Part 9

292 21 0
                                    

Bunyi ribut beserta hujan lebat dan kilat telah melanda  kampung kutan malam ini.Suasana juga begitu menyeramkan bagi EXO namun keluarga Nur hanya berbuat dono.

"Seramnya bunyi ribut." kata Tao mendekatkan dirinya dengan Nur yang baru selesai mengerjakan solat Isyak dan masih mengenakan telekung sembahyang.

"Haah,dah macam dalam mv Mama EXO M part Chen." komen Kris.

"Confirm black out lepas ni." Nur berkata dan

PLIP ~sound efek fail~
Elektrik serta merta tiada.

"Aaahhh Kris gege,Tao takut." jerit Tao menggagau mencari tubuh Kris.Dasar penakut.

"Apa dah,black out je.Itu pun nak jerit ke?" ucap Nur mula mencari lilin menggunakan cahaya lampu HPnya.Setelah menemui,dia menghidupkan lilin.

"Hmmm rindu pulak kat arwah.Baca Yaasiin dulu." Nur mencapai surah Yaasiin yang terletak di atas rak lalu mula membaca surah itu.Sebaik saja Nur mengalunkan ayat pertama surah Yaasiin,entah kenapa EXO berasa sayu,syahdu dan tenang saja.Tao yang pada mulanya takut sedikit demi sedikit mula berasa tenang.

"Rasa tenang kan?" soal Baekhyun pada membernya.

"Haah.Sayu pun ada." jawab Chan Yeol memandang Nur yang khusyuk mengalunkan separuh ayat dari surah Yaasiin.

Sesudah menyelesaikan surah Yaasiin,Nur menciumnya kemudian menyimpan di tempat asalnya.

"Merdu ya suara awak." puji Sehun.

"Betul tu.Tak sangka pula kami." D.O mengangguk.

"Nur,arwah tu apa maksudnya?" Lay bertanya kerana sekejap tadi dia mendengar Nur berkata begitu.

"Arwah tu maksudnya panggilan khas untuk orang Islam yang telah meninggal dunia."

"Oh macam tu."

Hampir pukul 10:45 malam,elektrik baru ada.Hujan juga sudah serik,hanya kilat sahaja yang memancarkan cahayanya.Ibu Nur menghidangkan air kopi bersama dengan roti dan biskut.Suho membuka tv.Nur terkekeh melihat gambar EXO dalam versi perempuan di samsungnya.

"Gelak apa tu,Nur?" tanya Sehun yang membaringkan kepalanya di atas riba D.O.Nur menunjukkan gambar yang membuatkan dia hampir meledakkan ketawanya kepada Sehun.Sehun mengambil dan melihat satu persatu gambar membernya dalam versi perempuan.D.O yang duduk di sebelah Sehun bersuara

"Patutlah Nur cakap Kris ge macam jambu,rupanya ada orang edit dia jadi perempuan."

"Hey...I'm manly okay." Luhan mengingatkan.Walhal dia juga yang pernah minta Nur untuk memekapkan wajahnya menjadi perempuan.

"Manly konon,dekat rumah hantu tu terjerit² _Kyungsoo yaaa_ _Kyungsoo ah eodiseo_ _D.O yaaa_." ejek Chan Yeol.

"Tapi tak teruk macam Tao eh.Dia lagi kuat menjerit."

"Dah kenapa babitkan Tao pula,Luhan ge?" soal Tao tak terima.

"Khaebbsong~~~" sampuk Baekhyun.Dia kini memeluk tubuh Nur kerana ibu Nur cakap,Nur ni bertubuh panas.

"Perghhh giler hangat tubuh Nur.Jangan cuba nak peluk dia eh.She's mine." sambung Baekhyun melentokkan kepalanya ke bahu Nur.

"Macamlah Nur tu kau punya." ucap Chen turut memeluk tubuh Nur dibahagian kanan dan apa yang dikatakan oleh Baekhyun memang betul.

"Haish korang berdua ni." gerutu Nur mengambil samsungnya yang dihulurkan oleh Sehun.

"Macam teletubies.Baek as Tinky Winky,Chen si Dipsy,Nur as Po,tak cukup sorang.Haaa,Luhan pergilah bergabung pelukan mereka bertiga.Jadi Lala." ejek Chan Yeol,dalam hati sebenarnya cemburu.

"Tapi Dipsy kan hitam.Kena ambil Kai lah.If Chen,dia sesuai jadi gajah hampagas yang sedut sampah tu." sahut Lay sedang mengunyah roti.

"Uhukkk..." Kai yang sedang meminum kopinya tersedak dan terkena Xiumin.

"Yaaaa habis kotor." marah Xiumin mengelap wajahnya.

"Mianei hyung." Kai meminta maaf.

"Ingat muka saya ni macam gajah ke?" Chen menghighnote.

KUK~~~satu sekehan diterima Chen.

"Nak highnote,kat konsert.Ni kat rumah dan jangan nak highnote ketika berada di sebelah saya.Kang tak pasal bulu ayam tu,hinggap di kaki awak." Nur memarahi.Chen memuncungkan bibirnya dan serentak Nur menarik bibir si unta itu kuat.Member yang lain sudah tergelak.

Chan Yeol terjaga dari tidurnya.Dia melihat Nur yang masih lagi menonton tv.Filem Dilwale saluran TARA HD sambil memakan maggi cup.

"Awak tak tidur lagi,Nur?"

"Pukul 2:30 saya tidur.Saya nak habiskan tengok filem ni dulu.Kenapa awak terjaga?"

"Saya terdengar bunyi tv.Tu yang saya terbangun."

"Tidurlah Yeol.Ke awak nak temankan saya tengok filem ni?" tawar Nur sambil tersenyum.

"Baiklah saya temankan awak." Chan Yeol bangun lantas duduk di sebelah Nur.Dia sebenarnya ada hati pada gadis di hadapannya ini namun dia gugup untuk meluahkan perasaannya.Nur menghulurkan maggi cupnya yang masih banyak kepada Chan Yeol.

"Makanlah,saya tahu awak mesti nak juga." sahut Nur.Chan Yeol cukup bertuah sebenarnya kerana dia dapat meluangkan waktu bersama Nur biarpun hari telah jauh malam tanpa sedar Kris sedang memerhatikan mereka berdua.

Bersambung
*MENGARUT LAGI AUTHOR NI..HMM..*

[C] Exo sesat di kampung?!(ot12)Where stories live. Discover now