Balik sahaja Nur dari rumah kawannya,Baekhyun terus menerpa ke arah ke arah gadis itu yang sedang membimbit satu beg plastik sederhana besar.
"Ada apa,Baekhyun?" tanya Nur menanggalkan seliparnya.
"Nur,ada tak eyeliner.?"
"Oh ada.Tadi Nur pergi ke pasaraya,tahu mesti Baek akan cari eyeliner kan.Ni dia." ucap Nur memberikan eyeliner jenama Silky Girl kepada Baekhyun.
"Terima kasih,Nur."
"Ya sama².Oit Kai,tutuplah tingkap tu.Hari nak hujan tu." Nur menyuruh Kai yang asyik bermain PSP.
"Baiklah." butang PAUSE ditekan lalu Kai segera menutup tingkap.
Bunyi kilat sudah kedengaran.Kai sempat melihat awan hitam yang berarak sebelum menutupnya.
Nur masuk ke biliknya dan melihat tiga ekor badak pemalas alias KrisYeolTao sedang tidur dengan nyenyak di atas katilnya.
"Bilik lain punyalah ada katil,bilik aku jugak si tiga ekor badak ni nak landing." omel Nur seraya membuka tudung satinnya tanpa sedar salah seorang dari tiga ekor badak itu membuka matanya dan melihat Nur yang kini sedang menyisirkan rambutnya lalu mengikat rambutnya menjadi tocang kuda.
Air milo panas bersama biskut tawar dihidangkan Nur kepada EXO.Suhu malam ini sangat sejuk kerana hujan baru sahaja mencurahkan airnya membasahi bumi.
"Kenapa kat dorm,kita tak macam ni? Maksud hyung,kita tak makan sesuatu yang sebegini?" tanya Xiumin mencelupkan separuh biskut tawarnya ke dalam air milo lalu digigit.
"Kita kan sibuk.Jadual kita padat." balas Suho.
"Time ni lah kita ada masa.Makan minum."
"Betul tu."
"Awak dua belas orang tak rasa ke yang EXO L di Singapore tertunggu² akan ketibaan awak semua?" sampuk Nur yang sudah duduk di kerusi.
Tao yang sedang mengunyah biskut di mulutnya menghentikan kunyahannya begitu juga dengan Chen dan Baekhyun.
"Saya dapat info dari group EXO yang saya join that mereka kata yang EXO tak kunjung muncul di airport dua hari yang lalu.Malah staf SM juga sedang mencari awak semua." Nur menunjukkan screen samsungnya didepan EXO.Berita tentang idol yang sekarang ini berada di hadapannya.
"Kami sebenarnya nak berehat sekejap.Kami terlampau penat dan tak sempat nak berehat kerana perlu menaiki flight menjelajah dari satu negara ke negara yang lain.Awak tahu kan yang EXO ni macam mana.Fandom kami pun dah mencecah 3,7 juta orang dari seluruh dunia." terang Suho.
"Ya Nur.After kami sampai di hotel pun,kami hanya berehat sekejap dan keesokan harinya kami perlu berlatih untuk konsert yang akan diadakan pada waktu malam." ujar Chan Yeol pula.
"Jadi,awak semua tersilap naik flight disebabkan keletihan yang mendera ke?" teka Nur.
"Ya,dan pada hari tu Lay demam.So kami terpaksa mengambil teksi agar segera beredar dari airport." sahut Luhan.
"Sampailah satu saat tu kami tiba d kampung ni dan Baekhyun ternampak awak.Then dia suruh Chan Yeol tanya awak." sampuk Tao.
"Oh patutlah saya tengok wajah awak semua seperti keletihan je."
"Kami ingat awak akan menjerit kegirangan bila berjumpa dengan kami.Rupanya salah.Awak jenis natural dan garang orangnya." usik Sehun.
"Kak saya lagi garang dari saya.Frame gambar yang D.O tengok tu kakak saya yang nombor tiga."
"Wajah dia sama dengan awak." komen Kris.
"Apa nama kakak awak?" Lay melontarkan soalan.
