마지막 (the last)

1.6K 182 35
                                    

Jungkook's

"Tuan. Saya dah jumpa di mana keberadaan Kim Taehyung", aku terus terbangun dari perbaringan aku.

"Tolong hantarkan alamat. Saya akan bayar malam ni", aku berkata dengan hati yang senang.

Kau tunggu aku Kim Taehyung. Kau akan merana lepas apa yang kau dah buat dekat isteri aku.

"Baiklah, terima kasih", aku mematikan panggilan lalu aku tunggu mesej daripada orang upahan aku.

---

Aku sampai di hadapan sebuah rumah yang agak mewah. Oh, Yeon Gi pernah cerita yang dia datang dari keluarga yang senang dan dia lari rumah. No wonderlah dia ada rumah mewah macam ni.

Tapi, malangnya. Dia tak layak ada semua benda ni dengan perangai setan yang keluarga dia ada.

Aku masuk ke dalam apabila pintu pagarnya tidak berkunci. Aku pandang sekeliling di dalam rumahnya. Memang mewah sangat.

"Siapa...", satu suara aku dapat tangkap datang dari tingkat atas. Aku pandangnya tajam.

"Miss me?", aku berkata lalu aku daoat nampak dia dah membulatkan matanya memandang aku dari tingkat atas itu.

"K-kau nak apa?!", dia menjerit, ingin menutupi gagapnya. Aku tersenyum sinis.

"Wait and see"

"Ha, sebelum apa-apa. Kau kena ingat kau akan dapat balasan lepas kau dah bunuh isteria aku. Kau fikir aku tak tahu? Kau fikir aku akan duduk diam biar kau hidup senang. Jangan harap, Kim Taehyung. Kau takkan pernah terlepas dari genggaman aku.

Kau ingat. Aku takkan pernah lepaskan kau walaupun kau dah merayu ataupun dah menangis air mata darah. Sorry, but i'll never forgive you. Kau buat semua tu, boleh buat isteri aku hidup balik ke? Tak kan? So, shut up and wait for it", aku berkata dengan nada yang agak sinis.

Lalu, aku keluar dari rumahnya. Menunggu balasannya datang ke rumah ini. Ya, aku sudah memanggil polis untuk datang.

"Kau fikir aku takut?! Aku tak buat apa-apa salah pon! Kau tu yang merampas hak aku!", aku hanya mengangkat tangan tanda aku tak kisah dan aku terus berjalan ke kereta aku.

Aku pandu kereta aku jauh sedikit dari rumahnya untuk melihatnya ditangkap oleh polis.

Kelihatan beberapa kerata polis telah mengerumuni rumahnya. Aku tersengih.

Terimalah balasan kau, Kim Taehyung.

---

Taehyung's

Aku terdengar bunyi siren polis dan aku melihat di luar tingkap. Kelihatan beberapa kereta polis sudah mengerumuni rumah aku.

Aku takut. Aku takut. Aku takut.

Aku masuk ke dalam bilik aku lalu menyandarkan badan aku pada pintu. Aku menangis ketakutan. Hujung kuku aku gigit memandang sekeliling.

Tetiba, mata aku tertacap pada satu benda. Pistol? Pisau?

Aku tersengih gembira. Lalu kedua-duanya aku ambil dan beryekad ingin membunuh diri kerana terlalu takut. Aku lebih sanggup mati daripada terkurung di dalam penjara.

Bam!

Aku menembak kepala aku selepas menikam berkali-kali perut aku.

Jungkook's

Aku terdengar bunyi tembakan. Mata aku membulat dan aku perhatikan sahja polis yang baru keluar dari kerta mereka. Lalu, kelihatan mereka sedang bergegas masuk ke dalam rumah Taehyung.

"Fuck", aku berkata perlahan apabila ku ternampak mereka mengusung mayat Taehyung keluar dari rumahnya. Aku tak menyangka dia mahu membunuh diri.

Aku terlalu geram jadi aku pun memandu keluar dari kawasan perumahan Taehyung itu.

---

Aku baring di sebelah Gi Jung yang baru sahaja bangun. Aku duduk mengiring ke arahnya.

Hidungnya aku cuit perlahan. Comel sangat.

"Ee, kenapa baby ni comel sangat?", aku berkata sambil tangan aku ,ubit perlahan pipinya. Dia tergelak kecil dan begitu juga aku. Macam tahu-tahu je, Gi Jung ni.

"Baby", aku memanggilnya lalu matanya aku pandang. Dia hanya sibuk bermain dengan selimutnya.

"Lelaki jahat yang dah bunuh mama dah mati. Sekarang kita dah tak perlu risau hidup dengan pembunuh. Kita akan hidup bahagia selamanya baby. Hanya kita berdua. Ha, tak lupa. Sekali dengan datuk dengan nenek", aku berkata lalu aku tepis air mata yang ingin mengalir.

Aku tak boleh nampam lemah di hadapan Gi Jung. Gi Jung pelukan semangat untuk meneruskan hidup tanpa mamnya.

Aku memaksa diri aku senyum lalu pipi Gi Jung aku cium. Aku peluknya lama sehinggalah dia meragam kerana rimas. Aku melepaskannya lalu tergelak memandangnya yang sudah terduduk sambil memuncungkan bibir ingin menangis.

Aku mengambil badannya lalu didukung keluar dari bilik. Aku keluar dari rumah dan duduk di kerusi yang berada di perkarangan rumah aku.

"Akhirnya, kita boleh mulakan hidup baru dengan lebih baik", aku betkata lalu langit dipandang oleh aku.

Ketika, itu angin pun bertiup mengenakan kulit aku dan aku tersenyum kerana aku dapat rasa kehadiran Yeon Gi dengan kami berdua.

Begitu tenang.

Thanks for your existence, Yoo Yeon Gi. Disebabkan pengorbanan kau yang besar, aku akhirnya dapat bertemu dengan seseorang yang sama istimewanya dengan kau.

Even if we are not going to meet anymore in reality, just come into my dream and it will turn to a sweet dream.

||THE END||



Dah tamat dah cerita ni😢

Btw, nak tanya. Siapa nak special chapter, sila spam di sini😂

Actually, malas. Tapi kalau readers ramai minta, I will force myself to write one more part for you guys. Special😘

K, wait for it, ya❤

[DIBUKUKAN] Pelawak Itu Suami Aku S1 - JJKWhere stories live. Discover now