KRING!! KRING!!
Bunyi loceng dh kedengaran.Lepas otak semua dh penat terima ilmu masa untuk merehatkan minda. Budak kelas 5 kasturi semua berpusu - pusu untuk keluar. Yg tinggal hanya Aq, Erin, Khairul ngan budak baru. Kitorang bergerak ke arah meja budak baru itu.
"Assalam.. nak tanye something boleh???"Erin memulakan percakapan.
"Ehh Sya, ko kelas ni jugak ke???"tanya Eimer acah2 terkejut. Padahal dye dah thu yg adik kembar dye ni satu kelas ngan dye.
"Yelah.. Sya nk tanye abg ni??? kenapa abg sekolah sini??? x de sekolah lain ke???"tanya Erin dengan x puas hati.
"First, suka ati aqlah nk sekolah mane pon... second, x de sekolah lain, lagipun apa salahnye, aq pilih sekolah ni??? mama yg suruh"jawab Eimer dengan kasar.
"Saya nk tanya something boleh x???"aq terus mencelah sebelum dorang memulakan perbalahan.
"Tanye ape???"tanya Ammar.
"Korang berdua ni dulu, sekolah kat SK kota Damansara ke???"tanyaku.
"Haah..kenapa???"sampuk Eimer.
"Guys!! korang x ingat aq ke???"tanyaku macam x percaya.
"Jap..ko ni Han kan???!!"teka dorang berdua serentak.
"Yelah!! aq ni... Ya Allah!! dh lama x jumpa korang"luahku.
"Wehh.. Han, ko dh besarkan sekarang, makin cantik pulak tu"puji Fawwaz.
"Alahai ko, ape kurangnye dulu pendek sekarang macam galah"pujiku.
"Hahaha"gelak kami bertiga. Yg lagi dua orang tu kami terlupa sekejap.
"By the way, yg ko kata orang lain x boleh panggil Fawwaz ngan Danish asal???"tanyaku hairan.
"Yelah.. nama tu kan, ko je yg panggil nama kitorang guna tu... so kitorang rasa ko someone yg speciallah, lagiponkan ko bestfriend kitorang"jawab Fawwaz.
"Auu...so sawit"balasku.
"Ehh dahlah, jom rehat... nanti rehat habis"celah Erin sebelum kitorang sambung cerita.
"Baiklah Erinku sayanggg"aq terus menariknye keluar dri kelas. Khairul aq tinggalkan dengan Fawwaz ngan Danish.
Dekat kantin,
"Wei korang aq nk gi beratur dulu, korang copkanlah tempat"beritahuku sebelum pergi meninggalkan mereka yg masih terkial kial mencari tempat duduk yg dipenuhi dengan seluruh warga SMK Dato Rasyidi. (nama sekolah ni main tembak je). Aq beratur mengikut barisan yg telah ditetapkan dalam undang2 iaitu laki2 pompuan2. Sampai giliran aq....
"Ehh... Qat, asal ko memotong ni???!"tanyaku dengan suara sedikit meninggi.
"Mana ade?? memang aq kat depan nilah"bohong Qatrina budak kelas aq.
Aq mendekatkan bibirku ke telinga dye."Kalau ko x nak gambar hodoh ko tersebar, tolong beratur sekarang"bisikku dengan ugutan yg kedengaran keras. Muka dye kelihatan terkejut.
"Mane ko dapat gambar aq??!!"tanya Qatrina geram.
"Adelah.. sekarang ni ko nk dengar cakap aq ke x nak???"tanyaku sinis. Dye menghentakkan kakinye sebelum melangkah beratur di belakang. Aq hanya tersenyum kemenangan.
"Makcik, laksa goreng ade x??"tanyaku lembut.
"Ade, Nadiah nk ke???"tanya makcik kantin. (mesti korang pelik kan, macam mane makcik kantin ni boleh kenal aq??? korang ingat aq ni x kamceng ke dengan warga sekolah..dengan cikgu aq kamceng apetah lagi dengan makcik cleaner, makcik kantin semua tu).
YOU ARE READING
Love Love You, My Teacher!! ✅✅
De TodoStatus : Completed ✔✔ Disebabkan satu insiden yang terjadi di taman, Hannah telah berdendam dengan seorang jejaka yg telah melanggar bahunya hingga menyebabkan aiskrim kegemarannya terjatuh. Mulai dari saat itu, Hannah tidak suka akan jejaka itu.Tpi...