pipinya yang dikucup Ji Hyo itu.Dia berasa malu dan.............
gembira.

❤️👻☠️💀

Jong Suk masuk ke dalam kelas.Sebaik sahaja Jong Suk duduk ditempatnya dia terus meletakkan kepalanya di atas meja.

"Jong Suk, kau okay tak ni?"

Baekhyun yang hairan melihat Jong Suk bertanya dengan risau.

"ermm..."

Jong Suk menjawab malas.

"Cikgu Kim ada cakap apa-apa ka tadi?"

Baekhyun cuba meneka.

"ermm..dia cakap..dia nak bunuh aku."
"Bwo?!!"

Baekhyun terjerit sebaik sahaja mendengar jawapan Jong Suk.Semua murid memandang Baekhyun.Jong Suk juga turut terkejut dengan jeritan Baekhyun dan terus duduk dengan tegak.

DREAMS ✅Where stories live. Discover now