BAB 6

236 9 0
                                    

DI RUMAH

Aq balik dengan hati yg cukup puas sebab aq dapat lepaskan rasa geram tu kat cikgu yg paling aq meluat nk tengok. Sampai sahaja dihadapan rumah, terdapat sebuah kereta yg cukup kenali. Kereta itu sudah lama tidak mengisi ruang yg ade dekat garage. Aq terus lari masuk ke dalam rumah.

'Ehh kenapa ibu ngan ayah nampak macam tengah bergaduh???'getusku bila aq lihat reaksi muka masing2.Aq terus melangkah masuk.Suasana yg tadinya bising, terus jadi senyap.

"Kenapa ni ibu??? ayah??"tanyaku pelik.

"Ehh Hannah, bila kamu balik???"orang yg pertama yg akan tanya padaku ialah ibuku.

"Baru je tadi... kenapa tadi akak tengok muka ibu ngan ayah macam tengah bergaduh je???"tanyaku lagi.

"X de papelah, akak.. akak gi naik atas, buat ape yg patut.... nanti kalau ibu dah siap masak, ibu panggil, ye nak??"suruh ibuku.

"Baiklah ibu, aq naik dulu... ayah"aq terus meluru ke arah ayah lalu bersalaman dengannye sebelum aq naik ke atas.

...................

DI BILIK

"Kenapa aq rasa lain macam bila ayah sambut tgn aq??? dye macam x nk lepaskan pon ade??? x kanlah... dye ayah ko kot, mustahillah.."aq membiarkan persoalan itu berlalu pergi. Aq terus mencapai tuala yg terletak dekat ampaian luar di balkoni.

Aq membersihkan diri lalu menunaikan solat fardu Zohor. Lepas aq buat semua perkara tu, aq membaringkan diri di atas katil sambil tgn mencapai novel yg berada di meja lampu. Tengah kusyuk aq membaca...

Ting! menandakan ade message masuk. Aq mencapai samsung galaxy s8 di atas meja lampu. Tentera nama uknown. Aq pelik. Aq membuka ruang whatapps.

[Unknown]

Assalam Hannah, awak busy ke???

[Aq]

Wassalam, x... awak ni sape???

[Unknown]

Sorry, lupa nk kenalkan diri... ni saya Hanafi

Aq terkejut. "Macam mane pulak cikgu ni dapat nombor aq ni???"kataku sendiri.

[Aq]

Awak?? macam mane awak boleh dapat no saya???

[Uknown]

Saya minta dri ketua kelas awak, hafiz

[Aq]

Kenapa awak mintak no saya dri dia?? kenapa mesti ambik saya punya no jugak??? kan ade lagi budak kelas yg lain??

[Uknown]

Sebab saya nk tanya, awak maafkan saya ke tidak pasal 3 hari lepas???

[Aq]

Awak mintak dye no saya sebab nak tanya bende alah ni je???? kenapa x cakap kat sekolah je???

[Uknown]

Kalau kat sekolah, mcmlah awak nk jumpa ngan saya??? dalam bilik saya hari tu pon, nk pandang saya bukan main susah lagi

[Aq]

betul jugak tu

[Uknown]

So, awak maafkan saya ke tidak??

[Aq]

Tengoklah dulu...

Love Love You, My Teacher!!  ✅✅Where stories live. Discover now