BAB 14

163 10 0
                                    

Aq dengan penat berlari terus masuk ke dalam kereta.

"Kenapa awak berlari ni??"tanya Hanafi pelik.

"Tak delah... Saya takut kalau2 awak nk tinggalkan saya ke??"balasku dengan tercungap-cungap.

"Mane boleh saya tinggalkan future wife saya ni... Nanti kang ade orang ambik"kata Hanafi.

"Sape je nk dekat saya??"tanyaku.

"Don't tell me that you forgot about at school??"tanya Hanafi.

"Awak ni.. Mana boleh samakan dekat dalam sekolah dengan luar sekolah"kataku.

"Are you sure, Hannah?? Abistu yang saya tolong awak waktu awak hampir...""Shuhh... Jangan ingatkan saya tentang tu"aq menekup mulutnya dari terus menyambung ayatnya.

"And now.. Awak nk kata yang luar dan dalam sekolah tak sama??"tanya Hanafi.

"Fine, Hanafi!! You win.. I've lost.. Feel better??"kataku dengan geram.

"Sayang, this is not about who lost or who win.. But this your safety.. You get it, sayang??"tanya Hanafi.

"I got it, Hanafi.. Anyway, thanks about last time"ucapku. "Small better, sayang"balas Hanafi.

"Hanafi, i said stop call me 'sayang'!"kataku dengan geram. Sumpah dah tak tahan telinga bila dye asyik panggil 'sayang'.

"Kenapa??"tanya Hanafi seperi tak bersalah.

"You said why?? Hanafi, telinga saya ni hampir menanah tahu x setiap kali awak panggil saya 'sayang'"kataku dengan x puas hati.

"Menanah?? Ye ke?? Awak nk gi check doktor?? Manelah tahu ade ubat.. Kalau ade ubat, setiap kali saya panggil awak 'sayang'.. Saya letak ubat tu dekat telinga awak"jawab Hanafi.

"Ishhh.. Awak ni saya series tahu x??!"kataku dengan geram.

"Saya pon series"jawab Hanafi lagi.

"Awak ni menjawab je tahu.. Kalau macam nilah, sampai esok saya bercakap dengan awak pon x kan selesai"balasku dengan geram.

"Mestilah kena jawab, dah Allah bagi mulut untuk bercakap"balas Hanafi lagi.

"Tpi Allah x bagi mulut tu untuk sakitkan hati oranglah!"jeritku perlahan. Sumpah aq geram dengan orang sebelah aq ni. Rasa macam nak cili je mulut tu. Keadaan dalam kereta itu terus senyap.

"Hannah, i'm so sorry"ucap Hanafi tiba2.

"Diamlah!"kataku geram. Aq malas nk bercakap dengan dye sekarang ni.

"Bilalah nak sampai rumah ni, duduk lama2 dalam kereta ni buat sakit hati je"kataku. Aq hanya menjelingnya tajam sebelum memandang ke luar tingkap. Tapi aq dapat rasakan yang Hanafi sedang memandang ke arah aq.

"Saya penat, kalau dah sampai.. Tolong kejutkan saya"kataku. Aq terua melelapkan mata. Aq terdengar dye mengeluh perlahan.

'Carilah pasal ngan aq lagi, mulut tu x boleh nk diam.. Suka sangat sakitkan hati orang'kataku dalam hati. Lama-kelamaan aq terlelap.

.............................

"Hannah?? Hannah.."panggil seseorang. Aq membuka mata perlahan.

"Dah sampai ke??"tanyaku. Dye mengangguk.

"Saya keluar dulu.. By the way, thanks"aq terus membuka pintu dan keluar.

"Hannah!"panggil Hanafi. Aq memandang ke arah kereta. Aq mengangkat kening sebelah.

"Sorry??"ucap Hanafi. Aq mengangkat ke dua2 bahuku. Aq terus masuk ke dalam rumah.

.............................

Love Love You, My Teacher!!  ✅✅Where stories live. Discover now