"Aku nak anak aku baliklah!!", aku dengan sekuat hati menampar jejaka di hadapan dengan air mata yang sudah mengalir deras.
"Aku dah kata anak kau dah mampos. Yang kau tercari-cari lagi tu dah kenapa?! Aku masih ada dengan kau! Kau sabar boleh x! Jangan nak melenting macam orang x waras!", jejeka itu dengan pantas berkata dan sedang menggempal penumbuk.
"KAU BUNUH ANAK AKU!", sekali lagi aku menapar dan terus lari daripadanya. Air mata aku lap dengan hujung blaus yang aku pakai.
Jejaka itu mengejar aku lalu menggapai tangan aku dan terus menyambar bibir aku. Dia mencium bibir aku dengan rakus.
Aku cuba untuk menolaknya. Tetapi sia ketatkan lagi pegangan tangannya pada badan aku. Aku dah semakin lemah. Dia terus berhenti perlahan-lahan.
"Kau x kan dapat lari daripada aku walaupun tanpa anak kita. Aku pasti, satu hari nanti, kita akan dapat anak lagi. Janganlah sedih. Tuhan lagi sayangkan anak kita. Ni takdir. So, please. Accept it. Eung?", dia memandang aku jauh ke dalam mata aku. Aku lemah.
Aku dengan perlahan mengangguk kepala tanda aku dah boleh terima anak aku yang baru berumur sebulan itu pergi meninggalkan kami berdua.
"Cut!! Bagus!! Kamu berdua dah melakukan kerja dengan bagus!!", penerbit yang menguruskan berkata sambil memberi tepukan.
"Yeon Gi. Walaupun ini lakonan pertama kamu, kamu memang...jjang!!", dia menunjukkan ibu jarinya menandakan yang lakonan aku tadi bagus. Aku syukur sangat.
Weyh first time aku kena cium weyh!! Im dead!! Dahlah hensem gila lelaki yang berlakon dengan aku tadi tu.
Aku bow banyak kali menandakan betapa bersyukurnya aku pada ketika itu. Tetiba, apabila aku nak jalan ke belakang kamera, aku ternampak muka yang amat familiar dan aku kenali.
"Wahai Permaisuri Yeon Gi, anda mahukan air mineral daripada Raja Jungkook x?", mamat ni demam eh?
Aku menjelingnya lalu merampas botol air mineral itu dari tangannya. Woi. Bukan aku terima cinta dia tapi, aku dahaga gila. Penat weyh berlakon. Tapi tulah best pon ada. My ambition duh.
"Cakaplah thank you ke apa ke? Ni x. Ambik je. Cian Raja Jungkook. Penat pergi beli air mineral untuk Permaisuri Yeon Gi", dia memuncungkan mulutnya. Aku dah geli tengok.
"Kalau x ikhlas x payah buat", aku memberi balik botol air mineral itu. Geram aku. Aku berlalu pergi tanpa berkata apa-apa.
"Aku ikhlaslah", Jungkook berkata perlahan sambil memandang botol air mineral yang dikembalikan itu. X palah. Janji air yang dia dah beli tu, Yeon Gi dah minum.
'At least dia minum air tangan aku. Muahahaha', dia berfikir sendirian sambil tersenyum.
---
"Penatnya harini", aku duduk di depan bangunan BigHit. X rasa macam nak balik. Masih terlalu awal. Bagi akulah. Yelah. Aku bukan ada sesiapa pon. Aku je ada. Omma dengan appa dah lama tinggalkan aku. Aku anak tunggal. Hmm. Sedihnya hidup.
Aku melihat sekeliling. Hujan mula turun. Nasib aku x balik lagi. Dahlah aku hanya balik naik motosikal.
Terdapat beberapa couple dan family yang lengkap dengan berpayungkan satu kaki payung. Aku...sedih.
Waktu nilah aku memerlukan seorang omma dan seorang appa. Ataupun, paling tepat, seseorang yang boleh lindungi aku. Aku melihat seorang lelaki membuka jaketnya dan lindungi wanita di sebelahnya dengan jaketnya daripada terkena hujan. Hmmm.
Kerana aku terlalu bosan, aku pun pergi ke arah basikal aku, meredah hujan. Kalau aku demam pon, bukan ada orang kisah kan?
Aku berjalan berjalan sambil pimpin basikal. Malas nak naik, kayuh. Aku jalan x terus jalan. Tetiba hujan dah berhenti. Eh, yaka?
Aku tengok sekeliling. Masih hujan. Lebat pulak tu. Kenapa aku rasa macam x kena hujan? Aku lalu bawah bumbung ke? Aku pandang atas.
Mata aku membulat. Aku pandang di sebelah aku. Ya, mamat yang suka kacau aku tu lagi. Dia berdiri di sebelah aku sambil memegang payung yang dipayungkan di atas kepala aku. Aku boleh nampak yang bahunya di sebelah kanan sudah basah ditimpa hujan kerana payung itu tidak cukup memuatkan kami berdua. Aku pandang dia.
"Kenapa redah hujan macam tu je? Nanti kau demam macam mana, hah?!", dia meninggikan sedikit suaranya. Bahu aku terhinjut kerana terkejut.
Aku x tahu kenapa kali ni aku terlalu lembut hati. Air mata tetiba mengalir. Aku rasa...selamat. Aish. Kenapa mata tetiba berpeluh ni? X panas pon. Sejuk je. Macam mana boleh berpeluh ni?
Aku mengelap air mata aku. Dia tersedar dan terus bergerak lebih dekat pada aku. Dia peluk aku dengan satu tangan.
"Sorry", dia mengucapkan perkataan itu dan terus membawa aku pulang.
•••
Sorry. Another lame chapter. Thanks sesiapa yang really support this ff. Ff ni x best pon. Tapi, i enjoy write this ff. Thanks again.
😃😃😃
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] Pelawak Itu Suami Aku S1 - JJK
Fanfiction[idaekim's romance comedy angst fanfiction] Completed Book 1 (2017-2018) Dibukukan S1+S2 (2018) Jeon Jungkook X Yoo Yeon Gi (S1) Jeon Jungkook X Jung Sara (S2) S1-seorang pelawak, Jeon Jungkook yang tergila-gila pada seorang perempuan yang bernama...