열 (ten)

1.7K 230 46
                                    

"Will...you marry...me?"

Goosebumps...

Aku pandang dia. Aku...terkedu. X mungkin dia sampai sanggup korbankan hidup dia yang masih panjang ni? Aku tau dia x serius pasal ni.

Betul kan?

Tolonglah cakap dia tersilap sebut?

Dia nak sebut "Will you never meet me again?" kan?

Cakaplah ya.

Aku pandang dia lagi sekali. Mata aku masuk habuk sebab dia dah berair. Fish.

"Yeon Gi?", Jungkook memanggil aku. Aku dengan pandangan yang sudah bergetar dan air mata yang x mampu ditampung itu jatuh.

Tiba-tiba, doktor masuk. Thanks to you doktor. I love u. Thanks sebab selamatkan aku dari situasi ni. Aku dengan pantas berlari keluar dari bilik Jungkook.

Kerusi menunggu di kawasan menunggu diduduki oleh aku. Aku menangis yang aku x tahu sebabnya kenapa. Kalau aku terima, mesti mereka akan meminta aku jelaskan tentang latar belakang aku. Aku...x sanggup ditolak buat kali kedua.

Aku menekup muka aku dan teruskan dengan menangis. Kenapa aku perlu hidup begini?

Aku x mampu untuk terluka hanya kerana aku...

Anak

Yatim.

---

Aku x datang ke hospital. Jungkook dah keluar dari hospital. Dia dah pulih. Aku pula dah hampir menghabiskan drama pertama aku bersama Lee Jongsuk. Aku masih tidak dapat lupakan situasi pada tempoh hari.

Aku memejamkan mata dan kemudian dibuka kembali manakala mukaku masih disolek oleh jurusolek.

Setelah selesai, aku keluar untuk meneruskan penggambaran aku pada harini.

---

Aku sedang duduk di dalam sebuah cafe. Ya, sudah tiga minggu aku tidak bertemu dengan Jungkook.

Kopi Cappucino aku disisip sebelum mata aku tertacap pada satu susuk tubuh. Dia berkabung dan memakai mask jadi aku x berapa nak cam dia selepas aku memandang matanya.

Kim Taehyung.

Dia datang ke arah cafe dan terus masuk ke dalam. Dia duduk di hadapan aku. Mask dibuka.

"Rindu aku?", dia berkata kemudian tangan aku diusap oleh jarinya yang aku rasa sangat jijik.

Aku dengan pantas terus bangun dan hendak neredar apabila tangan aku dikebas dan ditarik.

"Duduk", aku menjelingnya sebelum aku kembali duduk berhadapan dengannya.

"Apa kau nak lagi hah?", aku bertanya padanya. Nak takut? Buat apa?

"Aku nak apa lagi? Hmm. Sayang janganlah tunjuk sangat bodoh tu. Simpan sikit", dia berkata. Aku mengangkat kening kiri.

"Aku nak kaulah. Nak apa lagi?"

"Dah-dahlah tu. Kau x fed up ke? Dah aku kata aku x nak. Aku x naklah. Kau ni. Plis stop acting like kau jilat ludah kau balik. Be maturelah, Taehyung. Kau tu lagi tua dari aku kan? So, plis. Jangan jadi bengap sangat", aku jelingnya. Aku bangun dan terus blah. Malas nak hadap muka mamat tu lagi.

Aku berjalan menuju ke arah bus stop apabila phone aku tetiba menandakan aku mendapat satu mesej.

Laki Gila
Kau x takut ke? X takut org yg kau syg sgt tu mati dpn mata kau. Kau jgn buat sampai aku ulang benda yg pernah jadi sbln yg lalu😃

Aku terkedu. Dengan pantas aku menahan teksi dan bergegas ke rumah Jungkook. Aku x tahu rumah dia tapi, aku tahu sebab dia mesej aku alamat dia. Dia masih mengharapkan jawapan aku. Dia kata dia akan berikan aku masa dan dia x akan ganggu aku jika aku masih tidak memberikan jawapan.

