"Bongoknya aku baca yadong ni.Batak je tapi karakter dalam ff ni ada depan mata aku.But aku tak ship ChanTao.KrisTao dan SuLay lagi lah aku tak hadap.Hmmm aahhhh bosannyaaaaa." dengus Nur selepas membaca ff yadong.Tajuk apa lagi kalau bukan HUNKAI ROMANCE,rate pun 18+ tapi dia dah cukup umur pun nak baca,otaknya tak innocent sebab terlampau suka search cerita dewasa tapi nak tengok yang real,memang tak dia nak tonton.Sakit mata dan takut hati menjadi gelap.Akhirnya,Nur membuka lappy abangnya dan memasang lagu.Lagu apa lagi kalau bukan MAMA.Orang cakap lagu tu tak boleh dengar tapi bagi Nur,dia redah.Lebih² lagi EXO K dan M ada di rumahnya.
Mata Suho dan Chen layu dek kantuk yang menyerang.Sungguh membosankan.D.O pula berkutat di dapur menggoreng pisang tanduk yang baru dia pelajari dari ibu Nur.Dia tak kan berasa bosan jika dia bertemu dengan *syurga*nya dan terlebih lagi jika ada menu baru yang baru baru dia pelajari.Lay memetik gitarnya di muka pintu belakang alias tempat Nur dan keluarganya duduk mengambil angin.
"Bosannyaaa..." rungut ChanBaek.
"Kami tak bosan pun." balas KaiHun.Tak bosan macam mana kalau duo magnae tu duk main game bola dalam PSP milik abang Nur.Bertuah duo magnae EXO ni.Ada geng ekspres.
"Tak bosanlah sebab ada abang Nur yang boleh pinjamkan kau berdua PSP." sembur Tao menonton Dora.
"Dari hyung yang tonton Dora dan tak ada geng." bidas Sehun.
"Nur,nak pinjam lappy boleh?" Luhan memasuki bilik Nur dan ingin meminjam lappy yang sekarang ini tengah Nur gunakan untuk melayan kpopnya.
"Ambillah.Tapi main kat luar sebab Nur nak tukar baju." ujar Nur.Luhan mengangguk seraya mengambil lappy itu dari Nur.
"Luhan ge,dalam lappy tu ada cerita apa?" tanya D.O tatkala melihat Luhan sedang mengscroll lappy milik abang Nur.
"Semalam tengok ada kartun pingu." balas Luhan membaca setiap satu persatu koleksi cerita kartun yang berada di dalam lappy milik Mizi.
"Pororo takde ke?"
"Takde.Yang ada pun The Pink Panther,Pingu,Upin Ipin,Boboiboy.The Amazing of Awang Khenit,Ejen Ali.Selebihnya video lagu,filem dan lagu².If dalam Nur punya data,EXO EXO EXO tapi ada juga mv dari group lain." Luhan berkata.
"Cuba sambungkan hardisk hitam tu.Kot² ada cerita yang boleh ditonton." usul Lay yang sudah duduk di sebelah Luhan.
Hardisk disambungkan dan mata Luhan tertarik pada stor milik Nur (EXO vs BTS).Dibuka stor itu dan...
"MAK OI,GAMBAR KAI DAN SEHUN TAK PAKAI BAJU." jerit Lay.
"3000 lebih juga Nur simpan gambar kita dalam hardisk ni." ucap Luhan menscroll ke bawah.
"Tak payahlah nak tengok EXO tu.Cuba tengok cerita apa yang ada dalam hardisk tu." protes D.O kerana kedua hyungnya tampak excited melihat gambar² kumpulan EXO biarpun ada sedikit gambar² dari kumpulan lain.
"Mianei." Luhan tersengih lalu menayangkan sebuah cerita orang putih bertajuk THE BRIDE OF CHUCKY yang bergenre Horror.
