Mizi mengerutkan dahinya tatkala Luhan berkata ingin meminjam motornya namun bukan itu yang membuatkan abang Nur mengerutkan dahinya tetapi perkataan Luhan yang akan menyamar menjadi perempuan yang membuatkan dia hairan.
"Abang ni biar betul nak jadi perempuan?" tanya Mizi ingin memastikan.Mizi memanggil EXO yang lebih tua darinya dengan panggilan 'abang' kecuali D.O,Tao,Kai dan Sehun.Mizi memanggil mereka berempat dengan panggilan nama.Jika D.O,Mizi akan memanggil si burung hantu itu dengan panggilan Kyungsoo.Nur hanya membahasakan dirinya 'saya' apabila dia bercakap dengan EXO,kerana pernah sekali dia membaca artikel EXO that mereka menginginkan EXO L memanggil diri mereka 'oppa' namun tidak bagi Nur kerana dia anti untuk memanggil 'oppa'.Lagipun jika dia berkomunikasi dengan sepupunya juga,just 'aku kau',tak ada bahasakan nama.
"Alah,abang just menyamar je.Lagipun Nur tak bagi abang keluar dalam keadaan togel tanpa penyamaran." jawab Luhan.
"Nak pergi mana?"
"Beli wifi.Sini bar memang penuh tapi wifi tak ada."
"Tak payahlah.Tu ambil dalam beg.Mizi ada wifi.Nak guna boleh je tapi jangan main youtube,nanti makan kuota." ujar Mizi menunjukkan begnya yang terletak di sisi meja lappy.Senyuman Luhan menyungging.
"Waaaa Mizi baiklah." Luhan memeluk tubuh Mizi kerana gembira seperti seorang kekasih.
"Baiklah sangat.Makanan orang pun dia sapu." perli Nur menonton EXO Showtime ep 3,birthday Chan Yeol.
"Habis kau letak sembarangan,aku ambil lah." bidas Mizi yang dua kali lima jambunya membalas pelukan Luhan.Namun tidak bagi Nur,jika dia memeluk Nur,si adik akan memarahinya sambil menyumpah seranah si abang yang memang annoying minta penampar.Begitu juga dengan bapa saudara Nur,memanjakan Nur sehingga si anak saudara jengkel.Almaklum Nur ni adik dan anak saudara kesayangan dua lelaki tu.
"Dah tak ada HunHan couple,yang ada ZiHan couple." komen Chen menyandarkan badannya pada tubuh Nur namun Nur menolak badan si unta itu dengan kuat.
DUK~~ kepala Chen terkena kayu almari.Chen mengusap kasar kepalanya.
"Appo sakit.."
"Jangan bersandar kalau tak nak jadi macam tu.Si Nur tu tak suka.Mizi dengan ayah Mud pun dia marah sebab macam ni lah." ucap ibu Nur yang sedang menonton drama CARMELA,drama dari Filipina.
"Adoi,boleh tahan kuat tenaga dia tolak saya." adu Chen mengambil bantal lalu berbaring di sisi ibu Nur.
"EXO depan mata pun,dia layan yang dalam lappy." kata Chan Yeol yang baru selesai mandi.Nasib dia sudah berpakaian lengkap dan tuala yang tergantung di lehernya.
"Biarlah.Padanlah episod yang saya tengok ni episod tiga birthday awak." sahut Nur.
"Tak ada bubble tea kat sini." gerutu Sehun yang baru balik dari beli Cool Blog dengan Tao.
"Memang tak ada pun.Kalau ada,kat AEONMALL.Berlambak kedai yang jual." balas Nur yang kini menonton Weekly Idol.
"Kampung it not my style." Kris tiba² menyampuk dan suasana bertukar
KRIK......KRIK......
KRIK......KRIK......"Apahal pula tiba² not my style ni?" soal Kai.Dia sudah menghirup cool blognya.
"Macam Suho hyung hari tu." jawab Baekhyun turut menonton drama Filipina.
"Siapa nak main lappy? Ambil lah.Nak tidur." tawar Nur.
Mendengar sahaja tawaran Nur mengenai lappy,Xiumin dan Tao mula berebut.
"Haish berebut pula." Suho meraup wajahnya melihat tingkah dua anak EXOnya yang berebutkan lappy.Lay hanya diam memainkan gitarnya di tangga.
Nur meluangkan masanya dengan Wan,sahabatnya.Wan sudah tahu akan keberadaan EXO di rumah Nur hanya saja dia malas untuk menjengah group kpop bawah SM ENT yang popular itu.
"Sudah seminggu EXO berada di rumah awak,Nur.Tak ada ke staf SM yang cari mereka?" soal Wan menghirup milo aisnya melalui straw.
"Saya pun tak tahu,Wan.Tapi saya rasa ada something yang akan berlaku lepas ni." luah Nur.
"Saya memang dah rasa macam tu sejak dari baca tentang EXO yang tak sampai² di Singapore.Tapi saya harap,abang dan kakak awak ada sekali.Tak mungkin hanya Ayah Mud,ibu awak,Mizi dan yang lain boleh hadapi masalah ni." ujar Wan turut risau jika staf SM datang secara tiba².
"Hmm,itulah yang saya tengah fikirkan sekarang.Tapi kan EXO ni,"tak sangka idol aku ni rupanya tak matang." adu Nur yang kadang² pening melayan kerenah EXO kecuali D.O.Wan tergelak sudah tahu akan hal itu.
EXO berada di rumah mak cik Nur.Mereka dibawa oleh ibu Nur untuk mengenal rumah dan keluarga cik Dah,mak cik Nur yang terletak di kampung kutan hulu.EXO teruja melihat ramai kanak² sedang bermain.Suho mendekati Fatin yang terkebil² memandang dirinya.
"Nama adik apa?" tanya Suho dengan senyuman malaikatnya.
"Fatin." jawabnya pendek.
"Umur berapa?" soal Xiumin pula.
"15 tahun." pun pendek juga dia membalas.
"Jinjja?" Umur 15?" Suho dan Xiumin tidak percaya kerana wajah sepupu Nur itu seperti budak umur 9 tahun.
Nur memecut motornya laju dan memberhentikan secara mengejut hampir melanggar Tao yang berada di hadapannya.
SRETT...
Bunyi tayar motor bergeser dengan jalan kampung.Ayu² Nur,dia ni tak pernah naik motor secara berhalus.Melopong EXO melihat cara Nur membrek motornya kecuali Tao yang menggeletar tubuh badannya."Naik motor tu elok sikit.Nasib baik tak langgar Tao tu.Nak jadi minah rempit ke?" tegur ayah Mud.
"Minah rempitlah ni." selamba Nur berkata lalu turun dari motornya.Dilempar kunci motornya kepada Sehun.Ibarat bulan jatuh ke riba,Sehun terus menghidupkan motor Nur.
"Wey Sehun,aku nak ikut." Kai sudah mendudukan dirinya di belakang dan tanpa babibu,Sehun memecut,membelah jalan kampung itu.
"Nasib baik tak ada EXO L yang perasan." Luhan bersuara.Mengait buah jambu yang sudah masak.Kerja Luhan di kampung,mengait buah.D.O tukang kutip dan belah buah serta yang lain tukang makan.Cantik betul manner EXO ni.
Bersambung
'''MEREPEK SUDAH.'''
YOU ARE READING
[C] Exo sesat di kampung?!(ot12)
FantasyExo-l do read Saya cuma tlg publishkn shj. So follow org asal yg buat cerita ni👇 Credit to:Shim_Ra_Hyun [#421 in fantasy] [#464 in fantasy]