Jong Suk bersiap-siap untuk ke funfair bersama Ji Hyo.Dia memakai hoodie yang berwarna peach.Jong Suk tersenyum sendiri ketika memandang dirinya di cermin.
"aku rasa..aku dah jatuh cinta dengan hantu tu.."
Jong Suk berkata sambil tersenyum melihat dirinya didalam cermin itu.Dia tidak kisah lagi walaupun Ji Hyo merupakan seekor hantu dan bukan manusia sepertinya. Dia ingin bahagia walaupun Ji Hyo merupakan satu fantasi dalam hidupnya.Jong Suk mengambil beg sandang kecilnya dan keluar dari rumahnya.Dia menunggu di hadapan rumahnya.
"Oppa!"
Ji Hyo menegur Jong Suk.Jong Suk memandang Ji Hyo.Ji Hyo masih berpakaian yang sama, pakaian sekolah.Jong Suk cuba untuk menerima hakikat yang girlfriend nya itu adalah hantu,tetapi dalam masa yang sama.....dia terluka di dalam.
"oh! Ji Hyo-ahh..kaja!"
Jong Suk menghulurkan tangannya kepada Ji Hyo.Ji Hyo terus memeluk lengan Jong Suk.
"uwey?"
Jong Suk bertanya.Dia hairan kerana Ji Hyo tidak memegang tangannya sebaliknya memeluk lengannya.
"ermmm..kalau saya pegang tangan oppa nanti orang pandang pelik pula,"
Ji Hyo menjawab sambil tersenyum.
"Pelik?"
Jong Suk bertanya hairan.
"Ya lah..saya kan..erm..invisible, nanti orang pelik,oppa pegang apa tu? lebih baik kalau saya peluk lengan oppa ja, jadi diorang tak nampak yang sebelah oppa ada. 'something'. hehe."
Ji Hyo berkata dengan tenang.Jong Suk berasa kecewa apabila teringat akan hakikat bahawa Ji Hyo merupakan seekor hantu.Jong Suk melepaskan pelukan Ji Hyo di lengannya.Dia memegang tangan Ji Hyo dan memasukannya ke dalam paket hoodienya.
"araseo..tapi kalau pegang macam ni orang takkan syak apa-apa.Kaja!"
Jong berkata sambil tersenyum memandang Ji Hyo.Ji Hyo tersenyum kerana gembira dengan perbuatan Jong Suk.Dia memegang tangan Jong Suk seerat-eratnya.
Mereka berjalan ke stesen bas dan menaiki bas untuk ke funfair.
Di dalam bas,
Ji Hyo duduk di sebelah tingkap dan Jong Suk duduk di sebelahnya.Jong Suk memberikan begnya untuk Ji Hyo pegang.Ji Hyo meletakkan beg tersebut di atas ribanya.Ji Hyo hanya tersenyum memandang Jong Suk yang masih lagi memegang tangannya.Dia berharap agar waktu terhenti di situ supaya dia terus berada di dalam saat yang indah itu.
Bas tersebut berhenti di satu perhentian.Seorang lelaki naik ke atas bas.Dia berdiri di sebelah Jong Suk kerana melihat satu-satunya kerusi yang kosong di dalam bas itu iaitu kerusi di sebelah Jong Suk.
"ehermm..adik,boleh tolong alihkan beg tak?"
Lelaki tersebut bertanya kepada Jong Suk.Jong Suk memandang lelaki tersebut.
"Tak boleh."
Jong Suk membalas pendek.Dia mengeluarkan earphone nya dan berlakon seperti sedang mendengar lagu.Lelaki tersebut hanya menjeling Jong Suk dengan tidak puas hati.
"Ish.,budak ni.."
Lelaki tersebut berkata perlahan.Jong Suk mendengar kata-kata lelaki itu,tetapi dia tidak mengendahkannya dan masih meneruskan lakonannya.
Ji Hyo hanya ketawa kecil melihat gelagat Jong Suk yang 'kurang ajar' itu.❤️👻☠️💀
Di funfair.
"Ji Hyo nak main apa?"
YOU ARE READING
DREAMS ✅
FanfictionLee Jong Suk.Selepas kemalangan itu,dia mula melihat dunia ghaib.Ya..hijab keenamnya. terbuka dengan sendirinya.Jong Suk masih boleh menerima hakikat tersebut dan cuba untuk membiasakan diirnya dengan keadaan baru yang menyambut kepulangannya setel...