Nur meletakkan semangkuk maggi di hadapan Lay yang memandang bingung akan mi segera itu yang tampak ermmm...dia sendiri tidak tahu nak kata apa.Sementara yang lain berkutat melihat gambar² keluarga dan sahabat Nur dalam lappy.
"Kenapa Lay?" tanya Nur menghisap lolipopnya.
"Ni maggi apa?" Lay menunjukkan ke arah maggi itu.
"Ni la maggi bodo." jawab Nur dengan selamba.
"Maggi bodo?" Lay bertanya balik.
"Yup."
"Kalau makan jadi bodoh ke?"
"Zhang Yixing,maggi bodo tu just panggilan je.Maggi bodo ni adalah maggi yang hanya menggunakan air dan perencah sahaja.Tak letak sayur dan bawang,tak ada minyak tak ada ayam atau daging ataupun perisa lain.Macam makan ramyun dalam cup tu tapi ni versi guna dapur gas." terang Nur.Lay terkekeh.
"Jadi yang Chan Yeol makan masa kat dorm tu ramyun bodo juga lah?" sampuk Tao.
"Ramyun bodo apa?" si Luhan pula bertanya.
Nur hanya 🤣,kelakar kerana lagak HanLayTao seperti budak baru belajar.Lay pula mengambil alih dengan menerangkan hal yang sama.
"Woahhhh kakak Nur yang sulung lawa lah." Baekhyun terjerit kecil.
"Kau tengoklah adik dia pula." sahut Chen.
"Oh ni rupanya kakak Nur yang nama Huda tu.Lawa gak dia ni." Kris bersuara.
"Nur,kakak awak umur berapa?" Kai mengalihkan perhatiannya dari skrin lappy dan menuntaskan pandangannya ke arah Nur.
"Yang sulung ke yang ketiga?"
"Dua²."
"Yang sulung 37,yang ketiga tu umur dia 31.If abang saya,dia umur 33." ujar Nur mengenai umur kakak dan abangnya.
"Oh,jauh juga beza umur awak dengan kakak awak ya?" komen Xiumin.
"Yup." jawab Nur pendek.
Malam itu...
"Yeol,hyung nak cakap sikit dengan kau." Kris berbisik di telinga Chan Yeol.
"Tentang apa?" Chan Yeol mengerutkan dahinya.
"Nur.,kau ada hati kat Nur ke?" Kris bertanya straight to the point.
"Terus terang aku cakap,ya.Aku ada hati kat dia masa mula² kita sampai di rumah dan gaya dia yang bersahaja menarik minat aku."
"Maksud kau,kau dah jatuh hati pada Nur pada pandangan pertama?" Kris meneka.
"Ne tapi kenapa hyung tanya aku soalan macam tu? Hyung pun ada hati gak ke?" Chan Yeol menyoal balik.Hairan kenapa *appa*nya mengutarakan soalan yang agak peribadi baginya.
"Hyung cuma anggap Nur tu adik hyung.Kau tahu kan hyung ni anak tunggal.Tengok tingkah Nur buat hyung tersenyum dalam diam.Dan semalam hyung tertengok kau dengan Nur berbual mesra jadi sebab tu lah hyung tanya kau.Kau jangan salah faham pula." Kris berkata jujur seraya menepuk bahu Chan Yeol dengan senyuman ikhlas penuh ke *bapaan*.
"Woahhhh KrisYeol ship.I like,yehet." Nur bersuara.Senyumannya terpatri di wajah budaknya.
"Err Nur ship kami berdua ke?"
"Yup.Suka sangat.Kris dengan angry bird facenya dan Chan Yeol dengan wajah yodanya.Hohohoho..alah semua member saya ship kecuali ChanTaoRisSulay,itu memang tak ada dalam senarai saya." Nur berkicau dengan celotehnya membuatkan LuMinSuLayBaekChenSooTaoKaiHun tersenyum mendengar.
"Awak ni Nur,buat kami geram nak cubit pipi awak."
"Haahkan.Perasan tak bila Nur senyum,pipi dia naik macam Suho dan mata dia menyepet macam Kai." D.O berkata.Dia perasan setiap kali Nur senyum,pipi gadis itu akan naik dan matanya menyepet seperti SuKai.
