Aku memandang pantai yang berombak itu. Tenang sahaja. Aku baru je lepas shooting dengan Jongsuk lagi. Aww. My baby so hotlah hari ni. Sorry Tae. But, don't worry. I'm still loyal, ok? You are still my only crush i have.
Aku pandang sekeliling. Aku ternampak ramai pasangan kekasih yang sedang bermesra-mesraan di pantai itu. Mesti seronok kan kalau ada orang boleh bagi aku senyum macam tu.
Aku tersenyum sendirian. Senyuman yang mempunyai pelbagai makna di sebaliknya.
"Aku tahu yang kau nak hubungan kita jadi macam tu", satu sondolan pada bahu aku mengejutkan aku dari dunia separuh sedar aku.
Aku pandang dia. Wow. Kenapa pandang aku macam ada something kat muka aku? Ajet hot ah.
"Apa pandang-pandang? Macam x pernah nampak aku je", aku jeling dia.
"Kalau dah ada peluang nak tengok kau, aku akan ambil peluang tu. Takut ni akan jadi kali terakhir aku pandang kau lama macam ni", dia berkata. Aku sedikit terkejut.
Dah kenapa mamat ni cakap macam ni?
"Kau asal cakap macam nak tinggalkan aku selama-lamanya je. Kau jangan memain", aku dah mula bercekak pinggang sambil mukanya dipandang aku.
"Eh, kau risaukan ku eh? Aww, terharunya. Nampak sangat kau sayang aku", dia mula tersengih.
"Taik kau. X danya aku nak risaukan kau. Buang masa je", aku berpeluk tubuh memandang ke tempat lain.
---
"Malam ni, kita akan balik ke Seoul. Semua dah sedia?"
"Dah!!!", semua orang menjerit. Macam bebudak sekolah lak. Haha.
"Ok. Semua dah boleh naik ke dalam airport", semua orang terus masuk ke dalam airport. Aku berjalan bersama barang diangkut dan digalas. Aku x bawak barang banyak. Nasib je. Aku banyak beg galas untuk travelling tu. Then, beg bimbit diletakkan baju kotor.
"Meh, aku tolong", satu tangan merampas beg bimbit aku. Ish mamat ni. Annoyinglah.
"Boleh x kalau kau stop kacau aku?"
"Nope. Selagi hati kau x jadi milik aku, selagi tu aku x kan berhenti"
"Sedarlah Jeon Jungkook yang anda tidak layak untuk memiliki hati Yoo Yeon Gi ini", aku menjelingnya.
"Shuhh. Kau x tau takdir kita. Aku dapat rasa takdir mengatakan yang akhirnya kita akan bersama", dia menepuk dada dengan yakin berkata. Aku memandangnya jijik. Damn God.
"Dah ah. Malas nak layan", aku menjeling dan berjalan sedikit laju untuk oergi ke tempat pemberian tiket.
---
Aku keluar dari airport yang berada di Seoul. Aku menarik nafas dalam. Hmm. Tunggu apa lagi aku ni? Bukan ada irang nak amik pon.
Aku hendak melintas jalan besar itu untuk ke bus stop depan tu. Aku memandang kanan, kiri dan kanan kembali. Langkah berjaga-jaga weyh. Aku x nak mati.
Tetiba, tanganku ditarik seseorang. Aku pandang si empunya.
"Jom balik dengan aku. Aku dah suruh driver aku letakkan kereta aku kat airport ni", dia mengajak aku sambil kening diangkat ke atas.
"X palah. X nak", aku merentap tangan aku sedikit kasar. Aku berjalan melintas jalan besar itu.
Tetiba...
YEON GI!!!!
Aku memandang tepi di mana lamou menyilau mata aku dan kaki aku terlekat di jalan tar itu.
Jungkook's
Tabgan aku direntap oleh dia. Aku pandang dia yabg hendak melintas jalan besar itu. Aku landang sedikit ke kanan dan ada kereta meluncur laju ke arah Yeon Gi..
"YEON GI!!!!", aku menjerit sambil kakiku berlari dan yes, aku sempat menolak Yeon Gi ke tepi supaya tidak dilanggar dan ketika itulah...
Bamm!!!
Aku dapat merasa badan aku melayang ke udara. Adakah ini hadiah daripada Tuhan kerana telah menyelamatkan kekasih hati atauoun ini uber terbang?
"JEON JUNGKOOK!!"
Suara Yeon Gi dapat aku tangkap dan kemudiannya, hanya warna hitam menemani penglihatan aku.
•••
I know chap ni cliche nok harom. Sorrylah. Terpaksa bagi Jungkook kena langgar sebab dia rude sgt waktu MMA😂
Nah...hadiah dari titew lagi😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] Pelawak Itu Suami Aku S1 - JJK
Fanfiction[idaekim's romance comedy angst fanfiction] Completed Book 1 (2017-2018) Dibukukan S1+S2 (2018) Jeon Jungkook X Yoo Yeon Gi (S1) Jeon Jungkook X Jung Sara (S2) S1-seorang pelawak, Jeon Jungkook yang tergila-gila pada seorang perempuan yang bernama...