Chapter 2

133 24 0
                                    

Jong Suk tiba di rumahnya.Dia memasuki biliknya.Jong Suk melihat sekeliling biliknya, dia melihat katil kesayangannya, almarinya yang mewah, cerminnya yang bersinar-sinar, dan yang paling dia rindui,baju sekolahnya.Dia sangat rindu akan sekolahnya.Jong Suk merupakan seorang pelajar yang cemerlang di sekolahnya.Dia lebih suka berada di sekolah berbanding rumahnya.Hal ini kerana ketika dia di rumah,dia tidak ada rakan untuk bermain,bersembang,bergelak ketawa,bergurau senda.Omma nya merupakan seorang manager di salah satu syarikat SAMSUNG dan berkerja sehingga lewat malam. Oleh itu, hanya tinggal Jong Suk dan pembantu rumah sahaja di rumah.AMAT BOSAN.
Jong Suk mengambil baju sekolahnya yang sudah siap diseterika.Esok dia akan mula bersekolah seperti biasa.Jong Suk terseyum sendirian.Dia meletakkan baju tersebut dibadannya dan melihat ke arah cermin.

"Jong Suk! meh turun makan"

Omma nya memanggil dari bawah.

"Nae!"

Jong Suk membalas panggilan omma nya dan berlari turun ke bawah.Dia pergi ke dapur dan duduk di meja makan.

"Wahhh....omma ka yang masak ni?"

Jong Suk melihat lauk pauk di yang disediakan diatas meja.Ada salad 🥗 , telur goreng 🍳 bacons 🥓, pancake 🥞, dan sushi 🍣. Senyuman mula menghiasi wajah Jong Suk.

LA.PAR.NYA..

"Ha ah..Omma yang goreng telur tu"

Han Ara terseyum dan duduk di atas meja.

"Omma goreng telur? yang lain ni?"

Jong Suk bertanya hairan.

"Yang lain tu saya yang masakan, tuan."

Pembantu rumahnya menjawab.

"Jong Suk! pernah ke tengok omma masak..hahahaha"

Han Ara ketawa gembira mengusik Jong Suk.Senyuman Jong Suk mula pudar.Sedari kecil dia tidak pernah merasa air tangan omma nya.

Hari ni ja..aku dapat rasa telur goreng hasil masakan omma aku.

Jong Suk. berfikir di dalam hati.Dia mula menjamah makanan tersebut.

"Jong Suk,tak apa kan kalau terus mula sekolah esok?"

Han Ara bertanya.

"okay ja.." Jong Suk menjawab acuh tak acuh.

"Esok omma pergi business trip dengan atuk dekat Jeju.Jadi Jong Suk duduk dekat rumah dengan Nam Jung (pembantu rumah) ja.Omma tak ada selama 3 hari tau."

Jong Suk hanya mendiamkan diri setelah mendengar kata-kata omma nya itu.Dia dah biasa dengan semua itu.Jong Suk bangun hendak pergi meletakkan pinggannya di singki.Han Ara hanya melihat pergerakan anaknya itu.Itulah reaksi Jong Suk setiap kali diberitahu bahawa dia akan tinggal di rumah dengan Nam Jung sahaja.Dia tahu bahawa satu-satunya anaknya itu terasa dengannya dan juga suaminya.Tetapi apakan daya,mereka mempunyai perkejaan yang sangat sibuk.

Jong Suk berjalan ke singki.Langkahnya terhenti ketika terlihat seorang wanita berpakaian baju sekolah sedang berdiri dekat dengan singki seperi sedang membasuh pinggan.

" ermmm...ahjummanim?"

Dia tahu bahawa soalannya itu soalan yang bodoh.Yalah,takkan seorang perempuan yang berbaju sekolah digelar ahjummanim?

"Ya tuan?!"

Pembantu rumahnya bertanya dari meja makan.

"Eh? tak..tak ada apa pun"

Jong Suk terkejut dengan pertanyaan Nam Jung.Tanya orang lain tapi orang lain yang jawab.
Jong Suk terfikir sesuatu.

"Ahhumma! ahjumma bawa anak ke sini ka?"

DREAMS ✅Where stories live. Discover now