Kelihatan seorang budak lelaki berumur 10 tahun dan seorang perempuan berumur 6 tahun sedang bermain kejar ii dihalaman rumah.
"Abang Qal!! Jom main kat tepi paya tu"ajak Hannah.
"Tak bolehlah, Hannah... Nanti ibu marah"Hanafi menolak ajakan Hannah.
"Alah... Abang, jomlah sekali ni je"pujuk Hannah lagi. Dye membuat muka comelnya.
"Yelah2... Lepasni dah tak de lagi tau"Hanafi mengalah.
"Yeay!! sayang abang Qal!!"ucap Hannah dengan teruja. Hannah terus berlari mendahului Hanafi.
"Hannah, tunggu!!"panggil Hanafi. Dye terus mengejar Hannah. Sampai di tepi paya, Hanafi terus menarik Hannah sebelum Hannah terjun masuk ke dalam paya.
"Hannah!! kenapa lari tadi??!!"Hanafi mula memarahi Hannah. Hannah pandang ke arah Hanafi. Air matanya mula bertakung.
"Tahu tak bahaya!! Kalau Hannah terjatuh tadi macam mane??!! Nanti ape yang abang nk cakap ngan ibu!!"tengking Hanafi.
"Hiks... Hannah min..minta maaf... Hiks.. Hannah janji x buat la..lagi... Hikss"Hannah mula menangis. Hanafi segera memeluk Hannah.
"Hannah, kalau ape2 yang terjadi dekat Hannah... Abang Qal tak dapat nak maafkan diri abang"kata Hanafi sambil mengusap badan belakang Hannah.
"Kenapa abang Qal tak dapat nk maafkan diri abang???"tanya Hannah pelik. Dahinya berkerut seribu.
"Sebab abang dah janji dengan diri abang yang abang akan jaga Hannah sebaik mungkin... Dan sekarang abang akan berjanji dengan Hannah yang abang takkan tinggalkan Hannah dan akan selalu jaga Hannah"balas Hanafi panjang lebar. Hannah tersenyum. Dye memeluk Hanafi dengan lebih erat.
"Terima kasih, abang Qal"ucap Hannah tiba2.
"Untuk??"tanya Hanafi. Kali ni dye pulak yang pelik.
"Sebab abang dah janji takkan tinggalkan Hannah dan akan selalu jaga Hannah"balas Hannah dengan senyuman paling manis.
"Tak de masalah, sayang"Hanafi mengusap lembut kepala Hannah.
SELEPAS BEBERAPA TAHUN,
"Ibu, Abang Qal nk pergi mana tu??"tanya Hannah. "Pergilah tanya sendiri"arah ibu Hannah dengan wajah yang kurang ceria. Hannah pergi ke arah Hanafi yang sedang kemas beg pakaiannya.
"Abang Qal! Abang nk pergi mane??"tanya Hannah dengan teruja. Hanafi memandang Hannah dengan kecewa.
"Kenapa abang Qal nampak macam tak gembira??"tanya Hannah.
"Hannah, sayang... Jom, duduk dekat bawah pokok sana"ajak Hanafi. Hannah hanya mengikut. Sampai sahaja disana, Hanafi terus duduk dan Hannah tak.
"Abang, cakap dengan Hannah yang abang nk gi mane???!!"Hannah mula naik marah.
"Sayang.. sini, duduk dekat abang"Hanafi menepuk ruang kosong di sebelahnya. Hannah dengan pasrahnya, dye melangkah mendekati Hanafi.
"Sayangku, Hannah.. Boleh janji dengan abang tak??"tanya Hanafi.
"Janji ape, abang??"tanya Hannah hairan.
"Kalau abang tak de nanti.. Hannah jaga diri ye sayang... Jangan x makan.. Dan ingat jangan main tepi paya lagi"pesanHanafi.
"Ape yang abang Qal cakap ni?? Hannah tak pahamlah"dahi Hannah berkerut.
"Abang terpaksa pindah Hannah... Abang kene ikut umi abang pergi Kedah atas urusan kerja.. Abang..""Abang penipu!! Abang dah janji dengan Hannah yang abang takkan tinggalkan Hannah dan abang akan selalu jaga Hannah!!!"marah Hannah.
Hanafi cuba untuk pegang tangan Hannah, tapi Hannah tepis.
"Abang Qal tipu Hannah... Abang Qal mungkir janji... hiks"Hannah mula menangis.
"Abang Qal terpaksa Hannah... Abang terpaksa"kata Hanafi. Air matanya turut mengalir.
"Hanafi!! Jom nak! kita gerak sekarang!!"laung Umi Hanafi, Auntie Nafisah.
"Bye, sayang... Tunggu abang ye, sayang... Ingat pesan abang"Hanafi melangkah untuk pergi. Tapi Hannah menahan tangan Hanafi daripada pergi.
"Abang!! Jangan tinggalkan Hannah!!"Aq menahan tangannya daripada pergi.
"Hannah, lepaskan tangan Abang Qal tu nak"Ibu Hannah cuba melepaskan tangan Hannah daripada Hanafi.
"Hannah, lepaskan tangan abang.. sayang"arah Hanafi.
"Tak nak!! Ibu!! Abang!!"air mata Hannah mengalir dengan deras. Akhirnya, terlepas jua tangan Hanafi dari genggaman Hannah.
"Abang Qal!!"Hannah cuba untuk kejar tapi ditahan oleh ibunya.
"Ibu, lepaskan Hannah!! Hannah nk abang Qal, ibu!! Hiks.. ibu..."Hannah mula merintih.
Kereta milik walid Hanafi mula bergerak. Hanafi yang berada di belakang memandang ke arah luar tingkap dan melihat buah hatinya menangis. Selepas kereta itu hilang, Ibu Hannah masih memeluk Hannah yang sedang menangis.
"Hannah benci abang Qal!! Hannah benci abang Qal!! Dye tak sayang Hannah!! Dye mungkir janji!!"Hannah meraung di situ.
"Hannah, jangan macam ni nak... Nanti Qal balik sini balik"pujuk Ibu Hannah.
"Tak!! Abang Qal tipu!!"jerit Hannah kuat. Dye meronta. Ibunya terpaksa untuk menyuntik Hannah dengan ubat penenang. Ini semua pemberian dari Hanafi.
Selepas kejadian itu, Hannah terus jadi pendiam dan kurang bersosial hinggalah dye berjumpa dengan Khairul Syafiq Khairi di darjah 3. Dan dye mengalami kemalangan hingga doktor sahkan Hannah menghidap amnesia.
YOU ARE READING
Love Love You, My Teacher!! ✅✅
De TodoStatus : Completed ✔✔ Disebabkan satu insiden yang terjadi di taman, Hannah telah berdendam dengan seorang jejaka yg telah melanggar bahunya hingga menyebabkan aiskrim kegemarannya terjatuh. Mulai dari saat itu, Hannah tidak suka akan jejaka itu.Tpi...