BAB 2

300 12 0
                                    

DALAM KELAS

Aq mengetuk pintu sebelum masuk. Aq lihat semua senyap.Hanya bunyi cengkerik je yg aq dengar.

"ko dari mane ni??"tanya seseorang dri belakang. Aq segera pandang ke belakang.

"Ehh.. Nadiah, ko buat ape kat sini???"tanya Arif hairan.

"Erk.. saya kelas sini sebenarnye"jawabku sambil menggaru kepala yg x gatal.

"Duduklah buat ape yg patut.. janji jangan bising"arah Arif.Aq hanya mengangguk sebelum bergerak ke tempat.

.............................

SELANG BEBERAPA MINIT

Sedang syok aq tengah lukis gambar nightcore, aq rasa seperti ade orang kat sebelah aq.

"Ko lukis ape tu???"sergah Arif. Aq dengan terkejutnye terus tutup buku lukisan aq.

"Tengah main masak masak"aq buat loya buruk.

"Ko ni paham BM ke x??? aq tanya ko lukis ape?? bukan tengah buat ape??"sindir Arif.

"Suka ati sayalah nak cakap ape pun, mulut saya bukan awak... by the way it's none of your business, ok?? "balasku dengan geram.

"Whateverlah... Sekarang ni aku tanya satu soalan je, yang kau jawab macam aku tanya sepuluh soalan tu dah kenapa?? Sah kau ni tak faham bahasa Melayu.. Macam manalah SPM nak lepas listening test nihh?"dia pula yang membebel kat aku.

"Ishhh.... Yang awak ni nak sibuk kenapa?? Bukan saya lukis gambar awak pun!"balasku tak puas hati.

"Kalau kau tak lukis gambar aku, abistu kenapa susah sangat nak tunjuk kat aku apa yang kau lukis??"tanya dia lagi. Dia cuba mencabar kesabaran aku. Aku malas nak layan dan buat seperti tak ada orang kat situ.

"aq tanya ni, ko lukis ape??"tanya Arif lagi sekali sambil berbisik ke telinga aku.

"Adalah"aq berbolak balik.

"Ko lukis gambar aq kan???"tanya Arif dengan senyuman senget.

"Lukis gambar awak???hell... lo.. Awak ingat saya ni tak de keje lain ke?? Daripada saya lukis gambar awak lebih baik saya lukis gambar badak sumbu... waste my time je"jawabku dengan menyampah.

"Ye ke??tengok sikit gambar yg ko lukis tadi"kata Arif sambil memanjangkan leher untuk lihat buku lukisan aq.

"Perlu ke?? wajib ke???"tanyaku.

"Ko nak bagi aq tengok or ko nk aq rampas"Arif memberi pilihan. Aq terus buka buku lukisan tu tanpa rasa ragu2. Tibe muncul gambar Jungkook BTS yg aq lukis.

"Puas hati sekarang???"tanyku lebih kepada perli.

"Cantik jugak ko lukis"puji Arif.

"Ape??? saya x dengarlah???"tanyaku mengusik. Aq tersenyum kembang.

"Eh ko ni, ko sibuk sangat asal??... dahlah sambung balik ko punya keje tu... puji sikit dh kembang"kata Arif lantas meninggalkan mejaku.

"Aik ko ni kene puji dah kembang... nasib baik x dengar bunyi konyak"sindir Erin.

"Ehh jap, ko dengar x bunyi konyak???"tanya Khairul sambil buat gaya orang tengah cari bunyi.

"Ishh korang ni... x baik au, baru first time aq kene puji au.."balasku geram.

"Yela tu ko... bukan dah banyak kali ke ko kene puji.. setiap kali laki lalu je kene puji cantiklah, comellah, naik bosan aq lalu sebelah ko"luah Erin.

"Ko jeles ke???"usikku.

"Buang masa aq nk jeles ngan ko.."jawab Erin.

"Ala.. hai... ko ni nk tipu pon agak2lah... aq bukan kenal ko baru dua minggu, dah 5 tahun tau.. aq thu ko jeleskan???"usikku lagi.

Love Love You, My Teacher!!  ✅✅Where stories live. Discover now