"Wan Nurul Huda." jawab Nur namun tangannya lincah menaip sesuatu di samsungnya.
"Sebenarnya,awak ada berapa adik beradik?" tanya Chen yang curious.
"Tujuh.Tiga dah kawin,dua berkerja,sorang ada masalah sikit dan saya yang bongsu."
"Kulit awak putih susu.Kalah kulit Kai yang hitam." dalam Baekhyun memuji Nur,sempat lagi dia mengutuk akan kulit Kai.
"Hitam dia pun seksi.Senyum pun menawan.Tak gitu Khamjjong?" Nur mengangkat kedua keningnya dan tersenyum.
"Hahahahha." Kai tertawa kerana Nur membelanya.
"Suka lah tu ada yang back up dia." Tao menjuihkan bibirnya.
"Oh ya Nur.Dalam EXO,couple apa yang awak suka?" D.O yang sedari tadi diam mula mengajukan soalan tentang ship.
"Paling utama ke?" soal Nur balik.
"Terpulang."
"Kalau yang utama saya suka KrisHo.Kedua KaiSoo,ketiga ChanBaek,keempat HunHan dan kelima ChenMin.And for bad news,I don't like it TAORIS and SULAY.Kalau saya rasa dengan couple macam yang saya cakap,saya akan ship ChanSoo,HunSoo,Hansoo and semualah kecuali SuLayTaoris."
"Kenapa tak minat duo ship tu?"
"Macam ni ya,saya terus terang.Sebab saya tak suka duo ship tu adalah SULAY ni dua² ada muka macam bottom.Suho ni tak sesuai jadi dominan sebab wajah dia yang memang memiliki kelembutan dan kejambuan.Sama juga macam Lay.Dan for TaoRis,dua tiang elektrik ni punya wajah yang cool,dingin dan tegas.Jadi saya minta maaf sangat,saya tak ship duo SuLay TaoRis..Lagipun memang KrisHo ni berperanan sebagai appa omma EXO.Punya anak 10 orang yang semuanya nakal kecuali D.O dan Lay." terang Nur jujur.
"Gwaenchanha.Kan rambut sama hitam hati lain²." Tao menepuk bahu Nur.Dia faham kerana ada setengah fans mereka tidak mengship duo couple ni.
"Mana kau tahu rambut dia hitam?" soal Chan Yeol,cemburu la kot Nur dan author tak tahu.
"Kau ni tak faham bahasa ke apa?" Tao menjeling ke arah Chan Yeol.
"Kau pernah tengok rambut dia ke?" Chan Yeol membalas dengan memberi pandangan tajam pada Tao.
Nur mula 🙄 kerana ChanTao seperti ingin bergaduh.Jadi dengan segera dia menarik telinga Chan Yeol dan Tao.Kedua tiang elektrik itu mengaduh kesakitan.Member mereka yang lain sudah ketawa dengan terbahak² melihat ChanTao ditarik telinga mereka oleh Nur.
"Aduduhh aduh sakit." ChanTao memegang telinganya yang telah merah.
"Hahahahaha,makin capanglah kau,Yeol.Dan Tao,kau pun bakal jadi capang juga." ejek Chen memegang perutnya yang sakit akibat ketawa.
"Chen,awak nak tak tarik bibir awak biar jadi macam itik?" ugut Nur menjeling Chen.
"TAK NAK." cepat² Chen menggeleng kepalanya.Serentak dengan itu giliran ChanTao bersama yang lain tergelakkan Chen.Bagi EXO,even Nur garang sekalipun,tapi hati Nur baik.
Bersambung
*MAAF KEPADA FANS SULAY DAN TAORIS,AUTHOR SEBENARNYA MEMANG TAK SHIP DUO COUPLE TU.JANGAN KECAM AUTHOR PULA.SEKIAN...*
YOU ARE READING
[C] Exo sesat di kampung?!(ot12)
FantasyExo-l do read Saya cuma tlg publishkn shj. So follow org asal yg buat cerita ni👇 Credit to:Shim_Ra_Hyun [#421 in fantasy] [#464 in fantasy]