Aku bersama Jungkook berhenti di hadapan rumah aku. Macam mana dia tau rumah aku? Aku bagitau lerrr.
"Masuk je rumah, mandi, lepastu rehat. Aku x nak tengok kau sakit. Plis", dia berkata sambil memandang aku dan tangannya yang masih setia memeluk aku. Nasib rumah aku dekat je. Kalau x, mau x tercabut kaki penat.
Aku hanya mengangguk lalu menutup pintu. Aku...malu. Dahla sebelum ni aku jual mahal gila dengan dia. Haha. But still. I don't like the way he treat me. Annoying.
Aku berjalan masuk ke dalam rumah aku dan buat perkara yang baru disuruh oleh Jungkook. Satg dia bising aku yang annoyed.
---
Harini, aku ada shooting scene ketiga kat Jeju Island. Wooo, x shabar rasa. Sebab aku x pernah pergi sana. Yelah. Kita sorang je, miskin, nasib je dapat jadi oelakon. Bolehlah upgrade sikit aku punya life yang teruk ni. Hmm.
Aku duduk di tepi tingkap di dalam bas untuk para pelakon dan kru-kru yang lain. Rasanya sekejap lagilah baru diorang nak gerak.
Tetiba, ada seseorang duduk di sebelah aku. Eoh? Aku memandang orang di sebelah aku. Dan, aku rasa nak tampar pipi aku lima ribu kali. Ma..ma..macam mana.
"Aku tau aku handsome tapi x perlulah kau tengok aku sampai ternganga mulut", dia berkata sambil tangannya mengflipkan rambutnya. Goddammit. Aku x rasa nak tampar diri aku tapi aku rasa nak tampar budak sebelah aku ni. Gosh. So annoying.
"Oh, pleaselah. X da sapa nak kat kaulah", aku menjelingnya sebelum memandang semula ke luar tingkap. Eh, jap. Macam mana dia ada kat sini? Aku pandang dia balik.
"Woi. Macam mana kau boleh ada dalam bas ni hah?", aku bertanyanya mendatar.
"Aku ada nama k? Nama aku Jeon Jungkook kalau nak aku ulang. J.E.O.N J.U.N.G.K.O.O.K", dia mengeja namanya satu persatu.
Damn. Ni bukan kelas tadika ajar abc k? Ni pertanyaan yang ditujukan kepada saudara Jeon Jungkook daripada saudari Yoo Yeon Gi. Ergh. Stresslah.
"Hmm. Aku request kat Beng Pd kesayangan sayalah. Saya nak ikut permaisuri kita. Kalau ada papa nanti macam mana?", dia berkata sambil memasang earphone di twlinganya.
"Taik hang. Sapa permaisuri kesayangan hang tu hah?", aku menjelingnya lagi. Aku rasa satg nak shooting mata aku dah juling.
"Kaulah adik manis. Nak dengar sebelah?", dia menghulur sebelah earphonenya kepada aku. Aku x jawab malah aku mengambilnya kerana aku tahu perjalanan ni akan menjadi perjalanan yang paling membosankan dan mengantukkan.
"That's my queen", dia memilih lagu pada phonenya lalu lagu 'Beautiful' by Wanna Two dimainkan.
Aku memandang Jubgkook di sebelah aku. Woo. Kejap gila dia dah tertido. Dengan berpeluk tubuh, kepala yang dilentokkan dan mulut yang sedikit terbuka. Memang menampakkan kecomellannya. But, sorry. I'll never fall on you, babeh.
---
Jungkook's
Aku terjaga daripada tido apabila aku terasa something yang agak berat ditimpa pada bahuku. Ouch. Aku menggosok mata dan tangan kiriku sedikit sukar untuk bwrgerak.
Aku memandang sebelah kiri dan kelihatan Yeon Gi sudah terlentok ke atas bahu aku, tido. Weyh. Sumoah dia comel gila. Aku asa nak cium dia punya pipi yang gebu. Ergh. Geramnya tengok dia. Aku pandang depan dan kemudian jam aku kerling.
Lebih kurang sejam lagi untuk kami sampai ke pelabuhan di mana kami akan menaiki bot untuk ke Jejudo.
Aku tidak boleh tido jadi aku hanya memandang Yeon Gi yang sedang lena tido dan kemudian menyanyikan lagu 'Dusk Till Dawn' by Zayn Malik & Sia yang sedang dimainkan.
---
Yeon Gi's
Aku terbangun apabila aku dikejut seseorang. Aku membuka mata dengan lerlahan dan mata ditenyeh perlahan.
"Dah sampai ke?", dengan mata yang ditutup sebelah aku bertanya pada Jungkook. Dia hanya mengangguk sambil tunjuk jari ke arah luar tingkap. Aku pandang luar tingkap.
"Woah", aku melihat pemandangan petang yang damai itu. Jungkook menarik tangan aku untuk mengajak aku keluar. Aku mengangguk lalu keluar dengannya apbila barang selesai diambil oleh aku.
Aku turun dengan laju ke bawah dan berlari ke tepi pantai. Wah. Sumpah cantik gila. Aku..speechless duh.
"Woi! Janganlah lari. Nanti jatuh kang", Jungkook menjerit dari jauh lalu berlari ke arah aku. Aku tersenyum memandangnya.
"Woi!! Yang dua ekor budak kat sana tuh. Jangan buat music video awan nano kat sini. Kita kena cepat naik bot. Kalau x nanti x sempat nak shootlah!!", penerbit Song menjerit memanggil kami berdua. Aku dah tersenyum.
"Jom", Jungkook menarik tangan aku dan kami berlari ke arah bot. Barang-barang kami akan diuruskan oleh kru yang bertugas.
Tetiba, kakiku tersepak something dan membuat badan aku rasa tidak seimbang dan Jungkook dengan pantas menarik badan aku dan terus badan aku didakapnya. Ouch. Sorry. Dah terbuat music video awan nano ver 2.0.
"Kau ok x?!", dia memandang aku. Aku mengangguk. Dia memeluk aku kembali dengan muka yang sedikit merah dan berpeluh. Aku dapat rasakan jantungnya berdegup dengan kencang.
•••
Sorry kalau still x puas hati dengan chapter ni. I know it's really really hambar. Huhu.
😃😃😃
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] Pelawak Itu Suami Aku S1 - JJK
Fanfiction[idaekim's romance comedy angst fanfiction] Completed Book 1 (2017-2018) Dibukukan S1+S2 (2018) Jeon Jungkook X Yoo Yeon Gi (S1) Jeon Jungkook X Jung Sara (S2) S1-seorang pelawak, Jeon Jungkook yang tergila-gila pada seorang perempuan yang bernama...