"Perasan juga.Nur,nama Korea awak apa?" giliran Kai pula bertanya mengenai nama Korea.
"Kim Hye Jeong." jawab Nur mengunyah buah mangga harumanis.
"Seorang lagi Kim.Wu tak ada ke?" Kris menyoal tidak puas hati.
"Ada."
"Apa dia?"
"Wu Zi Han."
"If Park,apa pula?"
"Kalau Park,Park Myeon Rin lah."
"Dah kenapa tanya pasal nama Nur dalam Korea?" tanya Mizi.
"Nak tahu je." balas Chen.
"Ermmm tapi kan..." Nur berjeda.
"Tapi apa?"
"Saya suka usha telinga Sehun dan Baekhyun." Sehun yang sedang meminum air tersedak namun mujur dia tidak menyemburkan airnya seperti yang dilakukan oleh Kai.
"Hah? Telinga kami?"
"Yup.Sebab telinga BaekHun ni nampak unik je.Telinga Sehun ni nampak comel dan saya geram nak gigit telinga dia.Kalau Baekhyun,saya nak tarik je." Nur bermain dengan telinga Chan Yeol yang capang macam yoda dalam iklan cudburry dairy milk menggunakan jari kirinya.
"Telinga pun awak usha ke?" Tao menyoal sedikit pelik.
"Saya memang suka usha.Nak bandingkan telinga siapa paling comel.Tapi rasanya,Sehunlah yang bertelinga paling comel dan D.O ahli paling comel.Yang lain nanti calculate ya." Disumbat mangga harumanis ke dalam mulut Kris.Kris hampir tercekik namun Nur sempat memberikan dia air.
"Ada juga yang macam ni ya.Ingatkan tak ada." Suho merungut namun dia sempat tertawa.
"Nanti omma pakai baju kurung dan tudung ya.Boleh saya upload dalam fb.Hehehehe." usik Nur mengenyitkan matanya ke arah Suho.Suho menjegilkan matanya.
"EXO ada adik.Nur jadi adik kamilah.Boleh join beagle line." Chen merangkul bahu Nur.
"Tak nak.Tak pasal saya kena kecam dek EXO L nanti." Nur menolak.
"Alaaaaaaa....omma,pujuklah Nur." Luhan merayu pada Suho.
"Pujuklah dia sendiri.Kenapa omma pula yang kena.Tu suruh appa kamu." Suho menunjukkan ke arah Kris.
"Appaaa...?!" Xiumin menayangkan cat eyesnya.
"Kurang hasam punya bini." dengus Kris.Nur yang melihat adegan EXO family menepuk tangannya menonton drama free dihadapannya.Seriously dia memang sukakan akan komunikasi drama EXO family secara bersahaja.Dengan LuMin as elder twin,Lay alone no twin,BaekChenChan the beagle line twin,D.OTao shy twin dan KaiHun the evil magnae twin berjaya membuatkan Nur berfargirling girang.
"Wow daebak.Buat lagi.Kalau berjaya,I will be your younger sister." Nur bersuara dan serentak dengan itu Luhan dan Xiumin menerpa dan memeluk Nur.Dan Nur,boleh agak dia sesak nafas dek pelukan tiba² dari LuMin.
"Uhukkkhhhh sesakhhh..." susah payah Nur untuk mengeluarkan suaranya dan yang lain sudah tergelakkan Nur termasuklah ibu,Mizi,kakak dan ayah Mud.Kesian betul...
Bersambung...
'''HOHOHOHOHO,AUTHOR UPDATE BAB 10 DENGAN MEREPEKNYA..APA PUN KAMSAMNIDA READER NIM...'''
_SALAM SENGET DARI AUTHOR BERTELINGA CIK RUMPUT COMEL_
*MEREPEK........*
YOU ARE READING
[C] Exo sesat di kampung?!(ot12)
FantasyExo-l do read Saya cuma tlg publishkn shj. So follow org asal yg buat cerita ni👇 Credit to:Shim_Ra_Hyun [#421 in fantasy] [#464 in fantasy]