Di depan rumah,
"Hannah, nanti hujung minggu kita pergi tempah baju"kata cikgu Hanafi.
"Alahh.. Awal sangatlah... Nanti x leh ke???"tolakku.
"Bukan x boleh tpi tempah awal2kan bagus??"pujuk cikgu Hanafi.
"Hmm.. Klah macam tuhh... Nanti saya cakap dengan ibu"setujuku.
"Bye Hannah"ucap cikgu Hanafi.
"Bye"aq membalas sebelum keluar dri kereta. Keretanya berlalu pergi dri kawasan rumah aq. Aq menghantarnye dengan ekoran mata.
................................
Dalam rumah,
"Ibu!!"laungku.
"Ya Allah! Budak bertuah ni, dah berapa kali ibu kata jangan jerit2"tegur ibuku.
"Hehehehe, sorry ibu"aq hanya mampu menyengih.
"Ibu, akak nak kata ni.. Yg akak dh setuju nk bertunang dengan dye"kataku.
"Syukur alhamdulillah.. Bila akak nk ibu langsungkan pertunangan tu???"tanya ibuku.
"Kalau boleh lagi 2 bulan, sebab selepas tunang tu... Akak nk focus dekat spm pula"jawabku.
"Akak x nk nikah terus ke nak???"soalan keramat yg ibuku bagi. Aq terkedu.
"Hmmm, kalau itu yg terbaik... Akak ikut jelah.. Akak x kisah, akak hanya ikut je cakap ibu, sama ada nk tunang dulu or nikah terus"jawabku.
"Kalau macam tu, ibu suggest nikah terus boleh?? Sebab senang x yh nk buat kenduri banyak2 kali"jawab ibuku. Aq hanya mengangguk.
"Ok, akak setuju... Lagi satu ibu, Hanafi nk tempah baju hujung minggu ni"kataku.
"Ok, ibu x halang kalau akak nk keluar dengan Hanafi"jawab ibuku. Aq mengangguk lagi sekali. aq meminta izin untuk naik ke atas.
.......................
Dalam bilik,
"Betul ke keputusan yang aq buat ni??? kahwin sebelum exam??? ko tak rasa ke macam membebankan pelajaran ko??"aq tertanya pada diri sendiri. Aq mengambil banyak masa untuk berfikir. Selama hampir 30 minit aq berfikir,
"Tak pe Hannah, just think positive.... maybe ini yang terbaik untuk ko"kataku sendiri. Aq segera mencapai tuala untuk membersihkan diri.
........................
Pagi esok,
"Hannah!! bangun... Ya Allah! anak dara apa yang tidur sampai matahari mencanak naik atas kepala ni??! bangun!"Aq terdengar ibu tengah mengejutku Aq hanya menggerakkan sedikit badan. Lepastu aq sambung tidur balik.
"Hannah Nadiah!! bangun sekarang!! kamu tahu tak Hanafi dah lama tunggu kamu dekat bawah!"dengar sahaja nama 'Hanafi' aq terus terduduk di atas katil.
"Hanafi?? dye buat ape kat sini??"tanyaku yang masih mamai.
"Kamu boleh tanya kenapa?? bukan kamu yang minta izin dengan ibu, nak keluar dengan Hanafi pergi tempah baju untuk majlis nanti??"terang ibuku panjang lebar. Aq menepuk dahi.
"Macam mane akak boleh lupa ni??? ok.. ok.. ok... ibu keluar gi cakap ngan Hanafi yang akak minta maaf dan bagi masa dekat akak masa 15 minit"Aq dengan gelabah terus mencapai tuala.
...........................
Di bawah,
Aq ternampak Hanafi dengan ibu tengah berbual.
YOU ARE READING
Love Love You, My Teacher!! ✅✅
RandomStatus : Completed ✔✔ Disebabkan satu insiden yang terjadi di taman, Hannah telah berdendam dengan seorang jejaka yg telah melanggar bahunya hingga menyebabkan aiskrim kegemarannya terjatuh. Mulai dari saat itu, Hannah tidak suka akan jejaka itu.Tpi...