"Weyh! Aku kena balik Seoullah. Ada shooting pulak", Jungkook tetiba menyambar tangan lalu berkata. Aku dengan terkejutnya mengangguk. Lo. Baru je sampai.
"X nak rehat dulu ke? Baru sampai kan?", aku duduk di kerusi sebelah dan menariknya supaya duduk sekali. Tah. Actually, aku pon x tau dia ni kerja apa?
"Actually kan, kau kerja apa duh Jungkook sampai ada shooting macam aku. Kau pelakon gak eh", aku bertanya kepadanya. Dia pandang aku dengan jening sebelah diangkat.
"Discover by yourself", dia berkata lalu bangun dan tinggalkan aku. Dahlah aku oenat baru lepas shooting atas bot. Tu sebenarnya motif diorang naik bit. Sebab aku ada scene kat atas bot.
"Dia ingat aku ni buka documentary dalam discovery channel ka? Tampaq satg", aku menjelingnya. God. Annoyed gila dengan dia.
---
Aku kemas barang di dalam bilik hotel aku. Malam ni aku free tapi esok aku dah start shooting. Wow. Memenatkan.
Aku baring di atas katil. Mata cuba dipejamkan tetapi hampa kerana aku sudah tidak boleh tido. Huhu. Aku membuka tv dan..
"Whattafish!!", aku mengungkap kata-kata itu apabila bebda yang disiarkan membuat aku terkejut.
"Harini, live kita bersama Jeon Jungkook!!! Pelawak terkenal di seluruh asia!! So, Jungkook. Seperti yang semua kat sini tahu, kita sedang adakan temuramah bersama Jeon Jungkook", buat tepukan gemuruh bergema di pembesar suara.
Aku melihatnya sambil mulut ternganga. Tidak percaya apa yang baru aku lihat. Dia...pelawak terkenal? Patutlah aku rasa yang aku macam pernah dengar nama tu.
"Soalan pertama yang akan diajukan oleh pihk kami kepada Jeon Jungkook. Adakah anda sudah berpunya? Ataupun ada tanda-tanda telah jatuh cinta?", woi! Soalan apa tu. Privasi. Kaalau aku aku x jawab.
"Hmm. I'm taken", aku terpandang kembali skrin tv. Jangan kata...
"Taken by Yoo Yeon Gi", senyuman senget diberikan olehnya dan mula sesi memberi laluan kepada lalat untuk masuk ke dalam mulut aku. Fcuk.
"Wah! X sangka Jungkook sudah mejalin hubungan bersama pelakon baru kita, Yoo Yeon Gi! Tahniah atas hubungan korang", penemuramah itu menepuk tangan. Dia tersenyum gembira. Comey gak dia senyum gitu. Aku menampar pipi aku. Kau kenapa, Yeon Gi.
"Bangangnya laki ni", aku menampar-nampar dahi aku kemudian kepala aku dihentak-hentak pada katil. Argh! Sejak bila aku ada hubungan dengan dia. Dia yang kalut nak dekat dengan aku. Aku pon baru tahu yang dia pelawak yang katanya terkenal sangat tu *moji mata ke atas*
Kau tengok nanti Jeon Jungkook. Aku akan sula kau dari bontot *moji setan*
---
"Awak. Awak nak bawa saya ke mana? Saya penatlah lepas baru je jalan satu pulau ni dengan awak. X penat ke?", aku berkata perlahan sambil tanganku ditarik ke hadapan oleh seorang jejaka iaitu Lee Jongsuk. Handsome wo.
"Adalah. Awak ikut je saya nak bawa awak ke mana", suara dia sedikit husky itu berkata dan aku hanya mengangguk. Dalam hati dah fangirl macam babun.
X lama selepas itu, kami tiba di sebuah cafe. Aku memandang Jongsuk pelik.
"Jom masuk"
"Tapi cafe ni tutup", kuikui. Pandai x aku berlakon. Muahaha. Dia hanya menarik aku masuk. Cafe itu sedikit gelap dan tertutup. Aku pergi ke suis. Woi. X bayar bil lekrik ke apa?
"X payah kacau suis tu. Meh duduk sini", dia mengajak aku duduk di satu meja yang terletak di atas stage yang berada di tengah-tengah cafe tersebut. Aku hanya mengikutnya.
Dia menyalakan lilin di tengah meja. Wow. Candle light dinner bersama Lee Jongsuk wo. Ko hado?
"Shinwoo, kita boleh je makan kat tempat lain. Tempat ni nampam macam mahal dan mesti awak tempah kan? Bazir jelah", padahal dalam hati. Pergh. Lompat macam kanggaroo dah.
"X pa. Saya dah booking dah. So, better kita makan. Makanan dia sedap. Jom. Makanlah", dia mengajak aku makan makanan western yang sudah siap dihidangkan di atas meja itu.
Selesai sahaja makan, dia meminta diri untuk ke bilik rehat. Aku hanya membenarkannya dan melihat sekeliling. Air aku sisip sedikit sebelum kesunyian yang menemani aku dipecahkan dengan satu lagu yang dimainkan. Kedengaran macam bunyi piano. Aku memandang sekeliling.
Aku nampak Jongsuk sedang bermain dengan piano. Lagu yang didendangkan ialah lagu 'Too Good At Goodbyes' daripada penyanyi barat, Sam Smith. Fav song weyh.
But every time you hurt me, the less that I cry
And every time you leave me, the quicker these tears dry
And every time you walk out, the less I love you
Baby, we don't stand a chance, it's sad but it's trueSuaranya yang begitu merdu menyanyi pre-chorus. Part paling aku suka. Dia berhenti setelah lagu selesai didendang melalui piano yang dimainkan olehnya.
"Happy 1'st Anniversarry, baby", dia mengucapkan pada mikrofon yang sedia di situ. Aku menekup mulut. Awat hang sweet sangat. Kenapalah benda ni hanya lakonan? Nak real.
"CUT!!", penerbit menjerit dan aku mehela nafas lega. Akhirnya, scene untuk harini dah habis. Lama wo. Amik masa dalam tiga empat jam gak ah nak adapat dengan scene kat Pulau Jejo ni.
"Nah air", satu huluran air mineral diberikan kepada aku. Aku pabdang si empunya tangan. Jongsuk bagi air kat aku weyh. I'm dying!
"T-thanks", aku berkata lalu berjalan pergi ke tempat duduk.
---
Jungkook's
"Thanks", aku mengambil plastik air mineral dan roti ikan tuna itu daraipada kaunter dan kluar daripada 7 eleven untuk pergi ke cafe di mana tempat Yeon Gi sedang shooting. Aku tersenyum gembira.
Ketika aku memasuki cafe tersebut, aku ternampak lelaki yang berlakon bersama Yeon Gi, Lee Jongsuk, memberi air mineral kepada Yeon Gi. Aku boleh nampak yang Yeon Gi blushing di saat dia mengambil air tersebut daripada tangan Jongsuk.
Aku..speechless. Aku lambat.
•••
Sorry x update semalam. X da idealah. N, ni chaptet extra panjang sikit. X dalah panjang mana. But still, lebih panjang daripada chapter lain. Enjoy.
Nah hadiah untuk bini-bini kook coconut head😃😃
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] Pelawak Itu Suami Aku S1 - JJK
Fanfiction[idaekim's romance comedy angst fanfiction] Completed Book 1 (2017-2018) Dibukukan S1+S2 (2018) Jeon Jungkook X Yoo Yeon Gi (S1) Jeon Jungkook X Jung Sara (S2) S1-seorang pelawak, Jeon Jungkook yang tergila-gila pada seorang perempuan yang bernama...