"Cerita apa tu?" tanya Kris.Di mulutnya terdapat choki² yang dia ambil secara senyap² dari bilik Nur ketika gadis itu keluar membeli barang bersama Baekhyun pagi tadi.
"Chucky.Citer patung pembunuh." jawab Luhan.
"Citer ni famous dulu.Seram." sampuk Chan Yeol.
"Bolehlah layan dari kebosanan." sahut Baekhyun pula.
"Gege makan apa tu?" Sehun turut join menonton cerita itu.
"Choki²,ambil dari bilik Nur tadi.Berlambak makanan ringan dia atas katil." Kris memberitahu.
"Nak juga."
"Mintak je kat Nur tu." balas Kris selamba.
D.O meletakkan sepinggan pisang tanduk goreng bersama sos coklat di tengah² membernya dan juga tak lupa menyisakan pisang goreng itu untuk keluarga Nur.
"D.O,apa tu?" soal Chen membaham pisang goreng itu yang sudah suam.
"Pisang goreng.Tadi belajar buat dari ibu Nur.Makanlah." pelawa D.O menuangkan air nescafe O ke dalam cawan.
Pintu dikuak dari dalam dan Nur keluar dengan jubah moden warna koko muda dan tudung bawal satin warna satin yang menyerlahkan keayuannya.Mata EXO memandang akan figura Nur yang tampak cantik dengan mekapnya yang tidak terlalu tebal.
"Kot ya pun tak payahlah pandang saya sampai nak keluar biji mata." sindir Nur.
"Nur pakai cantik² ni nak pergi mana?" Kai bertanya terlebih dahulu.
"Ada kenduri kat rumah kawan di kampung sebelah."
"Oh."
"Ni kalau ibu Nur tanya,jawab Nur pergi kenduri.Nur dah lewat ni.Kawan Nur pun dah tunggu.Kalau nak snek atau apa²,ambil je tapi jangan chupa chups tu.Dan Kris ge,jangan ingat Nur tak tahu ya yang gege curi choki² Nur." ucap Nur dengan nada lembutnya hampir mencairkan hati EXO kala ini dan dia juga tahu Choki²nya hilang satu.Kris tersengih menampakkan gigi dan gusinya.Nur berlalu meninggalkan EXO.Baekhyun masuk ke dalam bilik Nur,tujuannya adalah untuk mencari pensel eyeliner.
"Mana la eyeliner ni.Tak kan tak ada." rungut Baekhyun.
"Cari apa tu,Baekhyun?" Xiumin turut masuk ke dalam bilik.Apa lagi kalau bukan nak ambil makanan.Pisang goreng pun dah habis dibaham oleh EXO.
"Pensel eyeliner.Yang saya punya dah habis." Baekhyun memberitahu.
"Cuba cari,kot² ada." balas Xiumin sebelum keluar.
Baekhyun berputus asa.Dia kemudian keluar mendapatkan membernya yang kini sedang menonton kartun The Pink Panther.
"Dapat cari ke?"
"Dia tak ada eyeliner.Yang penuh pun alat mekap tanpa eyeliner.Yang banyak pun eyebrow pensel,bedak kompak jenama Pixy,Maybelline dan Silky Girl then Lipgloss,krim muka jenama Safi dan Silky Girl.Itu je." terang Baekhyun melentokkan kepalanya di atas D.O.
"Mungkin dia tidak minat kot eyeliner." Chen meneka.
"Kau tanya dia sendirilah,Baekhyun.Mungkin dia ada simpan dan tak pakai." cadang Chan Yeol.
"Okay.Aku nak tidur dulu." Baekhyun terus tertidur.
Bersambung
YOU ARE READING
[C] Exo sesat di kampung?!(ot12)
FantasyExo-l do read Saya cuma tlg publishkn shj. So follow org asal yg buat cerita ni👇 Credit to:Shim_Ra_Hyun [#421 in fantasy] [#464 in fantasy]