Jungkook
Macam mana kau tahu harini birthday aku ek?
Come on lah. Aku dah bagitahu kut. Aku membalas mesejnya.
Jungkook
Kau rasa?
Taktahu
Ada kat kertas cg. Aku baca jap.
Oh okk
Otak dia. Apasal balas sikit-sikit. Sakit pulak hati aku.
+
"Okay semua, lepasni merupakan pertandingan chess yang terakhir untuk Minjung, Taerin, Jungkook , Hoseok, Hanbin dan Bobby. So saya nak awak semua lawan untuk satu sama lain dan saya nak 2 orang terbaik untuk menyertai pertandingan catur besar-besaran di Seoul."
Aku dan yang lain mengangguk.
"Kotak chess ada di atas meja. Sila cabut nama untuk tahu siapa lawan awak"
Aku, Jungkook dan Hanbin mula menarik nama di dalam balang. Aku membuka kertas.
Bobby. Oh sungguh kacang untuk kalahkan dia ni.
Minjung vs Bobby
Jungkook vs Hoseok
Hanbin vs TaerinKami mengambil kotak catur dan mula main.
Selepas hampir 1 jam kami berlawan, keputusannya, aku, Jungkook dan Taerin pemenangnya.
"Okay disebabkan ada 3 orang yang menang, saya kena pilih 2 orang sahaja. Disebabkan Minjung menang dalam pertandingan yang lepas, so dia terpilih. Jungkook dan Taerin sila lawan sekarang"
Jungkook dan Taerin mula bermain. Aku nak sokong siapa? Jungkook ke Taerin. Taerin selalu teman aku kalau ada tournament. Jungkook?
Erm... Entahlah. Tunggu jelah siapa yang menang.
Aku mengerling ke arah jam tanganku. Pukul 2. Alamak appa kata dia nak ambil awal sebab ada kerja. Mesti dia tengah tunggu ni.
"Seonsaengnim, saya balik dulu ya. Appa saya tengah tunggu"
"Okay, ha ambil surat tu atas meja. Pertandingan dia sabtu. Kita bertolak Jumaat lepastu tinggal dekat Hotel ya?"
Aku mengangguk.Aku mengemas barang dan berjalan keluar. Aku lalu dibelakang Jungkook dan bercakap dengan perlahan.
"Goodluck"
Aku terus berjalan pergi. Aku taktahu kenapa aku cakap Goodluck dekat dia.
╮(╯▽╰)╭
Sorry kalau pendek ya..
YOU ARE READING
Chess- J.J.K✔
Fiksi Remaja"Kau tahu, dulu aku tak tahu nak cakap dengan kau ke tak" "Samalah, awkward weh" - Aku dengan dia tak pernah nak cakap. Sampailah satu masa dia tegur aku dulu.. ------------------------------------ Start: 1 December 2017 End: 31 December 2017