PAGI YANG INDAH NIAN..
"Khai! Cepatlah.... ko ni lambatlah, dahlah kite ni memang dah lambat.. ko lagi melambatkan masa dengan berlari macam kura-kura"bebelku yang berada di hadapan.
Disebabkan lambat, kitorang terpaksa berjalan kaki. Kalau tak, driver aq dh hantar ini disebabkan ibu aq yg suruh jalan kaki.
"Ye.. ye.. tunggulah kejap. Aq senak perut ni.. dahlah baru lepas makan"kata Khairul. Yang ni kawan aq sejak kitorang kecil. Nama dye Khairul Syafiq Kairi.
"Ko x yah nk bagi alasan ehh.. sape suruh ko makan kat umah aq banyak sangat"tanyaku.
"Macam mane aq x makan banyak.. mihun goreng ibu ko tu sedap sangat.. so aq pun tambahlah"jawab Khairul yg masih cuba untuk melajukan lariannye. Aq menjulingkan mata ke atas.
"Lantak ko lah... aq gerak lu"kataku terus memecutkan larian.
DEPAN PAGAR SEKOLAH
"Alamak! pagar dh tutup"ngeluhku sambil menepuk dahi perlahan.
"Alah.. leklek sudah, hari nikan si Erin yang jaga??"kata Khairul lalu menunding jari ke arah Erin yang sedang mencatat nama budx yg lambat. Aq ngan Khairul segera ke arahnya.
"Asal korang lambat??"tanya Erin tegas.
"Janganlah mare sedari.. budak sorang ni ha yg lambat, Aq suruh pakai kasut tpi dye gi buat kasut.... ko x rase sakit hati gitu??"ngadu Khairul.
"Ko salahkan aq??? bukan salah ko jugak ke?? dhlah makan kat umah orang, lepastu lambat pulak tu 'ko x rasa sakit hati gitu'"aq membalas dengan ayat yg last tu aq tiru balik.
"Ehh.. asal ko tiru ayat aq??"tanya Khairul dengan nada x puas hati.
"Ohh.. ye?? x de nama ko pon kat ayat tu???"balasku. Ayatku itu kedengaran menyakitkan hati.
"Ko???"panggil Khairul dengan geram sambil menunjuk jari telunjuknye ke arah aq.
"Eh korang ni.. dah lah lambat, pastu gaduh depan aq pulak... aq ambik nama korang sat gi ape pon x dapat"kata Erin x puas hati.
"Ok3... aq minta maaf sebab gaduh depan ko.. but please.. lepaskanlah aq, kali ni jerw.. kan aq first time dtg lambat"pujukku sambil buat puppy eyes.
"Ko x yah nk buat muka comel kat sini ehh.... nasib baiklah hari ni aq yg jaga.. cuba kalau si Katrina.. confirm ko x lepas"bebel Erin.
"Ko ni membebel pulak... aq cakap sikit jer, sekarang ko bagi x aq masuk???"tanyaku malas.
"Masuk ahh"jawab Erin.
"Thanks Erin.. syg ko.. bye Khai.. aq gerak lu.. jumpa kat kelas..."kataku sambil melambai tgn ke arah dye.
DALAM KELAS
Aq masuk dengan muka yg ceria. Aq terus mengambil tempat dudukku dibelakang sebelah tingkap. Tak sampai beberapa minit, Khairul masuk dengan muka yg masam. Dye terus duduk di tempatnya iaitu di depan aq.
"Eh Khai, ko kenapa??? monyok semacam jer"tanyaku.
"Macam mane aq x monyok.. Erinlah dye kata aq hati kuntum... hati kuntum tu untuk pondan jer tau"jawab Khairul setelah memusingkan kerusinye menghadap belakang.
"Cuba ko cerita kat aq"kataku.
"Macam ni cite dye"dye pon memandang ke atas. Aq pon ikutlah sekali.
FLASHBACK (KHAIRUL SYAFIQ pov)
Lepas Han dah pergi, tinggal aq je yg masih tersangkut kat depan pagar. Aq pon kata Erin
"Ehh mane aci, dye dapat masuk... abistu aq ni macam mane???"tanyaku dengan muka x puas hati.
YOU ARE READING
Love Love You, My Teacher!! ✅✅
RandomStatus : Completed ✔✔ Disebabkan satu insiden yang terjadi di taman, Hannah telah berdendam dengan seorang jejaka yg telah melanggar bahunya hingga menyebabkan aiskrim kegemarannya terjatuh. Mulai dari saat itu, Hannah tidak suka akan jejaka itu.Tpi...