Gila. Omma Jungkook letak camera dalam bilik ni. Mesti dia tengok yang aku pukul anak dia. Aku peluk dia.
Mukaku memerah dan semakin panas. Ntah-ntah dalam bilik air ni pun dia letak camera.
Hotak kau lah Minjug! Takde kerja lah omma Jungkook letak camera dalam toilet.
Dan ya, aku semakin overthingking. Aku segera mandi dan memakai pakaianku. Aku keluar dan dapati Jungkook masih lagi di atas katil.
Dah tidur ke? Aku pergi ke arah Jungkook dan matanya tertutup. Aku mengejutnya untuk mandi.
Badan kotor-kotor tu nak tidur pulak.
"Jungkook, bangun. Kau nak aku simbah ke? Malam ni sejuk tau dengan aircond ni"
Dia mengeliat. Dia bangun dan terus masuk ke dalam bilik air. Sebelum tidur, aku mengemas barang-barangku supaya esok pagi tak kelam-kabut.
Aku hanya mengeluarkan barang yang aku ingin gunakan esok.
Aku terdengar bunyi pintu bilik air terbuka. Bapak cepat Jungkook mandi. Jirus badan je kut.
Aku bangun dan baring di atas katil. Jungkook menyangkut tualanya dan baring di sebelahku.
Aku tiba-tiba teringat budak yang tanya aku pasal Jungkook tu.
"Jungkook"
"Apa? Aku nak tidur lah"
"Tadi masa lawan chess, ada budak perempuan tanya pasal kau"
"Siapa?"
"Ntah aku tak kenal. Dia tanya yang aku ni kawan kau ke"
"Pastu kau cakap apa?"
"Aku dengan kau dah kahwin aku bagitahu dia. Aku saja je nak kenakan dia. Aku rasa mesti budak ada something ni dengan kau"
Mata Jungkook terus terbuntang luas.
"Lagi?"
"Perempuan tu pijak kaki aku sampai lebam, main kotor doh budak tu. Amek sekali aku pecahkan phone dia"
"Jap" kata Jungkook dan membuka telefonnya. Dia menunjukkan gambar perempuan tadi.
"Ni eh?"
"Ya, perempuan ni. Kau tutuplah gambar tu. Nanti tak pasal phone kau pulak aku kerjakan"
"Benci betul kau kat dia eh?"
"Mana tak nya. Habis kaki aku dia pijak. Cakap benda yang aku tak nak dengar. Siapa nama dia?"
"Kim ae rin"
"Ex kau lahtu. Mesti masa kau cakap dengan Mrs Seo ada problem tu, kau jumpa dia kan?"
Jungkook mengangguk.
Aku dah agak dahhh
╮(╯▽╰)╭
YOU ARE READING
Chess- J.J.K✔
Teen Fiction"Kau tahu, dulu aku tak tahu nak cakap dengan kau ke tak" "Samalah, awkward weh" - Aku dengan dia tak pernah nak cakap. Sampailah satu masa dia tegur aku dulu.. ------------------------------------ Start: 1 December 2017 End: 31 December 2017