BAB 21

149 7 0
                                    

Di taman,

Selepas ape yang terjadi dekat rumah tadi, aq dengan Erin terus membawa diri ke Mall untuk beli baju untuk tukar baju nikah yang aq pakai tadi.

Disini, aq dapat tenangkan sikit diri aq. Aq mula termenung sejauh - jauhnya. Aq terus jadi sebak bila teringatkan balik peristiwa tadi.

"Hannah, don't cry.. Now, you must rest your mind and think about future.. Don't let your past, master your mind"ucap Erin.

Aq hanya mampu memandangnya dengan pandangan sayu. Aq terus memeluknya.

"Erin.. Hiks.. Thanks.. Sebab dah ade waktu aq susah dan senang.. You are always my friends till Jannah"kataku. Aq terus menangis dalam pelukannya.

"Most welcome, Hannah.... It's my job as a friend to see you happy"balas Erin sambil mengusap belakangku perlahan. Aq tersenyum disebalik tangisanku. Aq bahagia.

'Terima kasih, Ya Allah! Sebab ko dah kurniakan aq kawan yang cukup sempurna untuk aq'ucapku dalam hati.

....................

Seharian kami keluar hanya berdua. Kami pergi ke pelbagai tempat. Like perpustakaan, taman, mall, and restoran.

Sampai ke Maghrib kami keluar dan masa untuk balik. Aq dah sedia untuk hadapi ape yang akan berlaku di rumah nanti.

.......................

Di rumah,

Aq masih nampak kereta Hanafi ade di depan rumahku. Aq x kuat bila dye ade.

"Erin, ape yang aq nk buat ni?? Dye ade kat sini"kataku gelisah.

"Hannah, if anything happens .. it is up to Allah .. now you have to face it first"kata Erin. Aq mengangguk perlahan. Aq keluar dri pintu kereta. Aq membongkokkan sedikit badanku.

"Ko x nk masuk??"tanyaku.

"Ini hal keluarga ko dan keluarga cikgu Raiqal.. Aq x boleh nak masuk campur"balas Erin. Aq hanya mengangguk perlahan tanda pasrah. Aq tersenyum nipis. Aq menarik nafas dan baca bismillah sebelum masuk ke dalam.

......................

Dalam rumah,

Masuk sahaja rumah, aq nampak kelibat Hanafi dengan ahli keluargaku. Semua mata memandang ke arahku. Ibu menghampiriku lantas memelukku. Erat.

"Hannah, pergi mana sayang?? Seharian keluar tanpa bagitau ibu.. Ibu risau, Hannah"tanya ibuku sambil mengusap pipiku perlahan.

"I need some space, ibu.. Akak nak cari ketenangan.. And I need some rest too, ibu.. Akak naik dulu"kataku sebelum melangkah naik ke atas.

Sebelum itu, "Hannah, i will explain to you what actually happen just now"kata Hanafi tiba2. Hanafi menghampiriku yang berada di tangga. 

"No need, Hanafi... I don't want to hear your explanation"balasku.

"Hannah, wait!!"laung Hanafi. Aq memandangnya dengan pandangan kosong.

"We need to talk"kata Hanafi lagi.

"There is nothing to talk about, Hanafi.. You are such a liar!!"marahku. Perasaan aq terhadap dye dah kosong. Takde pape.

"Better you go home, Hanafi.. AND DON'T YOU DARE TO BRING YOUR FACE BACK IN THIS HOUSE AGAIN!!"tengkingku. Kemarahanku pada dye x dapat dibendungkan lagi. Air mata kekecewaan mengalir dengan laju.

Aq kecewa dengan dye. Aq juga kecewa dengan diri sendiri. Aq nampak dye terkejut dengan tengkingan aq.

"And last, don't you dare to fool me and my family again"anak mataku tepat pandang ke dalam anak matanya. Api kebencian penuh pada mataku. Aq terus melangkah naik ke atas.

Love Love You, My Teacher!!  ✅✅Where stories live. Discover now