Aku berjalan ke arah rumahnya dan kelihatan Jungkook sedang sibuk bermain dengan anak-anak anjingnya.

Aku menghembuskan nafas lega. Tetiba, satu mesej masuk lagi.

Laki Gila
Kau pikir aku bodoh sampai nak bunuh dia skrg?

Aku menggengam phone aku kuat, geram. Aku rindu dialah bodoh. Aku x bodohlah, bodoh. Tangan aku sudah menggigil kuat.

---

Aku fikir aku nak shoppinglah harini. Harini aku free. Esok baru start untuk third last punya babak.

Aku berjalan di dalam shopping mall yang aku rasa baru second time selain waktu shooting aku jejakkan kaki kat sini. Yelah. Aku mana ada duit.

Memandangkan aku dah dapat gaji pertama aku, po agi. Shopping sikit. Lepas tu, makan sesedap. Aku tersenyum gembira.

Aku berjalan masuk di dalam sebuah kedai pakaian yang berjenama. Baju yang berada di dalamnya memang lawa. Tetapi aku rasa seperti aku tidak layak. Jadi, aku hanya menjenguk baju-baju di situ.

Aku hanya berjalan-jalan masuk dan keluar dari sebuah ke sebuah kedai lagi. Terasa seronok pula.

Tetiba, mata aku terpandang seseorang yang sedang duduk di sebuah kerusi yang berada di tepi sebuah tiang.

Di sebelahnya, terdapat beberapa beg kertas yang kelihatan seperti kedai baju berjenama yang aku masuki tadi. Hmm. Kenapa aku rasa x sedap hati?

Aku mengangkat bahu lalu berjalan pergi.

Secara tiba-tiba, jeritan berpuluh-puluh orang kini kedengaran. Aku terkejut. Aku mencari punca di mana jeritan itu bermula.

Aku ternampak seorang lelaki yang amat aku kenali, memakai mask seperti kali pertama aku berjumpanya di Seoul tempoh hari sedang memegang pisau. Dia berjalan menuju ke arah seorang lagi lelaki.

Jungkook?

Mata aku membuntang lalu aku berlari ke arah Jungkook iaitu susuk tubuh yang baru tadi aku nampak berada di kerusi.

"Jungkook!!", aku menjerit namun tidak didengarinya. Ya, dia dengan bangangnya memasang earphone pada kedua-dua belah telinga. Fish.

Aku dengan pantas berlari ke arah Jungkook dan tangannya sempat aku tarik. Kami berdua jatuh ke tanah dan Jungkook sedikit terkejut. Earphone disebelah kiri telinganya tercabut.

"Yeon Gi?"

Arrrghhhhh!!!!

Jeritan semua orang masih kedengaran. Aku perasan yang lelaki jahanam itu sudah melenyapkan diri. Aku yang sedang bernafas dengan laju itu berasa amat lega.

Aku terus bangun dan Jungkook bantu aku. Aku memandangnya. Dengan pantas, aku memeluknya. Aku cuba untuk tidak menangis tetapi aku masih terkejut. Jadi, aku menangis.

"Jungkook..."

"Kenapa ni? Kenapa kau tarik aku sampai jatuh? Aku...x paham", aku tidak berkata apa-apa. Tetiba dia membalas pelukan aku.

"X pa. Aku boleh pinjamkan bahu kalau aku masih nak menangis", aku menekup muka aku pada dadanya. Tangisan masih kedengaran.

•••

K, tau hambar. Sorry, x pandai buat bab-bab macam ni. Haha😂😂

Enjoy. Btw, sorry lama x update. Aku demam + asthma buat beberapa hari aku x tido nyenyak sebab asyik sesak nafas. So, sorry for making u guys wait for this lame chapetr. Sorry sesgt.

😭😭😭

Enjoy

😃😃😃

[DIBUKUKAN] Pelawak Itu Suami Aku S1 - JJKWhere stories live. Discover now